main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

AOTC DVDn

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Maladour-Fei, Nov 15, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    nu har jag äntligen sett de mesta av extra materialet... sådär tycker jag. puppets to pixels o ILM breakdown va sjysst, men resten saknas tycker jag... de verkar mer än va de e... deleted scenes gjorde mig ganska besviken, de kändes inte som om nån av dom var värdig i filmen (kanske därför dom klipptes, du'uh) ja tycker de kändes som om de va mer deleted scenes i ettan. ska kolla filmen snart dock ska bli kul att se digital cinema versionen..

2. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Sådär nu har jag köpt mitt exemplar, har hunnit se de raderade scenerna också.

Första intrycket är att bilden är himla bra, även på min dator och ljudet är fint också.

Jag gillade scenerna från Padmes hem, men jag förstår att de klipptes bort. Vilka underbara kläder hennes mamma och syster hade!!!!

Har nog inte tid att titta mer ikväll.

3. Maladour-Fei

Maladour-Fei Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 17, 2000
    Ja visst är det bland det skarpaste man sett i bildkvalité!!!

Hur kommer det sig förrästen att det är du som skriver om DVD-äggen på sw.nu, Lynx... om jag inte är helt ute och cyklar så har du väl ingen DVD?

4. The-Kit-Fisto

The-Kit-Fisto Jedi Youngling

Registered:
    Nov 19, 2002
    DVD 'n e ju grymm lite dåliga delited sceens men den e gryym endå... bloopersarna e ju hur roliga som hälst!! =DD chapter 40+ och 26+ e ju bäst

5. _SithSpawn_

_SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

Registered:
    Dec 14, 2000
    La märke till en sak när jag satt och kollade på AOTC precis. När Anakin åker under den stora stenformationen på Tatooine så tycker jag att det ser ut som om det står bokstäver i den stora klippan. Är det någon som vet om det verkligen står någonting där eller om jag bara ser syner? Om det står något, vet ni då vad det står?

6. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    aahh... har äntligen fått sett TIE fightern o x wingen... de va på tiden. väldigt grymma audio commentaries man får reda på häftiga saker... instämmer att blooper reelen e helt asrolig... skrattade nått fruktansvärt när anakin slåss mot dooku o ser helt ond o tuff ut i största allmänhet o sen bara försvinner han... haha priceless.

7. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    Det finns två påskägg på DVD'n, först det som Lynx beskrev och sedan ett till.
    För att få fram det gör ni så här.

Sätt i andra DVD'n, välj sedan "Dex's kitchen and still galleries".

Välj sedan "To Dex's kitchen", markera "Main menu" och tryck vänster, då markeras en liten poster som sitter på vägen till höger om Dex.

Klickar ni på postern får ni fram.

Star Wars: Want-Ads The College Campain

Ganska kul påskägg faktiskt, det var så att i April 2002 så sattes det upp "billiga" handskrivna annonser runt om på universiteten i USA.
    Dessa var till för att göra reklam för olika saker som har anknytning till Star Wars och för att guida dessa till en viss hemsideadress på nätet som tog upp speciella händelser/saker/personer från AOTC.

Vad kan jag säga mer om AOTC DVD'n

Dom bortklippta scenerna var inte mycket att ha, visst var en del otroligt fina men dom tillförde ju inte så mycket nytt och jag förstår varför dom togs bort.

Sedan har jag inte hunnit att se mer, men det ska jag göra någonting åt i kväll. :)

8. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Sccchhh Maladour! Men visst, det är sant, jag har ingen DVD-spelare. Däremot är jag en bra på att hålla ögon och öron öppna och hitta information om saker, som t.ex. påskägg. :D

SL; Om du hade läst min påskäggs-guide på sw.nu hade du sett att jag tagit med Dexter-ägget. ;)

9. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    Lynx
    Såg det efter att jag gjorde denna post, du har fått med allt det nödvändigaste i påskäggs guiden, bra jobbat. :)

10. Persona-Non-Grata

Persona-Non-Grata Jedi Youngling

Registered:
    Nov 15, 2002
    Någon som vet var på nätet man kan köpa den billigast?.

11. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    varför köpa på nätet när man kan köpa den på elgiganten för 239? själv köpte jag som vipkund på dvdnorden för 199.. but thats a whooole different story ;)

12. simme

simme Jedi Youngling star 1

Registered:
    Nov 7, 2001
    Jag kommer ihåg att man kunde se 3 st Millenium Falcons på flygplatsen när Anakin och Amidala anände till Naboo när jag såg filmen på bio. Nu ser jag dom inte i widescreen DVD versionen från USA. Har jag missat något? Är dom bort klippta?

Kal

13. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    man kunde se mellan en och tre beroende på hur bra projektorn i bion var och hur mycket det fanns med, på dvdn ser man 1 och en halv om jag inte minns fel. men visst e dom fortfarande kvar där! de blir lite annan framing helt enkelt på dvdfilmer. Jag minns till exempel den tydliga bloopern i sagan om ringen där man ser tillhöger om trädet som hobbitarna gömmer sig under för att gömma sig för nazgülen första gången. man ser att ingen nazgül kommer förbi där men ändå på vänster sida om trädet dyker han upp från ingenstans. i DVDn dock ser man inte nånting till höger om trädet, trädet går ut i hela bilden. så visst e de lite annorlunda, men för att sammanfatta: YT-1300 fraktarna är kvar.

14. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag vet inte riktigt hur DVD:er fungerar med widescreen, men på starwars.com står det att DVD-widescreen versionen ska ha aspect 2.35:1. Det är rätt högt för TV, men normalt för film.
    Många TV-apparater brukar stödja 16:9 (widescreen-TV) och 4:3 (normal TV) men inga andra.
    YT-1300 - skeppen stod längst ut till vänster, och kameran zoomade dessutom, så man såg dem bara i den sista sekunden av tagningen.

15. J_a_w_a

J_a_w_a Jedi Youngling star 2

Registered:
    Mar 14, 2002
    själv har jag haft lite problem med DVDn när jag skulle de bloopersen och har ett PS2...jag kunde då inte slå in några siffror och jag fösökte på datan...men det gick inte...

Nu ikväll kom (fick massa hjälp) jag fram till hur man skulle göra...och detta funkar på PS2, på datan funkar bloopersen inte...

Iaf:

1. Gå in på "Langue Selection"
    2. GÃ¥ ner till THX loggan
    3. Trcyk på SELECT på handkontrollen
    4. Knappa in "11" och sen "03" och sist "08"
    5. Enjoy! :)

16. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag har fortfarande inte kommit fram till bloopersarna på datorn, någon som har fått dem att funka?

17. J_a_w_a

J_a_w_a Jedi Youngling star 2

Registered:
    Mar 14, 2002
    som jag skrev: på datan funkar bloopersen inte...

och det stämmer...det har iaf inte funkar för mig än...har du DVD eller nån konsol kan spela upp DVD så använd den istället! :)

18. Killkenny-Kenobi

Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 9, 2002
    För att jag skulle se det var jag tvungen att trycka title och bläddra fram till title 21, där var mitt bloopers material. 10+ 1 3 8 fungerade inte.

19. _Madeleine_

_Madeleine_ Jedi Youngling star 3

Registered:
    Jul 17, 2002
    Jag väntade tills menyn kom upp och då klickade jag på Title 15, då funkar det för mig. :)

20. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Nu fick jag det att funka, jag behövde dock byta till PowerDVD istället för InterActualPlayer som var det program som gick på automatiskt när jag satte i DVDn.

21. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Sett lite grann på extragrejerna, inte riktigt vad man hade väntat sig.
    Det håller inte om man jämför med extended version av FOTR.
    Men audio commentaries var rätt bra. Men som vanligt är det nån animatörsnubbe som snackar under flera scener man vill höra GL. Men det var fräck hur dem hade ändrat på Jangos raketer när Mace hugger huvut av honom. Och det med att Ani håller Padme i handen med robotarmen.

22. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    jag håller nog inte riktigt med dig leto, ja hade hellre hört mer av rob coleman, john knoll o Co än lucas, det är dom som har dom riktigt intressanta grejerna att säga, även om lucas flikar in nått sjysst ibland.

Förresten några av filurerna på audio commentaryn på min ep1 skiva hörs inte alls... ja snackade med bibelbråxarn om det o han sa att de va nån inställning som va fel... finns de någon som kanske kan kasta ett ljus över detta problem?

23. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Vilka var dem grabbarna? Animatörer eller dem seom designade? Var nån särskild scen jag störde mig på, kommer inte ihåg vilken.

24. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag var lite besviken på att det inte fanns något om kostymer eller med Trisha Biggar, det enda som fanns var ju den där lilla Making Of som man har kunnat se i flera månader på sw.com.

25. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    rick mcgallum hörs inte, inte john knoll heller o ibland inte coleman...

Thread Status:
Not open for further replies.