main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    precis hemkommen från jobbet . . . . (01.20)
    o kl.12.00 ska me vara på garaget igen . . . *suck*
    hoppas mamma kommer ihåg att ringa o kolla så jag är vaken 10 . . . . annars kommer me försova mig . . .

*duns i sängen*

zzZZzz . . .

2. Swedish_Jedi

Swedish_Jedi Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 15, 2002
    God Morgon alla....

yupp Queengodess....det skymtar förbi en vadermask i 5:ans reklamer....de där två programledarna i fråga olle sitter och försöker reta upp Harrison Ford....dessutom e spin city med i reklamen plus lite annat smått och gått(mars attacks).....

men iaf...sitter här vid skolans lagg-datorer så det enda man kna hoppas på e att det antingen komer en dubbel lr trippel post...men vi får se....

Jag ahr en jobbig veckan framför mig:
    Må Hi prov på 6 sidor vi fick förra veckan.
    Ti Nk prov på 4 sidor vi fick förra veckan.
    On Fek prov på kapitle 4 och 5.
    To Ha kul på tingrätten (se på brott osv(ringa narkotika brott, grov olovlig körning..hur de dömer det osv)).
    Fre Sk prov på ett häfte vi fick förra veckan...

Jobbig vecka...så jag kommer vara jätteglad fredag eftermiddag då allt sådant e avklarat....hoppas jag...man vet ju aldrig med lärare...

3. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Föruotmm att de sitter med en vadermask och ett gult lasersvärd (har jag för mig) så håller ju Olle ett par kanelbullar strategiskt placerade över öronen som en Leia-frisyr... :)

4. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    *gäsp*
    lyckades vakna för en halvtimme sen. :) o me har redan varit nere i hörnbutiken o köpt mjölk. nu är det frukostdags!

*bamf*

5. Swedish_Jedi

Registered:
    Jul 15, 2002
    frukost mums...lite sent för nu e klockan 11.21 men du skrev ju meddelandet för någon/några timmar sedan....

Bamf??

vad hände?
    vad menas med "*bamf*"??

:D

6. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Det är när man höra om såna saker (tv-reklamen) som man blir lite irriterad över att vara fast med 1,2 och 4:an.

7. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Blir alltid glad när jag ser den reklamen :D

Men du Sj, Fek, är det företagsekonomi?

Ska se på någon film sen när min kompis kommer, 8Mile eller Gangs of NY.

8. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    ZzZzZzZzZzZzZzZzZzZz.........*gäsp*
    Svårt att vakna till i dag, men hej på er alla.

9. Jedi_Mystic

Jedi_Mystic Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 29, 2002
    Kom hem för några timmar sen. Har fransk grammatik tills imorgon, Blähh!! :p

10. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Franska.. Det läste jag i.. 1 - 2 veckor typ.. Sen gav jag upp...

11. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    det låter *bamf* när Nightcrawler i X-Men teleporterar sig nånstans. o då han är namne med min farfar (Kurt Wagner) kände me för att använda *bamf* istället för *poof* *poff* osv. :)

12. Wolverine

Wolverine Jedi Master star 5

Registered:
    Dec 17, 1999
    Jag är inte så insatt i X-2 än men är det inte nightcrawler som är i trailern?

13. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    Nightcrawler ska vara med i X-2, jepp :)
    fast jag har inte sett nån trailer än . . . *snyft* vill se ju!! har bara sett några stillbilder

14. Cobblestone

Cobblestone Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    hallå alla glada människor, jag förstår att ni har gått och grubblat, vad gjorde Cobblestone i lördags?
    för er sinnesfrids skull tänkte jag berätta..
    jag träffade ms_kenobi samt andra vänner på plattan för att ha "videokväll" mitt på dan, med tanke på min och Sara(Sushi-Sara, en underbar tös)s födelsedagar.
    dett firande bestod av 5 uppdrag som skulle genomföras i den brusande storstaden

1.vi skulle gå in på H&M, sätta ögonskugga på näsvingar och kinder och sedan fråga om de hade något ljusare puder...

2.vi skulle gå in i en skivaffär och fråga efter en skiva av "den där artisten, han brukar sjunga nanananaBOOMpampamdada[face_sjunger_falskt]och så har han typ svart hår och han är inte svensk liksom men han har nog varit i sverige asså..."
    de stackars expiditerna försökte verkligen hjälpa till, men det fanns förstås ingen sådan artist... när vi sedan gick stannade några spioner kvar och lyssnade på hur personalen disskuterade de knäppa kunderna som just var inne...hihihi

3.vi fortsatte till gamla stan, där vi spelade pan och blockflöjt i hopp om att få lite småslantar. vi fich ihop 5.50kr, samtliga från våra KÄRA vänner!!!!

4.sara och jag (som utförde alla uppdragen själva!) gick sedan fram till en sån där vakt som står utanför slottet och sa att vi var från japan och ville träffa kungen. alla som har sett mej vet att jag ej kan tas för japansk ens av en berusad George W Bush.
    Sara är värre, Blond och blåögd och en riktig nordisk skönhet... det var lite kul att få´vakten att rådna med vår dåliga engelska och kommentarer som "we want to se the real king, not the lion-king" hihi, jag har lite konstig humor, men jag gillar det...

5. den stora finalen var enkel men rolig. vi gick in på mcdonalds, beställde en
    5-kronorsglass och betalade och allt, men när hon räckte fram glassen sprang vi därifrån. Våra uppdragsgivare stod bakom oss i kön och lådsades som om dom inte kände oss
    och de berättade hur servitrisen sa -vaddå dom måste ju typ va helt psykiskt sjuka asså!!!när vi hade gått... hehehe

så nu vet ni vad jag hade för mej i lördags, jag hoppas alla sover gott i den vetskapen...
    godnatt!!!

15. _SithSpawn_

_SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

Registered:
    Dec 14, 2000
    Det låter onekligen som om ni haft mycket kul i alla fall och det och att ingen kom till skada är ju det viktiga :D

16. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Cobblestone, det låter som ni hade riktigt kul.

17. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    *S* Det lät inte som en allt för tråkig lördag... :) Och även personalen på de olika ställena fick ju lite roligt på grund av er :)

18. Swedish_Jedi

Registered:
    Jul 15, 2002
    god morgon alla...

tyvärr kna jga inte höra av mig så mycket under må och ti för jag ahr möten och träningar osv och sedan slutar man skolan 17.00(trevligt).

LETO:Ja, FEK ärFöretagsekonomi...har tänkt välja inriktningen IT-Ekonom till 2....då får jag ett fadderföretag så man ahr inte brar teoretiska övningar utan praktiska också....

EN GOD NYHET!
    Jag ahr börjat cykla igen....jag tänker inte åka mycket bil(aldrig gjort det)....och buss hatar jag att åka men jag avr tvugnen att åka buss hela förra veckan och igår....
    men nu ahr jga börjar cyklat iaf...det e blaskigt och underkylt regn vilket gör vägen till en isgata när man kommer...en anna god nyhet är att jag inte ramlat...ännu...ni får veta när...hur och var i såna fall.
    :D

19. Wolverine

Wolverine Jedi Master star 5

Registered:
    Dec 17, 1999
    Kanske kan detta bli första dagen jag nätar från operan...önska mig lycka till! :D

20. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    God morgon, och lycka till Wolvie!

SJ, glöm inte att anmäla dig till VurpVM om du cyklar omkull. Vem vet, du kanske kan göra en snyggare vurpa än Jedi Lynx? :)

21. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Cobbelstone, låter helt underbart...

Har jätteont i magen, måste vara köttbullarna (?) som vi fick till lunch. Jag vill inte veta vad som fanns i dem, eftersom det uppenbarligen inte var kött. *äcklad grimas*

Drömde om min Dark Lord i natt. Glad.

22. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Morron, klockan är tio i ett och jag har defenitivt en förkylning som vägrar bryta ut. Gör mig bara trött, tryck i öronen och ont i halsen. Väntar bara på att den ska ta slut nån gång.

Lät kul med Cobblestones lördag, speciellt 4:an eftersom jag själv stått på slottet som vakt.

23. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
  24. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Sith, hur är det uppåt landet?

Error: Only 1 hur är läget post per minute is allowed

25. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Jo här är det ok, allt är bara bra med mig och vädret är kanon.
    Mildväder (runt +5) och snön har börjat töa bort.
    Solen lyser och det ser ut att vara skönt att vara ute.

Hur är det nere hos dig då ??