main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

fan filmer

Discussion in 'Archive: Norway' started by Zal_Kaschir, Dec 20, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    er det noen andre enn meg som er hekta på SW fan filmer?

    leste i en ennen topic at Audunfy har laget en fan film. er den tilgjengelig på nettet??? den eneste norske fan filmen jeg har sett er en som heter "Farm Wars", er det den??
     
  2. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Noen kamerater og jeg holder på med en fanfilm i Bergen. Vi begynte bra, men det har vært stille en stund. Satser på at vi får filmet en del til våren og sommeren.
     
  3. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Så gøy!! Husk å gi meg webadressen når dere er ferdige :) Har noen sett PA Wars forresten? Den er morsom.
     
  4. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Du har ikke sett feil. Vi lagde "Jedi Fights - Duel of the Fates" i løpet av to måneder sommeren '99, og fikk vist den kontinuerlig på en TV i foajeen til trondheim kino premierehelga for TPM. Det var ganske store greier den gangen, og vi var såklart veldig stolte. Den var på nett et godt år, men så gidda vi ikke å holde websida, jedifights.com noe mer, når de pusha på om at vi måtte betale for domenenavnet. Vi er jo ikke rike studenter heller.

    Det starta, som med mange andre, som en lyssabel-test. Testen blei til tre fekte-sekvenser med flytende tekst imellom, hvilket burde fått kult-status eller noe. Det funka på et vis, og vi var stolte som få naturligvis. Vi har ihvertfall bevart den, om ikke annet. Det var jo magisk å se seg selv uti en åker med hvite klær og en plast-stokk som etterhvert blei lysende.

    Så. Nå lager vi en oppfølger; "Jedi Fights - Heritage" . Det vil si; mer en erstatning. den gamle filmen vil innlemmes i den nye, i form av flash-back. Håper vi får det til som vi tenker det nå bare.

    Og; kjenner dere folk som kan 3D-studio MAX er det bare å si ifra på audunfy@online.no

    Selv studerer jeg medieteknikk i Stavanger på 1.-året nå, og ergrer meg stygt over at vi ikke kunne noe da vi filma. En god mikrofon hadde jo hjulpet en god del. Men; vi var fattige fremdeles. Vi lånte mikrofonen til Farm Wars-gjengen helt i starten. Ringte litt rundt og fikk tak i dem. Det viste seg at de ikke har peiling. En kardioide-mikrofon duger ikke på mange metrene, ihvertfall ikke når den lager rare lyder selv... Nei, vi har ikke snakka mer med den gjenen.

    Heritage er ambisiøs, og vi trodde engang vi skulle inn på fanfilms.com Men tidens tann tygger godt på oss. vi har fortsatt nærmere 10 minutt med lyssable igjen. Hvis noen vil hjelpe på våre premisser, er vi glade for det.

    Enkelte scener funker som fjell, mens andre er noe mindre gjennomtenkt. Filmen vil, når den engang blir ferdig, bli rundt 30-40 minutt lang. Vi er grådig inspirert av "Tales of the Jedi" (tegneserien), og har deretter lagt handlinga 3000 før ANH.

    Personlig begynner jeg å bli bittelitt lei fanfilmer, da det begynner å ta helt av med budsjetter på fanfilms.com Konseptet med kamerat-gjengen som lagen en liten film i hagen er borte. Kan også hende jeg bare er missunnelig? men så har vi at slike filmer aldrig vil kunne selges.

    Jedi Fights er mitt og Ståle Hansens prosjekt. Vi har satt deadline til 1.mai. Håper å få opp en trailer som forfilm til AOTC. Det har vært et av flere mål siden august '99 egentlig. Vi blei litt sure da Lucas pluttselig ville at hele verden skulle se sw samtidig i mai. vi mista tre viktige sommermåneder. arg.

    og hva er det med AOTC? Chartertur til Pulp Fiction? Hjelp.


    Audun Fylling
     
  5. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    hopp. Jon!

    Oppdaga du hadde ei interessant side på gang her.
    Sith apocalypse har kanskje den teiteste posteren ever? : )

     
  6. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    bare for å være helt sikker: heter 'farm wars' som kan lastes ned fra 'tv nord sør-øst' siden egentlig 'jedi fights - duel of the fates'?

    ser fram til å se 'heritage'!

    edit: prøv fanfilmfx.com. de har begynt å ta til seg fan filmer, tar sikkert imot heritage
     
  7. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Nei, nei, nei...for all del. 'farm wars' har ikke vi noe som helst med å gjøre. Vi bare lånte mikrofon deres.

     
  8. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    okey... hvor kan jeg få tak i filmen deres da?????????????????
    du må gjerne e-maile den til meg (dockingbay15@hotmail.com) :)

    så foresten at du (Audun)hadde vært på siden min, og skrevet i gjesteboka:). men jeg må nok skuffe deg med trailer seksjonen, kommer aldri til å skje. ser nesten aldri trailere til fan filmer. de gangene jeg har gjort det har det tatt sehr lang tid før filmen kom, noen kom aldri...
     
  9. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Hm...Det kan du lure på.

    Kan se på saken når jeg komer ned til Stavanger. Alt er på min computermaskin ser du. bare den ikke har brunnet opp av et stjerneskudd inn vindu eller noe...

    Kanskje vil du finne at klippinga er relativt bedre enn skuespill? Vi skal kjøpe noe server-plass utpå våren, for Heritage. Vi får tenke på om vi gidder å legge ut saken på nett igjen. : )

    Testa integreing av bilder fra tales i Premiere før jeg tok ferie. Blei ganske fint faktisk. Anbefaler deg å lese den tegneserien forresten.

    Du skal ikke lage noen fanfilm selv du?
     
  10. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Trailere.

    Kjøper den. Det er veldig mye 'coming soon' der ute. : )
    Vi holder kjeft til filmen er ferdig -og på nett.
     
  11. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Glemte å spørre om du likte Farm Wars?
     
  12. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    FW har sine øyeblikk... liker den scenen der Luke "mister" armen. hehe

    har ikke noen planer om å lage noen film, dessverre. hadde vært gøy, men jeg er vel den eneste i min omgangskrets som liker SW så mye at jeg kunne ha laget en. har planer om å fullføre en tegneserie jeg starta på en gang; holder på med manuset/skissene (eller hva det nå kalles). det er bare det at jeg ikke har skanner...kan ikke tegne heller, men men. det er bare det at jeg holder på med særemnet i norsk som det er under en måned til skal leveres, og jeg er ikke halvferdig engang...

    var på SW fan film database og så at JF-DOTF var listet. så også at filmen var på 30Mb. hvis du går til start.no så får du gratis webplass (30Mb), så med en ny kompressjon av filmen burde plassen holde slik at du får lagt den ut NÅ!! :)
     
  13. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    joh. Vi sendte mangen mail dit og bad om å få sletta infoen på den...men de vil visst ikke det.
     
  14. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    fikk bildene fra Heritage...ser lovende ut dette her!!
     
  15. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Takk, takk. og ikke spre bildene videre. : ) Liker å ha en viss kontroll om hva folk har sett og ikke.

    men, fint du likte dem. : )
     
  16. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    skal gjemme de godt:)

    skulle vel ikke vært mulig å fått en liten filmsnutt også vel??!
     
  17. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    hm...har mekka en trailer, som sagt, men det vil du jo ikke se. hm... Nei. : ) utover året begynner ting å bli mer som de skal. Vi får se på det da.

    Lest noe "Tales" enda da du?
     
  18. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    har ikke fått lest noe av det enda...bor i risør, og her finnes det ikke noen bra bladbutikker. har tenkt til å bestille noen SW tegneserier snart. finnes det noen Tales-bøker som du anbefaller? (vil gjerne ha bøker, enkelt bladene koster så mye..)
     
  19. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    "Tales of the Jedi" er kun i tegneserieform. 7 album i alt. kosta rundt 170-180 per stykk. Det er ikke gratis å like noe her i verden.

    Ønsk deg til jul, påske, pinse og sånt.

    Hmm...burde nesten laga en film som blei akseptert av atomfilms. Lucas ser faktisk de filmene ser jeg her...

    Lyd-lærer'n min ligner ganske mye på Lucas. Kanksje jeg kunne kokt opp et bra manus og ha med lucas selv i filmen... noen idéer?
     
  20. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    tenkte ikke på bøker som i bare-tekst-bøker. tenkte på trade paper backs utgavene, der en hel serie er samlet i en utgave...

    bestilte noen album i går(bl.a. TOTJ- Sith War). anbefaller bokkilden.no mye billigere der enn fra avalon.no litt vankelig å finne det du vil ha, mye mas og tjas. hvor kjøper du tegneseriene dine? (nett, eller butikk?)

    lyd-lærer??... er det ikke sånn at du faktisk kan tjene penger hvis du har film på atomfilms?
     
  21. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Vi snakker om de samme trade paper-backene skjønner du. Gidder ikek kjøpe enkelt-heftene. Det er kjipt.
    Start med Golden age of the sith -->fall of the sith empire-->Knights of the old republic-->freedon Nadd uprising-->Dark Lords of the sith--> the sith war-->redemtion

    du starter i feil ende...men med et av de beste. : ) Syns óg de to førstnevnte er sterke.
    Jeg kjøpte hos Bruum bladkiosk i Trondheim.

    Lyd-lærer ja. Går 1. på medieteknikk i Stavanger. Han har oss i alle lyd-fagene.

    veit ikke om noen penger jeg...men kan hende det...de skal jo ha awards nå.
     
  22. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    bokkilden er ikke helt stabile med titler ser jeg. sith har blitt til sixth osv... : )
     
  23. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    edit: starter et nytt topic om tegneserier...
     
  24. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    lagt merke til at svenskene lager film midt i 'Tales'-suppa. Kan være vanskelig å få fram Tales-feeling på video tenker nå jeg... Håper vi blir ferdige før dem.

    Mye nytt ellers óg for tida, og mindre blir det neppe.
     
  25. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    hva heter svenskenes film? er det den fall of krath?
     
Thread Status:
Not open for further replies.