main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    DL, stod det något om vilken typ av brev det gällde? Det kan ju tänkas att olika sorters brev följer olika sorters rutiner. I vilket fall somhelst så vet jag med säkerhet att privatbrev från t.ex. Linköping går via Norrköping (har ju trots allt mottagit en hel del därifrån de senaste åren ;)) och att Uppsala har en helt egen terminal.

EDIT: Såg inte Reps inlägg förrän nu...jag tycker det är väldigt tråkigt att du känner som du gör. För du är en himla trevlig person som i alla fall jag kommer sakna. Ta hand om dig :).

2. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Reppan du lämnar SW? Tråkigt att höra...
    May The Force Be With You!

(och nåde dig om du blir sån där som jag vägrar säga / skriva ;) )

3. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    Reppan, stanna kvar! Även om Sw-intresset har svalnat (vilket det gjort för mig flera gånger, det går i perioder) har jag alltid stannat kvar just pga alla trevliga galningar. Mitt sw-intresse är inte alls på topp nu och jag längtar knappt ens till Ep3 (Har jag gjort forumets motsvarighet till att svära i kyrkan nu?). Jag funderar på att överge min spoilerfrihet och se åtminstone en trailer, det tror jag skulle få upp intresset och få mig att börja längta efter nästa film.

4. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Reppan: Det låter verkligen tråkigt att du skulle sluta med Star Wars. Jag hoppas att det är ett aprilskämt.
    Det är lite sent att hoppa av C3-resan vid det här laget, dessutom då allt redan är bokat.

Emilsson: Så här stod det:
    Norrköpings brevterminal stängs och verksamheten flyttas till Nässjö, Västerås och Årsta. Arlandas utrikessortering flyttas huvudsakligen till Uppsala brevterminal. Tomtebodas små/C5 och storbrevssortering flyttas till Årsta Postterminal ... Enligt presenterad tidsplan skall överflyttningen till Årsta påbörjas i februari 2004 och avslutas senast 1 oktober ... 2003-05-21

5. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    DL, det tycks som att tidsplanen alltså är försenad eftersom Norrköping ännu finns kvar enligt vad de sa på posten :). Nog om detta och mer om att vädret i denna stad är fantastiskt att gå långpromenader i :D.

6. Wolverine

Wolverine Jedi Master star 5

Registered:
    Dec 17, 1999
    Tråkigt när folk går, men jag förstår. Har ju själv lämnat stället...även om man kommer tillbaka ;)

7. Cobblestone

Cobblestone Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    Rep, din filur, om det var ett aprilskämt är det dags att säga april, april...

föresten är du min slav. så du kan inte lämna oss. det bestämmer jag!

det är underbart väder ute!

8. MemberOfTheNewRep

MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 6, 2002
    Det är inget aprilskämt. Jag har ordnat det mesta kring resan, jag väntar bara på lite kontouppgifter från Berg. Sedan kommer jag förmodligen bara att synas på MSN.

*kram på er*

9. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    *ger Rep en jättekram*

Vi kommer att sakna dig här på forumet, ädla kanelbulle... :_|

10. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Kram på dig, Reppan!

Hoppas vi hörs snart igen! Jag väntar mig att abstinensbesvären kommer att bli för svåra och att du åter kommer att trilla dit igen för att få din dagliga dos Star Wars. :)

11. Dark-Olsson

Dark-Olsson Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 23, 2004
    Va tråkigt reppan :(

Men du får ha det bra! Och jag hoppas du besöker IRC någon gång! :/

Sen hoppas jag att du ser ROTS och blir sugen på sw igen! Ewok Feast är en bra låt om man inte är på sw humör...

12. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Urk... jag skall ut o jobba på Lear idag...
    Lovade mig själv (och dem) att bryta benet på vägen om de skickade mig dit igen... Nåja, det finns en del lyktstolpar att försöka göra det mot...

Förra gången jag var där fick jag ju självmordstankar efter bara 1 timme... Nu har jag det redan eftersom jag vet jag skall dit. *hatar det stället*

13. Kohrath

Kohrath Jedi Youngling star 2

Registered:
    Jan 1, 2004
    Vad är det för något ställe egentligen?
    LÃ¥ter farligt ju..

14. Anneleia

Anneleia Jedi Youngling star 1

Registered:
    Feb 9, 2004
    Wohoo!! Vi flyttar snart. [face_dancing] Denna gång till ett eget hus, så då lär det väl dröja ett antal år tills nästa flyttlass går.

Det ska bli skönt att kunna få göra som vi själva vill i vår egen bostad. Att få bestämma vilka tapeter vi vill ha, utan att få en katalog framslängd framför ansiktet med (oftast) rätt tråkiga tapeter, och att kunna måla väggarna om vi vill!!!

Det är en enplansvilla på 112 kvm, 4 rum och kök, i Tobo. Ena lilla sovrummet får en liten inneboende i höst... :DÄven om det kommer dröja ett tag innan han/hon kan flytta in ordentligt i rummet.

(Tur att jag inte har sytt byxorna till Leias Endor-dräkt än...)

15. JediSara

JediSara Jedi Grand Master star 5

Registered:
    Aug 1, 2004
    Hej alla glada små människor! :D
    Jag har två små (eller dom är inte så små) trevliga nationella prov i engelska i morgonbitti klockan 8. Och eftersom jag inte har några fjärilar i magen inför det här proven tror jag att det kommer att gå bra. :D

16. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Grattis Anneleia till det nya huset och till den lilla! :)

Så... Nu när ni kan bestämma själva kan ni inreda ett rum i Star Wars-stil. ;)

17. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Grattis Anneleia! :)

Jag är fanatiskt trött. Har repat spex sen 10 imorse, kom precis hem och klockan är visst 01:38... blä. Måste sova.

18. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Trist att du lämnar oss, Rep. :( Ta hand om dig!

Är väldigt förvirrad. Jag vet inte riktigt vad jag håller på mig egentligen... Och hur ska jag kunna vara sufflös i spexet utan ett manus? *rullar med ögonen*

19. Anneleia

Anneleia Jedi Youngling star 1

Registered:
    Feb 9, 2004
    Tack Enji och DL.

Ett Star Wars-rum har varit en dröm länge. Vi får ju inte så många rum, men ett halvt SW-rum kanske jag skulle kunna tjata mig till...

20. JediSara

JediSara Jedi Grand Master star 5

Registered:
    Aug 1, 2004
    Jag har nyss ahft en spelning på jazzklubben.. Det var ganska kul.. Och det gick ganska bra också..

21. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Grattis Anneleia!!!!!! Får köpa en liten FanForce-nalle åt honom/henne sen. :)

22. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    Det blev inget trafikledarjobb för Neko . . . Så Neko
    tröstköpte de två första säsongerna av Stargate . . .

23. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Det var tråkigt att höra, Neko.

24. Wolverine

Wolverine Jedi Master star 5

Registered:
    Dec 17, 1999
    Grattis Anneleia. Jag är en gammal räv som kommit tillbaka lite nu så vi har inte setts innan men hejhej! :D

Trist att höra Nekp. Tröstköp är bra.

25. Magnusidious

Magnusidious Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 14, 2005
    I går var jag på scifibokhandeln och införskaffade The Art of- och The Making of episode 3.

Det blev en trevlig hemmakväll med läsning. =P~