main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Fast läkare ska ändå höra av sig när de säger... ska jag slå lite på läkaren åt dig? ;)

Hoppas proverna visar att det är nåt som kan botas ganska lätt, och ingenting allvarligt.
    Kram på dig! :)

Har varit målare här hela dan och grejat, och stackars Sigur är jättearg för att hon måste vara inlåst på övervåningen... jag vill inte riskera att hon sätter nosen i det nymålade!

2. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    //skickar ytterliggare en kram till SLL

Idag har jag julbakat :D.

3. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Jag vill också julbaka, men lite svårt med massa målare i huset... nåja, de har sagt att de lär bli klara idag eller imorgon, skönt.

4. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Jag vill också julbaka!

� andra sidan har jag äntlig lyckats se rätt Sailor Moon-avsnitt (dvs de med Nephlite), och av en ren slump. *mycket nöjd med sig själv*

5. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    När ska du fixa dina bokstäver, loca? ;)
    Jag tror det är en konspiration. Utomjordingar har tagit över Kees dator och de konstiga bokstäverna är en kod som berättar för utomjordingarnas agenter på Jorden när de ska anfalla.

6. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    dum da dum dum dum da dum da tra la la tra la dum da dum tra la la. :D :D :D

Så var jag tillbaka för lite avancerad surfning.
    Läget här är väl ok idag, jag har haft både bättre och sämre dagar så det är väl synd att klaga för mycket.
    Mina fötter och ben är lite mindre svullna idag och det är inte fullt lika mycket vätska i dom men vad som värre är att läkare fortfarande inte hört av sig och det tycker jag rent ut sagt är otroligt dåligt.
    Även om proverna skulle visa sig vara normala eller otroligt dåliga så ska en läkare höra av sig till patienten och speciellt då när han har sagt en dag och en tid då han ska höra av sig.
    Det är ju inte jag som patient som ska behöva söka honom, man kan ju lugnt konstatera att sjukvården i Sverige inte är riktigt som den ska vara.

Tycker det låter som ett bra förslag Enji så om du fortfarande erbjuder den tjänsten så kan du slå honom en extra gång. :D ;)

OA Vad är det för klänning du håller på att sy ?? *SLL är otroligt nyfiken* :D

Skickar en mega-STOR kram till min kära emilsson

7. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    JAG vet väl inte hur man fixar dem heller.

Och min lillebror gör det inte.

*suckar*

8. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag tror QG är en triffid.

Jag försöker skriva exjobb, men får ingen inspiration.

9. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Hur långt har du kommit ??

10. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Har ca fem sidor kvar. Det ska nog bra. Men det finns ofta mycket annat som frestar och tar ens uppmärksamhet.

11. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Hehehehehehe vad är det som frestar dig just nu från att jobba med ditt exjobb ??

EDIT: Gahhhhhhhhhh, höll på att glömma bort att jag har en tid att passa.
    *SLL rusar iväg*

12. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Vad som helst kan fresta Malin....*blänger aningen surt*

13. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    *nedsänder lite TAWG-förbannelse över läkaren för SLL's skull*

Jag orkade tyvärr inte kila dit för att slå honom personligen, men TAWG-förbannelser är inte att leka med, så förhoppningsvis kommer han til insikt snart och skärper sig. :)

Kee=triffid? [face_shocked] De är luriga, triffiderna, de har lärt sig att likna människor!!! [face_shocked] [face_shocked]

14. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Samtidigt förklarar det Kees konstiga tecken.

15. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Mycket lång dag i skolan idag. Sen hade några idioter krockat på motorvägen så bussfärden tog 20 minuter mer än vad den brukar tar. Nåja, ska snart lira lite LAN, dags att skjuta lite igen :D

16. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    Nekos dator sa *zap* i måndags . . . Lånar RFs dator istället . . .

Jag har haft en jobbig vecka . . . Bara långa tjänster o ett huvud som bara vill göra ont . . . . *suckar*
    Men nu är jag ledig i åtta dar (tog ut årets fyra sista semesterdagar). Hoppas jag hinner vila upp mig ordentligt så jag kan köra runt alla julstressande människor sen fram till jul. O alla som ska på mellandagsrean sen när den sätter igång. O alla snurriga o fulla på nyårsdagens morgon . . .
    Ja ja . . . Det ska nog gå bra hoppas jag. :)

*gäsp*

Imorgon ska jag ta sovmorgon. Ska sova ända till klockan 7. :)

17. Cobblestone

Cobblestone Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    Neko, du har en skrämmande uppfattning av ordet sovmorgon.

nu har jag haft jul-mys med scouterna, dvs ätit en massa pepparkakor medans de sprang omkrin och skrek. det var kul :D

18. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Varför ska morgnar komma så plötsligt? Nåja idag ska jag åka hem över helgen, har matcher imorgon och julbord med familjen på söndag. Nu ska jag bara bli klar med den lilla hemska hemtentan och ha tråkiga föreläsningar tills tåget går.

19. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    Tja . . . Om normal uppstigningstid är mellan 4-5, så känns 7 som sovmorgon. Men jag sov ännu längre ändå idag. Gick upp först strax efter 9. :) Var så skönt bara ligga slappa i sängen med en gosig o kelsjuk Madame. [face_love]

Nu ska jag gå o leta efter frukost!

*bamf*

20. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Jahapp. Så bär det snart av till Stockholm och Filmstaden Råsunda för att köa till RotK. Om jag fryser ihjäl vill jag ha Imp March på min begravning, och jag testamenterar min kaskelot Eddie till RF.

Om folk vill hålla oss vid liv med muffins och annat gott tas det tacksamt emot.

21. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    God morgon!

Lycka till med köandet alla tappra :).

22. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Tack Enji det ska nog göra susen med en förbannelse. *lol*

Här i den STORA metropolen Lkpg så är läget under kontroll idag.
    Vädret är lite lurigt, det verkar vara på gränsen mellan att vara "bra" och "mindre bra" väder om ni förstår vad jag menar.
    Och gör ni inte det så behöver ni inte oroa er för det är många som säger att dom inte förstår sig på mig. ;)
    I morgon ska jag åka till Sthlm och shoppa, var där förra lördagen också och det är mycket trevligt att komma till en annan stad och äta god mat och handla lite.
    Det finns väl risk för att jag slösar bort en och annan peng på SF-Bokhandeln. :)

23. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    :( Varför finns det ingen SF-bokhandel i Malmö?

24. Jawan

Jawan Jedi Youngling star 3

Registered:
    Feb 24, 2003
    För att Malmö e så litet :p

25. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Litet? Kom ner hit och säg det om du vågar ;)

Jobbade på nationen igår och var barchef för stora baren, mycket lättare än att vara barchef för lilla baren. Nu var det bara att luta sig tillbaka och styra och ställa. Hjälpte också att det har nog aldrig varit så lite folk också.