main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Träff för att ta hand om Yoda medan han är i Sverige

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Jan 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
    Jepp. Här är det mörkt vid två. Men bara under vintern. På väg mot ljusare tider nu vet ni. Idag var det ganske ljust . Nu börjar det skyma lite gran. Borde vara mörkt som natten till fyra.
     
  2. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Började skymma lite när vi var uppe vid slottet och tog bilder, men annars gick det hyfsat trots trist väder. Bilderna ligger nu uppe på FFS lilla Photobucket-konto här. :)

    På söndag får han se Stockholm!
     
  3. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    När och var ska vi träffas i Sthlm?
    Jag kan kolla Gnagets dambandylag spela, men bara om det inte kostar för mycket. Annars föreslår jag den gamla klassiska "spottkoppen". (enklaste sättet att ta sig till centrala Sthlm från Spånga är med pendeltåg)
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nu verkar det dessutom som om jag inte har blivit uttagen till matchen på söndag, eftersom jag ännu inte fått veta några närmare detaljer om samling och så. Lunchtid vid spottkoppen eller något sånt?
     
  5. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Ett tåg från Uppsala kommer in kl 11.50 såg jag. När som helst imorgon funkar för mig.

    Jag och Obi Anne skjuter upp vår inspelning, så vi behöver inte låna videokamera imorgon. Tack V-Dala för att vi får låna!
     
  6. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Runt 12 vid Spottkoppen då? Funkar det för alla? :)
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ok, nu är jag krånglig igen. Min tränare ringde just och sa att han hade råkat glömma att kalla mig till matchen så jag ska spela. Jag har pratat med Nina så 12 vid spottkoppen är fortfarande en bra tid och plats. Antingen åker ni sedan ut till Spånga IP och ser andra halvlek, eller så kan ni dra runt i Stockholm så hör jag av mig när jag är på väg in mot centralen, vilket borde vara omkring 14.
     
  8. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag tror vi behöver lite solljus när vi tar bilder, så kl 14 blir för sent att börja ta bilder tror jag. Hade varit kul att se Obi Anne spela. Även om jag inte är intresserad av sport, så har jag alltid varit Solna-bo och AIK är ett Solna-lag (även om de tränar och spelar i Spånga).
     
  9. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    12 vid spottkoppen funkar finfint för mig :)
     
  10. Anneleia

    Anneleia Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Feb 9, 2004
    Jonathan var jättetrött efter rundvandringen med Yoda. Han sov på tåget hem och somnade utan ett pip senare på kvällen. Jippi [face_dancing]
     
  11. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Nu har vi haft rundvandring i Stockholm med Yoda, jag, Enji, Obi Anne och Cobblestone. Det var trevligt, men riktigt uselt väder för foto och rundvandring. För kallt och för mycket regn. Men jag såg faktiskt några få snöflingor precis när jag kom hem.
    Yoda är hemma hos mig i Sthlm nu så att vi kan ta fler bilder här senare i veckan om vädret blir bättre. Vi har just ätit kvällsmat och sitter och dricker caf och småpratar.

    Jag laddar upp mina bilder senare i kväll.
    Edit: Gjorde jag inte alls. :p
     
  12. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Yoda verkar ha roligt i Sverige. Men vad ska han plugga på universitetet? ;)
     
  13. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Filosofi, förstås. ;)

    Alternativt den här kursen... :D
     
  14. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det var en solig dag idag, så jag tog med Yoda på en shoppingrunda i Stockholm. Vi var på Södermalm och i Gamla Stan. Jag tog ett par bilder som inte blev bra eller vi inte orkade ta i söndags, och jag hittade en sån där souvenir som jag, Enji och Cob talat om som både var billig och passade perfekt.
    Tyvvär fick vi inte syn på tunnelbanevagnen Anakin ... men jag har ett kort på Yoda och vagnen Jamilla !

    Ett kort som vi också måste ta är ett kort på Yoda och en muffin!
     
  15. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Ooh, det låter helbra! Laddar du upp lite bilder så vi får se dem? *nyfiken* :)
     
  16. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Självklart ska bilderna upp. Ursäkta att jag inte laddat upp de gamla än. Jag vill redigera dem först, och sen ska jag böka med Photobucket.

    Edit: Här är mina bilder från Stockholm.

    Nu vill jag se Enjis och Obi Annes. :)
     
  17. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag kan nog lägga in mina (dåliga) bilder på Johannas dator imorgon eller så, och sen slänga upp dem på nätet. :)

    *kikar på DL's bilder*
     
  18. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag har tagit några till dumma bilder sen i tisdags:

    [image=http://i22.photobucket.com/albums/b345/DarthLars/Travels_With_Yoda_Stockholm/Alienmuffins.jpg]
    Här bjuder jag Yoda på varm choklad och alienmuffins. :)

    [image=http://i22.photobucket.com/albums/b345/DarthLars/Travels_With_Yoda_Stockholm/Sithmuffin.jpg]
    Ã…h nej! Yoda blir attackerad av ett ont sithmuffin med en saber-spoon !!!

    [image=http://i22.photobucket.com/albums/b345/DarthLars/Travels_With_Yoda_Stockholm/Victory.jpg]
    Yoda har besegrat sithmuffinet. Yay!

    Jag har också bakat några alienmuffins som Yoda kan ha som färdkost, eller bjuda rumänerna på. :)
    Tack till Cobblestone för att hon berättade mig hur man bakar dem!
     
  19. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Underbara bilder, DL!
     
  20. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    To be attacked by more sith muffins he wants. Tasted very good they did, I think.

    Tack DL för de roliga bilderna! :)
     
  21. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Nu har jag lämnat över Yoda till Obi Anne igen. Hon ska visst ta honom till Tranås först..
    Jag såg Jamilla på vägen hem igen också. :)
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Yoda hade mycket trevligt i Tranås i snökaoset, tyvärr hade jag ingen kamera med mig.

    Det börjar bli dags att skicka iväg honom, och eftersom det kommer att kosta en del undrar jag hur många som är beredda att lägga en slant för att få ihop till portot?
     
  23. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Vad kostar det?

    100:- kan jag bidra med
     
  24. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Jag kan nog bidra med 50-100:- jag också...
     
  25. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag kan nog bidra med en slant. Exakt hur mycket får jag återkomma om (men det handlar om minst 100 kr).
     
Thread Status:
Not open for further replies.