main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Premiärfest i Gbg onsdagen den 18:de maj

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Vargman77, Mar 29, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag håller på att tillsammans med Neko och Trulsa att fixa en premiärfest i Gbg. Den kommer hållas på Meeths och vara från c:a 18 - 19 på till 22:30 - 23:00 ungefär så vi hinner städa undan innan vi skall ner till bion.

Vi har fått priser skänkta till oss från SF bio, Sci-Fi bokhandeln och Press-stop så vi skall ha tävlingar (vi har dock några fler sponsorförfrågningar ute så det kanske blir mer priser).

Här har ni chansen att säga vad ni tycker vi skall ha med eller hoppa över eller så. Allt som sägs kanske inte kommer med men vi tar emot era synpunkter o funderar igenom dem innan vi slänger dem i papperskorgen...

2. _SithSpawn_

_SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

Registered:
    Dec 14, 2000
    Alldeles fantastiskt Vargman.
    Vad kommer det att kosta?

3. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    vår målsättning är att det inte skall kosta något alls men skulle något dyka upp så vi får utgifter får kanske ändra det. Meeths lånar dock ut sina lokaler till oss gratis och priserna har vi fått så det verkar bli en billig historia.

4. Effe

Effe Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 8, 2002
    Jag tycker ni ska ha en PJ tävling (och nej inte pyjamas utan Peter Jacksson)

5. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Effe: Vi har talat om det där... :p

6. Vader_Darth

Vader_Darth Jedi Youngling star 3

Registered:
    Mar 14, 2002
    Hmm PJ tävling :p

Vore det inte bättre med GL tävling ;)
    Eller du klär dig inte lika bra som GL som PJ, Effe ?
    Men visst ska Effe oxå vinna ett pris så kör en PJ tävling. :D

7. Jedi-W

Jedi-W Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 14, 2002
    Wet Stormtrooper Contest kanske?

Vad har dom haft för aktiviteter på dom andra premiärfesterna?

8. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    I Sthlm 2002 var det kostymtävling och frågesport. Det kanske var ett lotteri också. Priserna bestod av JKII, affischer och kanske något mer litet.
    Inträdet var 40 kr tror jag, men man skulle också visa att man hade en premiärbiljett. Man fick gratis EpII-vykort, konstig läsk och underliga olivolje-kex som var sponsrade.

9. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    kostymtävling och kunskapstävling är det vi har tänkt vad gäller tävlingar.
    Premiärbiljettskrav skall jag försöka få igenom men Meeths kan ha andra regler då de är öppna för alla och inte kan gå med på det kravet.

Chips o dricka sponsring står kvar på listan över saker som skall försöka kollas upp. I annat fall får det bli att man köper det man vill ha i Meeths cafe (då den drivs av en särskild grupp).

Att ge ut saker har vi ingen möjlighet till då vi inte har något samarbete med något företag som kan ge oss så mycket saker att det skulle räcka till alla.

Skulle vi få in fler sponsorer vilket jag hoppas på (och jag har fortfarande lite förfrågningar ute) så kommer detta antingen hamna i en ny tävlingskategori eller bli fler priser i de kategorier vi redan har.

10. Jedi-W

Registered:
    Mar 14, 2002
    [uppåtknuff]
    :)

11. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag har nu printat ut en affisch av Jedi-W's förslag och en av Aprentize förslag och kommer att göra 50 av båda två imorgon.
    Skulle dock gärna kunna ha lite hjälp med att sätta upp några av dem om det är nån som har lite energi och vilja att hjälpa till.

Ang. kostymtävlingen så har jag fundering på att göra så att enbart egengjorda dräkteer skall ha vinstchans för inte någon skall kunna "köpa sig till vinsten" så att säga. Vad tycker ni andra om det?

12. Jedi-W

Registered:
    Mar 14, 2002
    Man kan ju ha två klasser, som i motorsport. "Öppna klassen" för egengjorda och "Top Fuel" för köpedräkter.
    Som gäst vill man ju trots allt gärna se dom köpta dräkterna också (fast jag vill ju inte konkurera med dom i tävlingen ;) ).

13. Effe

Effe Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 8, 2002
    Men är alltid en köpt dräkt bäst? tycker oftast de ser för standariserade ut, Gilalr mer hemma gjorde dräketer tycker de ser mer autentiska ut.

14. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Jag gillar hemmagjorda dräkter bäst... de flesta köpedräkter är ju stenfula. Well, med undantag av stormtrooperdräkter och sånt då. (Tycker dock att vanliga stormtrooperdräkter är tråkiga, fram för fler hippie-troopers och Elvis-troopers! ;))

15. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Jedi-W: Ang. 2 klasser så har vi fått ihop 5 priser
    2 (en från SF ochen från Sci-Fi bokh) skall gå till kunskapstävlingen, 2 (en från SF ochen från Sci-Fi bokh) till Bästa dräkt
    samt 1 (från Press-stop) som jag skall ha för ... någonting annat som ni får veta där. :)

Tycker det är bra med två priser till varje tävling.
    Fast om de flesta hellre vill ha två klasser (med bara ett pris) så kan man ju ordna det.

Effe: Köpta dräkter är inte alltid snyggast (beror ju t.ex. på vilken tillverkare o.s.v. men kommer någon med t.ex. en köpt Vaderdräkt så brukar ju folk tycka att det är skitsnyggt o.s.v. (även om det finns andra dräkter som kanske e snyggare)

Enji: Hippie-troopers o.s.v. Varför förstöra Imperiets mörka image med såna hemskheter.. *ryyys*

16. Jedi-W

Registered:
    Mar 14, 2002
    Hmmm...jag tror jag ändrar mig. Att spara och gneta och snåla för att få ihop till en köpedräkt kan vara en lika stor uppoffring som att sy och meka ihop den själv. Dom kan nog tävla i samma kategori i alla fall.

Som sagt, en köpt dräkt är ju inte garanterat snyggare än en egengjord.

Undrar vad den hemliga tävlingen är? "Kast med liten Ewok" kanske?
    :p

17. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag kan avslöja att det _inte_ är kast med FFS:are i alla fall :)

18. DOK

DOK Jedi Youngling star 2

Registered:
    May 23, 2002
    Den här tråden låg långt bak minsann.
    Vad krävs för att vara med på det här?
    Ingenting, rulla in som man är? Biljett till premiären? Värsta Vader-kostymen? Femma i Star Wars-kunskap? Något annat? Eller är det helt enkelt först till kvarn, fyll på tills det är fullt?

19. The_Dark_Overlord

The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 16, 2002
    Det krävs en Premiärbiljett. (=

20. Jedi-W

Registered:
    Mar 14, 2002
    För er som behöver lite reklam för att tycka något är intressant ;) så kommer det länkar till en av afficherna här:

JPEG version OBS! A3 format (naturlig storlek) 5,4 Mb

PDF version OBS! A3 format (naturlig storlek) 0,6 Mb

[image=http://hem.bredband.net/waldedal/SW_Premi%E4rParty_A3_RGB_96dpi%20copy.gif]
    Liten pytte version...

EDIT: Förtydligade storleken.

21. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    Hoppas att GBG-gänget får en fantastiskt fin och trevlig kväll/natt. :)

22. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    Det vet jag inte om jag vill hoppas på. Jag ska försöka låta bli att tänka på dem när jag snurrar runt med min spårvagn strax efter kl 12, eller så kommer jag att sitta där och hoppas att projektorn går sönder... [face_laugh]

Nej, självklart inte. Hoppas det blir en trevlig kväll för er. [face_peace]

23. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Ni får ha det så kul där borta i Göteborg!

24. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Så... nu har premiärnatten passerat. Jag tyckte att det var en rätt bra tillställning med tanke på att vår fanfilms-skiva inte gick på DVD:n och att det blev lite hop-hafsat samt att två personer hamnade i entren / garderoben hela tiden. Vi hade över 200 pers som var där och besökte premiärfesten så jag tycker det var väldigt bra upp slutning i alla fall.
    Hoppas att folket som var där tyckte det med.

Det negativa var en som kom i tre**ie pyjamas och ställde upp i kostymtävlingen (han vann självklart en Star Wars tidning för att komma in på rätt spår igen och få nya uppslag till dräkter) ;)

25. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    Låter som att allt gick er väg och att ni hade det riktigt trevligt. Vågar man hoppas på lite bilder sedan?

Vågat att dyka upp på en SW premiärfest i en tre**ie pyjamas. Bara det är ju värt ett priset, att sedan kombinera det med att få över personen ifråga till "rätt sida" var en briljant idé. :D

Thread Status:
Not open for further replies.