main
side
curve

VÃ¥rt alldeles egna rollspel!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by SkywalkerX, May 23, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wishnud

wishnud Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Oct 21, 2001
    Dåså, jag tar hand om den tunga eldgivningen mot deras skepp.

Var behagar ni att jag släpper av er?

2. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    Seamië: Endar, jag överlåter ansvaret till dig nu. Jag känner en störning i kraften. Du måste ta barnen i säkerhet, och du måste göra det nu! Vad det än är som stör mig så drar det sig allt närmare. Både dig och mig, även om våra väger skiljs här. Gå nu! Försök inte kontakta mig, gör som vi sagt!

3. The_Dark_Overlord

The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 16, 2002
    "släpp av mig varsomhäls"

4. King_of_the_dragons

King_of_the_dragons Jedi Youngling

Registered:
    May 28, 2002
    Quintara kommer up bakom Seamie och säger att han tänker stanna han också så att barnen får tid på sig att fly.

Quintara:Jag har redan sagt till piloten i det skeppet som jag skulle åka i att de skulle lyfta....Jag hoppas att detta kommer att he hopp till den nya generationen Jedis...

5. King_of_the_dragons

Registered:
    May 28, 2002
    OFF-PLAY

ALTSÅ DETTA ÄR OTROLIGT!Inte för att vara negativ men detta är fruktansvärt där borta bland prisjägarna och sitharna!Altså: Ni har hållt på att babbla om att ni ska gå in i ert skepp nu på 6 sidor! Vissa här har kanske inte spelat RPG online förr men jag ska dra up några snabba grjor som får Rollspelet att bli mycket intresantare.

För att ta bort all smet från början så skulle ni skrivit så här tilex: Piloten (en RP kollar så att alla är ombord innan han sätter igång motorerna och sätter kurs mot Jedi templet.)För att man kan inte vänta på att alla som spelar sin person ska skicka en post om en sådan simpel sak som att gå ombord på ett skepp.

Hoppas att ni inte tar illa up men det är bara en av många tips så att vi får igång det här Rollspelet nu.

6. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    Seamië: Quintara. Det gläder mig att du stannar. Det kan komma att bli värre än jag erfarar. Din känsla i kraften är stark. Det var ett vist beslut att ge dig riddarstatus.

Seamië går ett par steg i alla riktningar. Tar in morgonluften och sträcker ut med sina känslor.

Seamië: Känner du det?

7. King_of_the_dragons

Registered:
    May 28, 2002
    Quintara tittar mot horizonten och säger

Quintara:Ja jag känner det...En störning i kraften...Tur att jag redan har skickat iväg ett av skeppen detta evakuerings project är avgörande för Jedi orderns frammtid...Alla dessa barn måste iväg...

Quintara tittar up i gryningshimlen och ser ytterliggare några skepp resa sig ut i rymden.

8. wishnud

Registered:
    Oct 21, 2001
    OFFPLAY: jag har aldrig rollspelat online förut.

ONPLAY:
    Korsk har fått syn på sitt mål, men till sin förfäran ser han att ett skepp är redan i luften och många startar.

Knappar in ett komando på kontrollbordet och ser till att en mängd missiler vräker iväg mot sina mål, dom startande skeppen.

Landar skeppet mellan vid jedierna och ynglingarna och skriker: UT, ni vet vad ni ska göra! Jag tar hand om det restrerande skeppet!

9. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Är den förste som vräker mig ur skeppet och springer i skydd samtidigt som jag vräker iväg ett par blasterskott mot de barnen som ännu inte kommit på sina skepp och hoppas de andra gör likadant...

10. The_Dark_Overlord

Registered:
    Apr 16, 2002
    hoppar ut och tänder mina wristblades och kutar emot närmsta Jedi..
    "die Jedi Dogs!"

11. Effe

Effe Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 8, 2002
    Följer varmans exempel kastar mig ur skeppet när det är nere vid marken och springer och tar skydd.

12. swedish_yoda

swedish_yoda Jedi Youngling star 1

Registered:
    May 8, 2002
    Endar sätter sig med barnen, planet guppar lite, han går fram och sätter sig framme vid piloten

Endar: hur långt kvar, pilot??
    pilot: vi närmar oss vårt mål.

13. wishnud

Registered:
    Oct 21, 2001
    När jag Korsk har sett till att alla lämnat skeppet förutom mina gunners, Lyfter jag och tar upp jakten mot skeppen som lyckades fly.. WROAM!

*skickar iväg en till synes bildgångare mot ett av skeppen*

Säger något åt mina gunners och dom börjar ge laserskurar åt ett annat skepp.

14. Vader_Darth

Vader_Darth Jedi Youngling star 3

Registered:
    Mar 14, 2002
    Följer med Orp och börjar utplåningen av barnen. Tar skydd och tänker vi måste vara väldigt försiktiga så att de ej upptäcker våra gömnställen. Det går bra i en början men efter några minuter upptäcker jedierna oss. Kom och hjälp oss nu siths ni är starka i kraften och kan med era lightsabers utplåna jedierna. Vi klarar ej det med våra blaster skott men vi ska försöka så gott vi kan. Vi har utplånat en stor del av barnen men några har kommit undan. De får vi ta tag i sedan nu gäller det att fortsätta med våran plan och utplåna alla.

Off: Ja i helgen kan jag men inte på söndag när sverige spelar. Nästa vecka är jag upptagen varje dag.

15. Effe

Effe Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 8, 2002
    Kan inte nästa vecka heller för ska till grekland så får nog göra en självmordsattack ikväll och ta med mig så många jag någonsin kan.

16. King_of_the_dragons

Registered:
    May 28, 2002
    Quintara står och ser på alla blaster skott som kommer flygande.Då plötsligt ser han att några klonsoldater ska avrätta ett av barnen (visserligne ser hon ut att vara sådär 14 år)så Quintara springer fram och framför henne och blockerar skotten som var avseeda för hennse huvud, och gör sedan procesen kort med klonsoldaterna. Yterliggare några klonsoldater närmar sig men Quintara använder kraften (force push)till att kasta ner klonsoldaterna i Courucants mörka djup.Han säger sedan till tjejen att följa honnom, Quintara tar kontakt med Saemie med en komlänk.

Quintara:Saemie! Jag måste ta henne i säkerhet kämpa väl och må kraften vara med dig.

17. The_Dark_Overlord

Registered:
    Apr 16, 2002
    springer fram till Quintara gör en roundkick så att Quintara tappar balansen och rammlar omkull, snor mig förbi honom och sätter fart efter barnen..

18. SkywalkerX

SkywalkerX Jedi Youngling star 3

Registered:
    Mar 12, 2002
    En ensam klonsoldat som kommit bort från sin grupp ser ut över landningsplattformen. Döda barn, en pojke som inte kan vara äldre än 5 år, sina egna slitna i stycken av de mäktiga jeiderna. han känner ingenting. Han drar upp sitt blasterrfile och skjuter ett enda välplacerat skott mot pojken. Han faller ihop med ett skrik. Hans uppdrag är inte över än. Han fortsätter in i striden.

Off-play:Lite tråkigt att bara övervaka så jag tror jag fortsätter göra såhär. jag går in i lite olika personer ibland för att ge er en annan synvinkel.

19. King_of_the_dragons

Registered:
    May 28, 2002
    Quintara kom snabbt på benen igen och kollade så att tjejen fortfarande var kvar bakom honnom, det var hon. Han tittade sig snabbt omkring och fick syn på en liten speeder för fyra personer. han sa sedan till tjejen.

Quintara:Hoppa up i speedern och ligg lågt jag kommer snart. Se till att ingen ser dig och om de gjör det ropa på mig, jag ska hjälpa en gammal vän....

Tjejen hoppade up i speederns framsäte och la sig på marken för att inte synas, medans Quintara sprang för att hjälpa Saemie.

20. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Gör en kringgående rörelse så man kommer i ett bättre läge och fortsätter därefter mina blaster attacker mot den allt mer decimerade högen av jedipadawans. Ser hur ett av rymdskeppen som börjat sin avfärd träffas av allt fler skott från Munharts innan det slutligen exploderar.

21. The_Dark_Overlord

Registered:
    Apr 16, 2002
    attackerar de få barn som inte kom med och lyckas enkelt att få kol på dom, vänder mig snabbt om och blickar rakt in i Quintaras ögon en bra bit ifrån, börjar sagta gå emot honom..morrandes..

22. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    "Quintara tittar mot horizonten och säger

Quintara:Ja jag känner det...En störning i kraften...Tur att jag redan har skickat iväg ett av skeppen detta evakuerings project är avgörande för Jedi orderns frammtid...Alla dessa barn måste iväg...

Quintara tittar up i gryningshimlen och ser ytterliggare några skepp resa sig ut i rymden. "

Plötsligt hörs ett dån och ett okänt skepp sätts ner med en duns mellan seamie/quintara och det närmaste skeppet. ut väller fiender i massor. seamie och quintara tänder sina svärd och springer mot andra sidan av skeppet för att se till att barnen kommer i säkerhet. dom väljer varsitt håll runt skeppet. dock blir seamie attackerad av en mörkklädd sith med konstiga svärd, som sitter fast på underarmarna. dom slåss en stund men seamie force pushar och lyckas ta sig förbi.

(fast forward tills där vi e i RPGet nu)

Seamie ser framför sig hur quintara och wristblades snubben som han just tog sig an kommer närmare varandra. seamie smyger sig närmare... och närmare.... och släcker sitt svärd...

23. King_of_the_dragons

Registered:
    May 28, 2002
    Quintara närmar sig Darth Deci (mer känd som wristblade killen)och frågar vilken känslolös person det kan vara som dödar oskyldiga barn. Han känner hur kraften stömmar igennom sig själv starkare än någonsin, kan det vara vrede?

Så slutar han att gå frammåt och lägger armarna i kors och med en otrolig självsäkerhet så säher han:

Quintara:Kom då mörke mästare av sitherna...Du kommer att dö här om du attackerar mig, kraften är med mig.

24. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    Jag (Seamie) ligger gömd bakom ett par låder som skulle ha lastats ombord. Jag tänker "you are unwise to lower your defenses".... va kan de va han håller på med? bäst att vara på sin vakt...

25. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Slänger iväg ännu fler skott mot de som ännu int hunnit på skeppen. Ser sedan hur en jedi duckar bakom ett par lådor och börjar skjuta. Lådorna verkar dock stå emot alla träffarna... Återgår till att skjuta på de som är ute i öppna fältet och springer runt i panik medans vår dödliga korseld skär in igenom deras led.

Thread Status:
Not open for further replies.