Lördag den 11. Klockan 13.00 Det är nu inbokat i min fantastiskt organiserade hjärna. Blev först orolog. En gammal klasskompis skulle ha ett gigantiskt födelsedagskalas med 80-tals tema den dagen men han har flyttat fram det. Dock inte på grund av vår träff. Han tycker att det låter lite konstigt. Det kanske det är oxå, men det låter även konstigt om man säger "packa pappas kappsäck" fort flera gånger oxå. Seså! Ut och lek nu barn.
Hm, efter att ha läst din sista post (eller va fan vi nu kallar det på svenska) undrar jag hur organiserad din hjärna egentligen är, Wolverine... Jaha, ska vi klara oss utan både Obi-Anne och Quiet Queen...jaja...Sith happens *Kee känner sig som Shams* Hittade apropå ingenting (eller apropå Star Wars förstås...) hittade jag några gamla Månads Magasinet (tror jag att det hette) och Serie Nytt från 80-talet, med översatta Marvel och han vad han nu hette som är en legend för sina SW-strippar i tidningar...*lycklig* Med tanke på vad vi nu vet om SW är historierna helt absurda, för att inte tala om fruktansvärt fula (åtminstone Marvel, stripparna är helt okej)men...åh...så underbart! *dansar iväg i extas*
Det påminner mig om de gamla SW serietidningarna jag har kvar sedan 80-talet. Bara spekulationerna om ep1-3 gör de värda att läsa. Dessutom finns den en tidning en mycket fin bild ( ) från ewokfilmerna.
Jag vet inte varför jag inte läste tidningarnra på den tiden. Jag har inga såna gamla skattgömmor. Fasst jag har nog kvar en hel del prylar. Sen har jag ju en Don Post mask a'la Vader som står på en hylla. Han kommer väl till pass när man ska skrämma folk mörka kvällar. Jag köpte honom till en maskerad för 4 år sen. Vad var det där med att jag var oorganiserad i hjärnan? Såna påhopp gillar jag inte. I alla fall tänkte jag bara säga att jag inte har några gamla SW tidningar. Jag vet inte varför jag.......Detta känns bekant...
Om någon påstod att min hjärna var oorganiserad skulle jag ta det som en komplimang. Jag har också en gammal stormtroopermask i plast från mina år som parvel.
Just det, Wolverine, ta det some en komlingmang! Trots allt är det mig du har att göra med, och jag skulle ju som bekant aldrig vara elak mot någon...*oskyldigt leende* Masker...orättvist! Jag har end del små leksaker, mest grejer jag fått, jag köper hellre böcker eller serier. I ett av de gamla nummren jag köpte var det faktiskt en bild från ewokfilmerna, och det stod lite om dem...en av karaktärerna hette Mace. Måste vara ett vanligt namn i GFFA. *grin*
Jag hade inte heller många av leksaksfigurerna. Dessutom tappade jag bort min Han Solo figur när jag var fem. Mitt livs första trauma .
Vad sägs om att göra en separat tråd för den här träffen. Det finns säkert folk som vill komma som inte tittar in i just här. Vad tycker ni? The more, the merrier säger jag... Om jag inte stöter på några våldsamma protester så gör jag en imorgon. Om ingen hinner före mig förstås.
Det tycker jag låter som en mycket bra idé . Vi kan ju dessutom fundera om vi ska ha fler träffar senare under året/nästa vår.
Nästa vår, eller kanske sommar ska vi ju till epII. Det blir ju en höjdar träff. Hur många är det som är med så här långt till uppsala? Jag får det till sex stycken. Om sithspawn är med. Jag har inte sett till honom på sistone. Quietqueen verkar ju övertalad.
Jag menade ifall vi skulle ha fler träffar än London resan. Jag tror att det skulle vara bra, London är en så pass stor grej att vi kanske borde ha någon träff innan. Om Uppsala, jag kommer antagligen bjuda in Red 3 också inom de närmaste dagarna.
Jag tycker att nån mer träff innan vi åker till London är en bra ide...att ses på nätet är aldrig samma sak, det blir enklare att planera om man träffas öga mot öga. Hur vet vi vilka vi är när vi ses på Ofvandals? Personligen skulle jag känna mig lite smått dum om jag gick fram till en grupp människor och frågade "Ursäkta, är ni från theforce.net?" och de stirrar oförstående på mig...Personligen har jag inga SW kläder (min onda kompis har en avskyvärt underbar tröja med Darth Vader och Anakin på...men han vägrar ge den till mig! Elaka varelse...! *surar*)...
Visst tycker jag vi ska träffas fler gånger! Fast det kanske jag inte ska säga innan vi träffats en första gång. Ni kanske visar er vara galna yxmördare allihopa. Eller ännu värre: fanatiska Star Wars fans! [face_shocked] Om identifieringsproblemet: Vad sägs om att trycka upp tröjor med Jedi Council/Star Wars på framsidan och sitt användarnamn på baksidan (svart med grön bakgrund såklart! iallafall till de byter färger igen). Annars har jag Star Wars kläder. Det kanske är enklare. HSH kommer det bli lite svårt att lära sig vad alla heter i verkligheten.. Eller vi kanske inte ska avslöja det?
Att känna igen folk från nätet brukar ge sig av sig själv. Iof vore det kul ifall de som vill bär SW kläder. Jag skulle kunna ta min T-shirt med en Xwing och Lukes huvud som bakgrund. Färgen går i svart och blå. (så där, då lär ni känna igen mig) Queengodess, det var så jag tänkte. Hur vi sen ska gå vidare är kanske ett lämpligt diskussionämne när vi är på Ofvandals.
Okej....detta blir pinsamt. Jag har ingea starwars kläder! Oj vad tyst det blev. Och blickarna sen. Fasst det är klart, jag har ju mina kläder till filmen. En jedi-rock och en likadan väst som Luke har i ROTJ. Fast om det ska bli kännetecknet så skaffar jag elt enkelt nåt. Jag har ju hjälmen...
Ursäkta att jag har varit frånvarande den senaste tiden men jag var på en liten semester i Falun. Angående mötet i Uppsala så kommer jag förmodligen inte.
Du överger oss! Hur vågar du!? Antagligen inte så svårt...men ändå! Jaja, vi får väl försöka överleva...men kom ihåg att det är ditt fel om det inte går! Har ni sett att kanal 5 har den goda smaken att visa Trapped in a purple haze? Äntligen får jag en chans att se hur bra skådis vår favorit kanadensare egentligen är (min dator vägrar ladde hem QuickTime 4 så jag kan inte se några av filmerna på sw.com...hmpf!)...Här ska drägglas!
Jaha, du har varit i Falun, sithspawn? I den ädla orten där jag bor...hoppas det var trevligt . Appropå bara få ur sig lite aggressioner: jag tycker inte alls om telia. Deras bredbandsserver, eller nåt, krånglade i mer än 24 timmar...nåja nu funkar det.
Queengodess: Jaså allt är mitt fel om det inte går? Jag tror du överskattar hur viktig jag är. Emilsson: Jo trevligt brukar det alltid vara där uppe. Jag brukar dra till Falun ca 1 gång per år. Det var kul när man var mindre fast nu har jag börjat tröttna, det finns inte mycket där att göra som jag inte har gjort än.
Då kanske du kan ana hur uttråkad jag är på den här stan, jag som har bott här hela mitt liv? Det händer inte särskilt mycket här.
Jag förstår precis hur uttråkad du måste vara. Kanske är det dags att börja planera för att flytta till någon av de större städerna?
Om allt går som det ska så flyttar jag till England nästa höst. Sen har jag tänkt att komma tillbaka till Falun för att något år senare, så fort jag har fått min lärarexamen. flytta till Uppsala och studera där. Det som håller mig kvar är de vänner jag har här och utbildningen som är bra.