main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

USA-resa, sw saker?

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Jawan, Nov 16, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jawan

Jawan Jedi Youngling star 3

Registered:
    Feb 24, 2003
    Hej!

Jo det e såhär att jag ska ev. åka till USA...och hälsa på mina kusiner där. Då måste vi hitta på något att göra där borta också så jag undrar om det finns något sw museeum eller park eller nåt liknande. Vi ska dit innen nyår ungefär och vi ska till Kalefornien. Så om ni har några tips så får ni gärna posta här! Tacksam för svar! :)

/Jawan

2. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Jag har tyvärr inga tips, men jag vill bara säga att jag är fruktansvärt avundsjuk! Jag vill också åka till USA!

3. MemberOfTheNewRep

MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 6, 2002
    Har inte vart där men när brorsan åkte ner till Los Angeles besökte han Universal Studios som är nån sorts filmpark, typ liseberg fast med filmer. Är nog bara filmer från Universal där så SW finns nog inte representerat men jag har för mig att brorsan har en bild på en lifesize x-wing, vet inte om det var på universal förstås, kan nog ha vart disneyland.

4. Jawan

Registered:
    Feb 24, 2003
    Hehe...jo vi tänkte besöka Universal Studios eller "Hollywood" kan man säga...alltså dom har spelat in massa filmer o sånt där...det blir skoj :)

Men jag tänkte om det fanns något speciellt med star wars i närheten...

5. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Du kan ju alltid försöka besöka Skywalker Ranch ;)

6. Jawan

Registered:
    Feb 24, 2003
    Ligger det där?! Dit ska jag! :D

Vi ska som sagt besöka Hollywood stället...det blir coolt :)

7. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    hollywood stället ja... de där... "stället". hehe. Universal Studios tror jag även har en hel hög med starwars grejer med tanke på deras sammarbete med ILM osv... tror dom har en extremt fet jurassic park grej där.. kan ha vart i florida... fins nått liknande i orlando tror jag... only time will tell antar jag... sen är ju skywalker ranch ett klart alternativ. Tror inte det är så himla öppet för allmänheten iofs, dra iväg ett pm till Ryan_W o kolla om han kan fixa in dig ;)

8. Jedi-W

Jedi-W Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 14, 2002
    Vill bara inflika att det i största allmänhet är rätt billigt att handla i USA just nu.

Man får rätt mycket dollar för sina svenska kronor och den allmäna konkurrensen och dom stora försäljningsvolymerna gör att priserna redan från början är låga.
    Själv har jag till exempel slagit till på en klocka från USA (en butik i New York), som jag fick för halva priset mot här hemma! Sparade 1500 spänn, ka-ching! :)

Hoppas du hittar till Skywalker Ranch, tror den ligger några mil ut på landsbygden dock.

Trevlig resa! :)

9. The_Dark_Overlord

The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 16, 2002
    I usa kan du köpa en pistol, med en pistol kan du ta dig in på ranchen, på ranchen finns det en George Lucas. Och en George Lucas hade inte vart helt fel om du hade med dig hem ;)

Error: Only 1 kidnapping per minute is allowed.

Thread Status:
Not open for further replies.