main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Stackars OA. Själv har jag hostat hela natten och är därför jättetrött.

2. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Har alla gjort illa sig på sistonde? :confused:
    Alldeles nyss skulle jag gå nedför trappan med Sigur i famnen, tror ni inte att jag snubblar mitt i och ramlar framlänges? Kattskrället försökte ju hålla sig kvar i mig genom att borra in sina klor i min sida... aj! Inte för att det hjälpte, hon flög iväg iaf den stackars lilla saken. Så nu har jag ont lite varstans i kroppen och några vackra blödande sår i sidan... korkat.

3. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    Éllo!! :D

Har varit på vårdecentralen idag och det var ingen höjdare.
    Det hela började för ett par dagar sedan då mina fötter och ben började svullna upp.
    Detta har bara blivit värre och värre dom senaste dagarna och igår beslutade jag att det nog var läge att gå till en läkare för att se om det var något som behövde behandlas.
    Nu är det så att vår husläkare är helt jäv**a[censur] så man får mer eller mindre ställa diagnosen och behandlingen själv för det är väldigt svårt att få henne att säga exakt vad man lider av och vad man ska gör åt det.
    Det slutade idag med att jag var på vårdecentralen i över två timmar och fick ta en massa prover i två olika omgångar och lika f*n kom dom inte fram till vad det kan vara.
    Jag har ont i fötterna och kan knappt komma i ett par skor så jag är ju ganska angelägen av att bli kvitt detta och ganska omgående också med tanke på att jag ska upp till Sthlm på Lördag och då blir det till att gå en hel del.
    Funderar allvarligt på att se till att få en annan läkare nästa gång som jag behöver vård för då kanske jag verkligen blir undersökt av någon som kan sitt jobb.

Utöver detta så har väl dagen varit ganska ok, bortsett från det obligatoriska gnället från min mor.

EDIT: Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee nu kom min syster och tänkte hälsa på.
    Då är det hög tid till att vara lite social.

*borta* ..... som vanligt hehehehehehe ;) :D

4. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Hallå, skulle egentligen suttit och jobbat på vårt projekt men eftersom restan av min grupp inte dök upp så stack jag hem istället. Skönt att komma hem vid fyra för en gångs skull.

5. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Förutom mina kroniska skador har jag ingen ny att rapportera. Fast jag får väl ta det försiktigt nu när jag ska ut och handla frukost.

6. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Ikväll har jag bakat lussekatter åt min moster, och jag fick en julkalender och några bullar med mig hem som tack.

7. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Hej hopp. Precis sett Matrix Revolutions, och jag är förvirrad. Tror inte jag begrep riktigt vad filmen handlade om. Nåja.

8. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Fy f*n

Hela min värld har rasat ihop.
    Var ju som sagt på vårdcentralen igår och fick ta en massa prover.
    Sent igår så ringde läkaren och talade om att en del prover visade sig vara ganska alarmerande.
    Bla. så hade jag extremt dåliga blodvärden och så var visst proverna på njurarna väldigt dåliga.
    Hon ville att jag skulle åka upp och lägga in mig på sjukhuset redan igår men jag vägrade.
    Så nu ska jag om ett par minuter gå bort till vårdecentralen och hämta en remiss till sjukan och sedan lägga in mig.
    Dom visste inte exakt vad det kan vara, antingen kan det röra sig om gulsot eller så tog mina njurar extremt mycket stryk nu under sommaren då jag hårdbantade och fick anorexia.

Somliga straffar gud genast som man brukar säga.

Det värsta av allt är att jag hatar sjukhus och det finns inget värre än att sitta där uppe helt ensam och ta en massa prover och sedan få sin dom.

Med lite tur är det inget allvarligt men med tanke på hur mycket jag råkat ut för den senaste tiden så vågar jag inte hoppas på något.

Men nu vet ni var jag är om jag inte dyker upp på ett tag, ska tänka på er ala och hoppas ni tänker på mig också och håller tummarna för att det löser sig till det bästa.

*kramar om alla*

9. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Ojojojoj. *skickar massor med stora kramar till SL* [face_love] [face_love] [face_love] Tänker på dig.

10. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Klart att vi tänker på dig :).

//många kramar [face_love]

11. _SithSpawn_

_SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

Registered:
    Dec 14, 2000
    Hoppas du blir bra snart SL.
    Sjukhusen är inte så farliga, tänk bara på dem som lite mindre lyxiga hotel....

12. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    *ger SLL massor av varma kramar*

Hoppas det inte är nåt allvarligt... :(

13. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Låter inte bra SLL, hoppas allt går bra och det inte är så allvarligt.

14. Cobblestone

Cobblestone Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    *kramar till SLL* [face_love]

vi håller tummarna!

15. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Men har ju glömt... vi har ett födelsedagsbarn idag! Och det är Guardie som fyller! :)

Grattis Gräddnos! *ger en ballong till Guardie*

16. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    Ett stort GRATTIS på födelsedagen, Guardie!!!

Hip hip Hurra!
    :D :D

17. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Grattis Guardie!

Idag har jag pratat med handledare om solipsistiska sätt att avfärda dryga varelser på krogen.

18. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Tebax :D :D :D

Det blev bara över en natt som tur var, men än är inte faran över.
    Jag har visst för låga blod och magnesium värden och för högt levervärde.
    Dom har fortfarande inte lyckats komma på vad det är som gör att mina fötter och ben har svullnat upp och det är ju lite oroväckande att det är så många värden som är låga eller för höga men förhoppningsvis kan lite fler prover säga vad som är fel och om jag tex. behöver någon form av behandling eller läkemedel.
    Det är lite jobbigt att ha en massa vätska i fötter och ben som gör lite ont och att jag nästan inte kan komma i ett par skor.

Men dom sa att det med ganska stor säkerhet har med att göra att jag gått ner så mycket i vikt och att kroppen tagit stryk av det och nu när jag börjat äta ordentligt och motionera lite mindre så har kroppen antingen svårt att ta till sig detta eller så har den tagit till sig detta för fort.
    Men så länga läkarna har koll på det hela så behövde jag inte oroa mig så mycket.

Ska upp på Måndag för en provtagning till och sedan skulle jag och läkaren höras av på Tisdagen för att se hur vi ska gå vidare.

Men det är nu man får ta konsekvenserna av att drabbas av anorexia och det är ju bara synd att jag inte tog mig ur det tidigare innan kroppen tog så mycket stryk.

Detta är inget som jag ens önskar att min värsta fiende ska drabbas av.

Mycket tragiskt, bara hoppas att det inte är något allvarligt utan att det går att bota.

EDIT: Tack för att ni alla bryr er och tack för alla kramarna, dom värmer verkligen mycket.

19. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Skönt att höra att din sjukhusvistelse inte blev alltför lång. Anorexia är en svår och allvarlig sjukdom. Det måste få ta den tid det tar att bli frisk.

Hursomhelst: [face_love]kram [face_love]

Nu har jag ett stycke AOTC dvd här. Filmdags! :D

20. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    SLL, vi tänker på dig. Hoppas det inte är så allvarligt och att det ordnar sig... *kram* :)
    *ger SLL en krya-på-dig-ballong*

Bra val av film, em! :D

21. Vader_Darth

Vader_Darth Jedi Youngling star 3

Registered:
    Mar 14, 2002
    Congratz Guardie !!! :D

22. Cobblestone

Cobblestone Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    grattis (i efterskott?) Guardie!

SLL, hoppas allt blir bra *kramar*

em, mkt bra film :D

behöver inte åka till scouterna på länge...men tiden flyger ju när man sitter framför datorn i trevligt sällskap och bra musik...

23. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Det där låter inte alls bra, SSL. :(
    Men skönt att de släppte hem dig iallafall, då kan det ju inte vara så farligt. Som du säger så verkar det ju rimligt att det är kroppen som tagit stryk och måste återhämta sig ordenligt. Kanske med lite hjälp från läkare så att det går ännu bättre. Bra att du sökte hjälp! Håller alla tummar för att det ska gå bra för dig. :)

Tycker inte heller om sjukhus, man känner sig så utelämnad och beroende. Ja, förutom att man känner sig rätt vissen pga att man är sjuk då... Men jag brukar tänka att det ändå är bra att vara där, eftersom alla som är där runt omkring mig faktiskt jobbar på att göra mig frisk! :) Appropå det så borde det faktiskt heta friskhus och inte sjukhus. Bara namnet är ju hemskt. :(

Nu har jag inte spenderat så där väldigt mycket tid på sjukhus, bara plockat bort en blindtarm (två omgångar, 1 vecka vardera) och sen gjort några röntgen (bland annat efter att jag fick den dumma idén att se till att bli sparkad i ansiktet) och andra undersökningar. Men vid de tillfällena behöver man ju inte stanna där.

Avslutningsvis, en kram till Guardie som fyller år! :)

24. Jedi-W

Jedi-W Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 14, 2002
    Kämpa på SLL!
    Inte för att jag är någon expert på svullna fötter eller levervärden men jag tror att det enda raka i det här läget är att du tar en muffin. ;)

Äntligen fredag!

25. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Fredag! Fredag! Fredag!

Nu är jag riktigt trött, var duktig imorse och tog mig ur sängen för att gå på lektionen som jag trodde var viktig. Men det var den inte...