main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

***Biljettköerna - The Dagbok***

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Apr 26, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedi-W

Jedi-W Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 14, 2002
    Nu fattar jag [finjusterar_hjärnan]!

2. Lars_Muul

Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

Registered:
    Oct 2, 2000
    Japp, Zaphod var först i Sverige.
    Han leve, Hurra, hurra, hurra, hurra!!!! :D

Detta har varit en underbar tid. Det känns som om man har renats på nåt sätt.

Måste nämna att BR Leksaker mycket påpassligt sålde ut lasersvärd för 40 spänn styck på lördagen. Blev det klonkrig eller?!

Och så den bästa kommentar vi fick från förbipasserande:
    Ett gäng hockey-fans som drog ramsan *klapp*, *klapp*, *klapp klapp klapp*, *klapp klapp klapp klapp*, STAR WARS!!!

:)

EDIT: Jag anlände vid Palladium på fredagen klockan 14:07, laddad med nästan alla mina SW-böcker och en Qui-Gon-ljussabel ;)

3. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    sabeln höll dock inte så länge eller? ;)

ya man att de blev klonkrig! vi stod utanför biopalatset o snackade lite med zaphod (biopalatset ligger tre hundra meter ifrån palladium) vi va kanske tre stycken hel plötsligt hör vi ett il-vrål. man vänder sig o ser 10 stycken dårar med ljussvärd som anfaller nerifrån palladium. bara att dra sin egen och försvara sig så gått de går. now were talking clone wars!!

4. Quiet Queen

Quiet Queen Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 9, 1999
    Jag syftade mycket riktigt på Zaphod... Jaså, han köade sedan 6:37 på torsdag morgon?
    Ja, det slår ju den hurtige gossen utanför Sergel! ;) Heja Zaphod!

5. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Aprentize... Du får ju inte försvara dig mot de från Palladium.. De är ju våra allierade... Det var ju biopalatset som var vår fiende... Nåja.. Hoppas du lär dig till premiären young aprentize... :)

6. Kuang-Eleven

Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 7, 2002
    Inte ens EN udda kommentar om mig från mini.. o ändå var jag före han i kön.. hrrmpf ;)

Kommentarer hörda utanför Palladium i Göteborg:

1. Ni är fanimej inte kloka! (Vi vet)

2. Va e star-wars?

3. Nej, jag tänker inte köa med er.

4. Har ni inga jobb?

5. Jag har redan sett filmen!

6. Vill ni köpa filmen av mig?

7. Jag har biljetter till förhandsvisningen! (följt av en utstucken tunga..)

8. Ni skojar?!

9. Kan du köpa en biljett till mig??

10. Nej, jag tänker fortfarande inte köa med er..

11. Är det verkligen lagligt att ligga sådär på gatan?

12. Vilken film köar ni till? (Svaret blev entydigt: "3 män och en baby 4" alternativt "Pokemon 4")

13. Tänker ni sitta här hela tiden? (Ofta följt av: NEJ! VI TÄNKER GÅ HEM 07:59!! Doh!)

14. Fan va löjliga ni är..

15. Det är ju bara en film.

16. Kan man inte hyra den sen då?

17. Hur går ni på toaletten? (Svaret ofta: "Sällan" eller "Väldigt försiktigt")

18: Fryser ni inte?!

19: Har ni ingen scoutledare?

20: Mata gärna djuren?? Vem har satt upp den skylten?

Ok, dom flesta som gick förbi var underbara.. detta är bara ett urval av de 511 tusen frågor vi fick.. Något som var udda var hur många som faktiskt frågade vilken film vi köade till.. med alla de banderoller och plancher som var uppsatta började man undra hur många blinda som vandrade runt på gatorna i Göteborg.

Verkligen skitkul köande.. props till alla utanför palladium. Zaphod: du köade fortfarande utanför fel biograf ;)

7. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Man får ju när man drar upp citet inte heller glömma de miljoner gånger man hörde någon som redan hade den hemma nedladdad från nätet och tyckte den var såååå dålig...
    Jag vet inte om de andra köerna klarade sig från dessa kommentarer men i Palladiumkön var det många som sade den...

8. Kuang-Eleven

Registered:
    May 7, 2002
    Fick bara med 20... fyll i resten du ;)

9. Darth_Gus

Darth_Gus Jedi Youngling

Registered:
    Apr 25, 2002
    Ang. Kuang-Elevens post "12. Vilken film köar ni till? (Svaret blev entydigt: "3 män och en baby 4" alternativt "Pokemon 4") "

det va som fan...I kön utanför Sergel i Stockhom blev vi så less på alla som frågade vilken film vi köade till, så vi tog en kartong, skrev "Vi är nördar som köar till nya Pokémon 4" o så ritade en kille Pikachu bredvid!

10. SkywalkerX

SkywalkerX Jedi Youngling star 3

Registered:
    Mar 12, 2002
    i Lund köades det ju för Spiderman. Det roliga var när folk trodde på det.

11. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Vi blev lite besvikna när vi såg att kön till "Pippi på de sju haven" som visades på söndagen hade fler folk än vad vår kö hade... Fast det var ju bara en tillfällighet, vår kö växte dock förbi dem fort under söndagen och måndagsmorgonen... :)

12. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    ja diggar fortfarande holken mest dock.
    Kommer o sätter sig på torsdag natt o frågar varför vi skrattar så förbannat. Har vi tatt för mycket holk eller för lite? Inget alls svarar vi. "Då ska vi genast mecka ett par" säger killen o kör handen i fickan. jävvlar va kul.

13. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Holken, tyckte att vi hade inspirerat honom. Han skulle ju till och med köa till jobbet... :)

14. wishnud

wishnud Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Oct 21, 2001
    Heheh ni blev tydligen inte heller befriade.

Men våran starwars musik övertygade de flesta som gick förbi iaf på söndagen.

Men på fredagen var det en massa frågor.. Inte ett enda negativ fråga/svar faktiskt!

-Vad köar ni till?
    -Starwars II
    *så typ går som snabbt iväg var nog en av dom roligaste. Eller när en liten 6 åring ställde en herransmassa frågor.
    -Vad gör dom här mamma?
    -Varför gör ni det?
    -Var sover ni då?
    -Varför sover ni på marken?
    -Men det är kallt.
    ect i typ 10 min :)

15. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Det enda var väl killen som kallade oss galningar och gick snabbt därifrån.

16. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    inte att förglömma dan beckman som terrade oss i tre timmar tre gånger i streck... man vet inte vad terror e förrän man mött den killen. 11e september va liksom en liten snärt i bakhuvudet jämfört me denna jäveln

17. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Youve got it right Aprentize...

Dan Bäckman var okej att titta på (har inte gillat honom men han var okej) fram tills jag mötte denna kopia.. Han gjorde det bra men han gjorde det way too much... *usch*

18. Jedi-W

Jedi-W Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 14, 2002
    Vet inte om någon noterade det men det kom en kille i 10-11 års åldern tillsammans med sin mamma runt 5-tiden på morgonen (till Biopalatset). Måste säga att jag blev riktigt rörd. :) Vilken fin moder som ställer upp på sin son och hans SW-intresse! Är hon kanske Shmis okända syster?

19. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Det är sånt som värmer ett fruset hjärta... :)

20. Kuang-Eleven

Registered:
    May 7, 2002
    Dan beckman rockade.. tror jag skall hyra han o skicka hem han till mini...

21. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Stackars Aprentize isåfall....

22. Maladour-Fei

Maladour-Fei Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 17, 2000
    I kön till Ep1 så kom det en hel familj och satt bakom oss på en kanske 15-20 plats. Det tycker jag var ganska fett! Och de hade ändå redan sett filmen i USA...

23. Ms_Kenobi

Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

Registered:
    Feb 22, 2002
    Jag var först i kön vid Camera!
    Fast det var bara 7 pers som sov där. Resten kom typ en timme innan. Suck! Nästa gång så köar jag med er!

24. wishnud

wishnud Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Oct 21, 2001
    Synd Ms_kenobi vi hade riktigt kul!

25. Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

Registered:
    Aug 26, 1999
    Till Kuang-Eleven: Hur många Darth Vader med stormtroopers hade ni som presenterade premiären på Palladium (med rök och ljudeffekter)? ;)

Thread Status:
Not open for further replies.