main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

fan filmer

Discussion in 'Archive: Norway' started by Zal_Kaschir, Dec 20, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Krath ja. Så traileren. Blei ikke akkurat imponert. venta meg mye mer kopiering av tegneserien, men det ligna ikke engang. og darth Claw? Hvor kom han fra i den suppa? det lurer jeg på.
     
  2. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Hvordan går det med filmen din Audun. Blir den ferdig til premieren på AOTC ?
     
  3. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Ting går framover, dog noe sakte. Sabler er det en liten porsjon av, som må bli ferdige før noe annet. Jeg skal starte på effekt-/rom-lyder når det er unnagjort, og min medsammensvorne slenger på glower og tilhørende lyder. Romskip er under konstruksjon, noe etter skjema grunnet maskintrøbbel. Jeg veit ærlig talt ikke om vi blir ferdige til mai. Vi prøver. Vi har holdt på lenge nok nå snart... Samtidig skal jeg lage eksamensfilm og gjøre musikkopptak på studiet, så ting kan kræsje framover.



     
  4. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    hva skal eksamensfilmen din handle om? åssen type er det, dokoumentar eller noe?
     
  5. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Portrett dokumentar faktisk. -Av en eller flere personer, eller en sak. Vi står relativt fritt egentlig. Men det skal jo bli noe vi kan være litt stolte av, så jeg tror ikke vi godtar hva som helst.

    Se MONSTERS INC. folkens!
     
  6. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    May I ask why?
    Er det en trailer på den?
     
  7. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    skal se monsters inc om et par uker, da kommer den til risør! juhu!!
     
  8. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Hvorfor du skal se Monsters inc.? Vel; fordi det er en sabla bra film som får deg til å le. Trenger du andre grunner?
    Trailer finner du sikkert på quicktime.com
     
  9. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Vel.. jeg bare lurte siden det har vært noen rykter om trailer. Den er sikkert bra.

     
  10. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Har begynt planleggingen av en litt annerledes Star Wars FanFilm...

    Er lei av at alle FanFilmene har blitt så blodig særiøse, så jeg skal lage en film med Star Wars lego modeller, filmet på grønnskjerm...

    Men alt er på planleggings stadiet enda og jeg har ikke engang en story...

    Noen ideer..

    Lykke til med å finne en som kan 3D Studio MAX bra i Norge, Audunfy... De er det nok desverre ganske få av...
     
  11. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    har også vurdert å lage en animasjonsfilm med greenscreen. er bare det at jeg ikke har noe utstyr eller kunnskap innen det området...men det hadde vært morsomt likavel.

    hva om du brukte technic-figurer? de er mer bevegelige osv. litt vanskeligere kan jeg tenke meg, men det ville blitt mye stiligere. har du laget sånn type film før?
     
  12. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Jeg har alt utstyret jeg trenger i dataprogrammer og slik... Jeg har ogs? modeller fra Star Wars Ultimate Collector Series (dette er bare for morro). Men har ingen greenscreen eller bluescreen, men det skal jeg f? laget.

    Jeg har heller ingen erfaring s? jeg veit ikke hvordan det kommer til ? g?... Jeg skal i alle fall bruke Adobe After Effects til det meste for ? lage denne filmen min,,,
     
  13. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    kanskje det går ann å bruke et par tre stk. A3 ark til green/blue, bare sørge for at de ikke blir krølla osv. får kjøpt de i bokhandler.
     
  14. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Trenger nok litt mer enn tre A3-ark.. X-Wing Fighter fra Ultimate Collector Series er jo nesten like stor som tre A3-ark... Men i fotoforetninger får man kjøpt litt billig blå papp... Trenger nok en fem seks kvadratmeter kanskje...
     
  15. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    så svær ja... da holder det ikke med et par a3 ark nei
     
  16. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Jeg har undersøkt litt med en fotolærer på skolen... Han forteller at bakgrunnene man bruker under studiofotografering kan kjøpes i både blått og grønt om man ønsker. De er 3 x 10 meter sånn ca... Koster mellom 3 og 500 kroner... De er solide og har klar farge...
    Det er jo bra...

    I bokhandlere selger de jo disse "falske" dukene, de får man jo i blått. Men det er jo et mønster i de da... Vet ikke om det gjør noe... Men det er 1,5 x 10 meter og koster 70 kr...
     
Thread Status:
Not open for further replies.