main
side
curve

Vad tror ni kommer med i ROTK ? Spoilers från boken

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Leto, Jan 6, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    men tror du själv att de e utelämnat?

Ingen idé att jag spekulerar för det kanske skulle räknas som en spoiler eller utnyttjas på något annat sätt emot mig. ;) :p

Jag får helt enkelt vänta med filmspoilers tills det är klart om detta ska vara en spoilertråd till boken eller filmen.

2. Berg

Berg Jedi Youngling star 3

Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag trodde att rubriken på tråden klargjorde vad som tråden ska behendla.
    I detta fall ?Vad tror ni kommer med i ROTK ? Spoilers från boken?. Detta tolkar jag som att vad jag (med fler) tror kommer med eller som inte kommer med i filmen ROTK i jämförelse med boken.
    Men det kanske inte är så enkelt.

3. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    För att citera Obi Anne

"Om ni ska diskutera innehållet i boken och vad det har med saken att göra så tycker jag det hör hemma i den officiella LOTR-tråden. En spoilertråd bör handla om filmen, det var också det jag antog menades när jag gav tillstånd till den här tråden."

4. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Men ska vi ändra så att det här blir en filmspoiler tråd eller inte, jag tycker det är en bättre grej faktiskt. Så kan man ju även diskutera boken här också om man vill.

5. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    ja de lär ni ju göra, men för oss som vill diskutera boken men inte spoilers då? "officiella sagan om ringen tråden" säger ni. Och dom som inte vill läsa spoilers om varken filmen eller boken, vart tar då dom vägen?

6. The_Dark_Overlord

The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 16, 2002
    exakt, vad skall vi som vill disskutera boken och inte filmen ta vägen?

7. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    "Litteratur, ej Star Wars" kanske?

8. Imperial-Invasion

Imperial-Invasion Jedi Youngling star 1

Registered:
    Jan 19, 2002
    Man kan inte starta en ny tråd så fort man vill diskutera något utan försöka ta det i någon av dom redan existerande trådarna.
    Om man startar en ny tråd för varje sak så skulle detta forum drunkna i en massa trådar och en del diskusioner skulle försvinna i mängden, precis som fallet var ett tag på starwars.nu forumet.

Jag röstar för att vi tar detta som en spoilertråd till filmen ROTK och dom som vill diskutera boken gör det i sagan om ringen tråden eller litteratur, ej star wars.

Kan vi inte enas om detta så tycker jag att vår moderator gör det så att diskusionen kan fortsätta innan denna tråd spårar ut helt.

9. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Jag håller med och om inte för många klagar så byter jag trådens namn om ett tag.

10. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    För min del låter det som en bra idé.

11. Berg

Berg Jedi Youngling star 3

Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag tycker att Lotr är en för stor bok för att gömmas undan bland ?ej star wars? så jag ser att den här tråden har en funktion som den är i motsats till många andra trådar.

12. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    instämmer med Berg. Om vi skall flytta all diskussion om LOTR till literatur ej starwars kommer den snabbt att tas över av LOTRare. Ingen annan diskussion kommer få plats. Va fan gör en extra tråd för att få slut på detta tjafset? Eller ÄNNU bättre gör om TTT spoiler tråden till en ROTK spoiler tråd`?

13. The_Dark_Overlord

The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 16, 2002
    jag ser detta som en tråd att disskutera boken.

filmen kan disskuteras i den officiella LOTR tråden .

14. Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

Registered:
    Aug 26, 1999
    En minst lika intressant fråga är i vilken form det som kommer med kommer med.

För att ta TTT som exempel.

TTT-SPOILERS

Enterna bestämde sig inte själva för att gå i krig, Merry och Pippin "lurade"/övertygade dem.

Orch-armen besegrades av Gandalf & co istället för av Hrounerna (sp?)

Frodo blev förd till Osgiliath istället för Henneth Annun. (Eller möjligen till både och)

Vad jag menar är att handlingen i stort ger PJ sig inte på, men han drar sig inte för att stuva runt bland detaljerna.

15. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    Enterna bestämde sig inte själva för att gå i krig, Merry och Pippin "lurade"/övertygade dem. det var fortfarande Treebeard som bestämde sig för att hans business was with isengard tonight, även om de inte va på samma sätt som i boken

Orch-armen besegrades av Gandalf & co istället för av Hrounerna (sp?) Dom besegras la te ganska god del av gandalf o co i boken oxå, och skogen är faktiskt med i filmen oxå men man ser den inte. Läs den literatur som finns att kringå kring FILMEN så märker du dock att den idén är inte förkastad av PJ

Frodo blev förd till Osgiliath istället för Henneth Annun. (Eller möjligen till både och) Ja både och. Fast istället för att släppa dom i Henneth Annun så släppte dom dom i Osgiliath oxå, annars hade frodo och sams historia blitt för händelselös i film två

16. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Kunde ju tatt med Shelob i TTT istället för att vänta med den til ROTK. Jag vet inte om den kommer med, bara hoppas. Fast den borde ju göra det.

Ska bli kul att se hur mycket tid som kommer ägnas åt Sam och Frodo i Mordor. Det mesta dem gör i boken är ju att springa och gömma sig för orcher.

17. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    jo de ska bli intressant. folk verkar ju säga att dom inte tror att hela prylen med att hobbitarna återvänder till the shire inte är med i filmen, men jag tror ändå att de behöver vara med. Så att filmen lär väl koncentrera sig på alla slagen med vad som är nödvändigt från mordor, och sen får frodo och sam sin historia färdigberättad i slutet.

18. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Jag hoppas det är med, men det borde man märka när man sitter i biosalongen och ser hur mycket tid det är kvar.

Det var kul att läsa appendixen efter ROTK, hade glömt mycket som stod i dem. Speciellt dem som handlade om Merry, Pippin och Sam efter Frodo hade åkt över havet.

19. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    de skulle va kul att se lite av en avslutning med galadriels röst i slutet för att avsluta trilogin på samma sätt som den började... kanske då handlande om just vad som hände med alla medlemmarna i the fellowship.

20. Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

Registered:
    Aug 26, 1999
    Som jag sa, Aprentize:
    Handlingen i stort ger PJ sig inte p?, men han drar sig inte f?r att stuva runt bland detaljerna.

21. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Om han inte tar med att Saruman kommer till Shire så kan jag leva med det. Men han borde ta med att Frodo åker över havet.

22. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    PJ har vid flera tillfällen officiellt gått ut med hur han kommer att göra med andra halvan av ROTJ. Om ni vill veta så räcker det att gå in på någon LOTR-site eller fråga någon här...

23. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Skicka ett PM om det Lynx :)

24. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Jag är övertygad om att jag vet hur han ska göra men du kan skicka ett PM till mig också Lynx för jag gillar att får en massa PM. :D

25. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    "PJ har vid flera tillfällen officiellt gått ut med hur han kommer att göra med andra halvan av ROTJ"

sen när ger han sig in på dom gamla starwars filmerna?

Thread Status:
Not open for further replies.