main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. JediSara

JediSara Jedi Grand Master star 5

Registered:
    Aug 1, 2004
    I dag har jag haft kul. Och gjort någe dumt.. Det där roliga hörde inte till det där dumma, för det dumma var dumt och det roliga roligt. Men om jag nu inte skulle ha gjort det där dumma skulle jag nog tycka att jag var dum. Hm... Men i så fall var dom dum. Dom som inte gjorde det där dumma.
    Annars har jag ont i öronen.

2. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Jag förstår inte alls vad du pratar om... :confused:

Funderar på att kika på Dogma.

3. JediSara

Registered:
    Aug 1, 2004
    Det är lungt. Jag förstår det inte heller..

4. Jedigrandmaster

Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 3, 2004
    Första föreläsningen om B-uppsats idag, och jag har drabbats av panik... Allt verkar så stort och proffsigt och jag har ingen aning om vad jag ska skriva om. Och så har jag tenta på svensk språkhistoria i morgon också, men det tror jag kommer gå rätt okej. Förhoppningsvis.

5. Magnusidious

Magnusidious Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 14, 2005
    Enligt starwars.nu så sker biljettsläppet den 15:e maj kl. 10:00 på Rigoletto och ett par timmar senare på övriga biografer.

Vi får väl se...

6. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Ja, vi får väl se hur det blir.

Idag försvinner jag tillf jällen för ett tag iallafall, det ska bli kul. :D

7. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Jag ska ut och plocka påskris. Behöver nog inte gå så långt med tanke på hur risig vår trädgård är... ;)

8. Dark-Olsson

Dark-Olsson Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 23, 2004
    Glad påsk på er alla fluffiga fluffs!

Tog en liten bild från en liten del av sw samlingen precis som i vintras. Fast tyverr va kycklingen för tjock för att få plats i speedern vilket tomten gjorde ;)

PÃ¥sk i sw hyllan!

PS. Ursäka röran, håller på att ficksa om i hyllan och TPM saknas i bilden tyverr...

DS. Ha en skoj påsk!

9. JediSara

Registered:
    Aug 1, 2004
    I går var jag påskkärring. Det var faktiskt ganska kul. Fast jag trodde att det skulle bli tråkigt. Sedan var vi ett hus långt in i skogen och snackade om allt från ägg till bibeln.

10. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Idag har jag haft inbrott i källaren. Några SW-kartonger har gått sönder, lite annat som är stulet och hela källargången full av mina saker utslängda huller om buller. Bl.a. en bild på min pappa låg sönderriven på golvet. Om inte de står i vindsförrådet har även två signerade Darth vader telefoner blivit stulna.

Nåja, de kunde ju varit värre så man får väl se det positiva i det hela men det är inte lätt alltid.

11. Jedigrandmaster

Registered:
    Dec 3, 2004
    Hjälp! Hela huset är fullt med släktingar som är här och firar påsk!

12. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Det låter otäckt ;).

Själv umgås jag med inte en endaste släkting och det är så skönt :D.

13. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    *trillar tillbaks efter nästan en vecka i Tyskland*
    Min kusin lyckades till slut övertala sin unge att
    titta ut så vi fick hälsa på honom innan vi åkte hem! :D
    Per är jättesöt! [face_love] Jag hoppas verkligen jag kan åka
    ner igen i höst nån gång. :)
    Borde fortsätta packa upp nu . . . Men jag orkar inte . . .
    Bilarna stod så tätt på bildäcket på färjan att det sa
    knak i min rygg när jag skulle ut ur bilen, o nu har
    jag ont i vänster ischiasnerv hela vägen ner till
    foten . . . . :(
    Ja ja. Jag har iaf en massa godis nu att tröstäta. ;)

14. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Min uppkoppling är FLUFF! Den lägger av hela tiden utan förvarning... :(

Jag skulle inte bry mig så mycket över att vara utan nät ett litet tag om det inte var för at jag vill se Clone Wars!!! Aaaaaahhhhhh! Jag har CW-abstinens!!!

15. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    På tiden att något görs åt din uppkoppling, Enji. Har ju varit strul med den aldeles för länge, och det är inte ett litet fel just nu heller ...
    Det är dags att du klagar ordentligt nu tycker jag. Jag skulle inte finna mig i en sån dålig service om jag var dig.

Det blev bara jag och morsan som firade påsk idag. Mina syskon är i Ljungskile resp. London och min mormor är så pass dement att det inte skulle gå att ha med henne. :(

16. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Äh, nu funkar uppkopplingen igen! Har precis sett del 24 av CW, håller på att ladda del 25.. :D

Igår var jag på påsklunch med brorsan, brorsans sambo och hennes familj. Var mycket trevligt, inte bara för att det var massa gratis mat... ;) Jag målade ägg för första gången på evigheter. :)

17. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    min DVD-spelare började krångla förra månaden genom att säga "No Disc" när jag satt i en skiva. Spelade inte nån roll vilken skiva jag använde mig av så upptäckte den inte den i alla fall. Man kan dock klara sig utan DVD-spelare men nu så har TV:n bestämt sig för att motarbeta mig med. Det som visas på kanalerna är programmert (i ungefär 10 sekunder upp till 1 minut) sedan blir det svart skärm med lite röda och grå punkter som dansar. Jag hade det problemet för c:a 1/2 år sedan men då löste det sig genom att jag inte använde TV:n så mycket under en vecka...

Vill kunna kolla på film och simpsons och vänner igen.. *sakna TV*

18. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Mat, mat, mat... Lyckades nästan helt undvika de fluffiga äggen i år. Åt lamm istället. Så civilserat...

*rynkar pannan* Varför motsäger CW totalt LOE? *muttrar*

19. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    *avis på alla som kan se CW*

20. Jedigrandmaster

Registered:
    Dec 3, 2004
    Tillbringade en trevlig påsk tillsammans med mor, far, 3 bröder, 1 syster, systers man, brors sambo, brorson samt låtsasbrorson. Det var ganska trevligt, med det kändes som om hela huset var fullt med folk. Dessutom var två bröder och låtsasbrorsonen otrevliga nog att sätta sig i mitt rum och bläddra ovarsamt i mina SW-böcker och säga elaka saker om PT.

21. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Pah. Du borde jagat dem med en köttyxa. Mina bröder är besvärliga så tillvida att de föredrar Maul framför Vader (vaaaad?!) men annars är de ganska schysst intställda till SW. Min lillebror kommer köa med mig till ROTS (gjorde han till AOTC) och min storebror brukar köpa underliga SW-grejor till mig på eBay.

22. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Jag vill också ha bröder som köper SW-saker till mig...

Borde spela bas men gör våfflor istället. Våfflor är gott.

23. Jedigrandmaster

Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag funderade lite på att jaga dem med en lekasaksljussabel, men jag gissade att de bara skulle reta mig mer då, så jag lät bli.

24. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Du kan låna Enjis våffelsmet och kasta den på dem...

Jag har ont i baken efter att ha suttit för länge framför datorn. Borde verkligen resa på mig och göra något konstruktivt...

25. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    Kee, vilka är kannibalerna du är arga på, och vad har de gjort för att framkalla din vrede?