main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Tsssk, studenter...

*inser att hon själv är student*

Umm... tsssk, Lundensare... :p

2. Vader_Darth

Vader_Darth Jedi Youngling star 3

Registered:
    Mar 14, 2002
    Enji skrev: Umm... tsssk, Lundensare...

GAH !!!

Vad säger du om Lundensare ???
    De är ju så trevliga, klyftiga och smarta.
    Iofs så finns det många Sthlmare som pluggar i Lund,
    så måste varit nån av de som tyckte det var ok.
    Eller hur Leto ;) ?
    För vi alla vet ju hur Sthlmarna är :p

Du ska se att ni Uppsalabor är inte mycke bättre själva. :p

3. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Bah, vi är minsann mycket sansade och förståndiga här i Uppsala. Du får väl se när du kommer hit och får träffa alla trevliga spexare... uhh... umm... *inser plötsligt att spexare kanske inte är de mest sansade av Uppsalastudenter* Whatever.

Har varit på stan och köpt tygfärg, stayups, strumpor samt växlat pengar. Känner mig redo att åka till USA nu! :D

4. Cobblestone

Cobblestone Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    *trillar in i panik*

vad har jag glömt? vad ska jag ha med mig? hur är vädret i indianapolis?

*skriker*

5. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Själv har jag varit på en totalt onödig språklabb, kunde ha använt den tiden till att sy färdigt eller skriva de två uppsatser som ska lämnas in imorgon.

6. Dark-Olsson

Dark-Olsson Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 23, 2004
    Nice Queengodess :D

Snart får jag en dator + internet!! = Massa mer tid till att skriva här på forumet och va på irc! :D

7. Kohrath

Kohrath Jedi Youngling star 2

Registered:
    Jan 1, 2004
    Själv har jag varit på en totalt onödig språklabb,

Språklabb? Hur funkar en sådan?

8. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Låter trevligt, Dark-Olsson! Då slipper du få syrrans vrede över dig varje kväll :p

Min checklista på allt jag ska ha med mig är 138 rader lång...
    hmm.. Borde skriva ut den (ska ju hem med allt också), andra filer, kontaktinfo och scheman. Så då åker jag till plugget imorgon alltså.

9. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Hm, spexare är inte så populära här på huset just nu, de har hållt på och repat en vecka nu och har till lördag nästa vecka kvar med föreställnignar och allt. Bara en som har blivit skadad hittils på festerna men han fick viserligen ligga på sjukhus i 2 dagar... Spexare är ett konstigt släkte ;)

10. Dark-Olsson

Dark-Olsson Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 23, 2004
    Precis, dl ;)

Själv har jag aldrig sett något spex, men det låter väldigt kul om man grundar på enji's förklaringar!

11. JediSara

JediSara Jedi Grand Master star 5

Registered:
    Aug 1, 2004
    I dag har jag haft det sista nationella provet i engelska.. det var uppsatsskrivning.. Man kunde få skriva om en film eller bok eller tv program man tyckte om..
    Gissa vad jag skrev om? :p

12. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Öööh... Greven av Monte Christo?

Spexare är ett speciellt släkte ja... jag är precis hemkommen efter en fest på nationen. Hamnade på efterfest med spexare, det var galet. Som vanligt. En hamnade på taket, en hamnade i sängen klädd som Marge Simpson, en sjöng Leonard Cohen, två stycken skrev brandtal mot jurister (jag var en av dem...), en person höll ett vackert tal till kvinnan, en annan höll ett mindre vackert tal till kvinnan.
    Oh, och så har vi funnit den nya ideologin/synsättet/whatever Nina. Det är det som kommer efter post-postmodernismen. Nina (det abstrakta, inte jag) definieras som "njutning, sålänge man inte trampar nån på fötterna".

Sådeså.

Nu tror jag att jag ska sova lite... klockan är visst över sju på morgonen.

13. Kohrath

Registered:
    Jan 1, 2004
    Blä. Har nationellt prov i engelska b om 10 minuter..

14. JediSara

Registered:
    Aug 1, 2004
    Ööh.. ja.. Precis. Vad är det föresten?

15. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Har just läst igenom en gammal dagbok och hittade ett notering i stil med "mycket kort notering bara för att dokumentera hur det är att vara väldigt, väldigt full..." och sedan en skum beskrivning av vad som händer när man är det. Kan verkligen inte komma ihåg att jag skrivit det där...

Lite stressad... Måste hinna klart med den där manteln idag. Men, annars tror jag att jag är klar för C3! :D :D

16. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag är riktigt hemskt stressad. Måste ringa SAS och tvätta men framför allt SY KLART idag ...
    Sitter i plugget just nu och skriver ut PayPal-kvittot till mina och Vader_Darths autografbiljetter (förbeställda via PayPal :D )

17. Jedi_Emilie

Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

Registered:
    Aug 19, 2004
    Min dator har krånglat massa, men nu funkar den. Yay! En liten stund iallafall.
    Gjorde nationell uppsatsskrivning för Eng B igår, ämnet var "Youth and Technology". Kom fram till att jag var positivt inställd till internet...... :p

18. Kohrath

Registered:
    Jan 1, 2004
    Gjorde nationell uppsatsskrivning för Eng B igår, ämnet var "Youth and Technology". Kom fram till att jag var positivt inställd till internet......

Jo, det ämnet var väldigt trevligt faktiskt, var rätt lätt att skriva om det, framförallt om man jamför med alla andra konstiga ämnen som man kan ha.

19. JediSara

Registered:
    Aug 1, 2004
    Herregud!! I morgon får jag veta vilken linje jag kommit in på på gymnasiet! Jag är så nervös... [face_worried]

20. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Lycka till, JediSara! Det blir nog bra. :)

Och jag är ännu mer stressad än jag var igår. Inte klar med bälte och fluff än, och så måste jag packa. Och så hade jag tänkt se en film ikväll... Kanske lika bra att inte gå och lägga sig? :D :D

21. Jedigrandmaster

Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 3, 2004
    Har du sökt någon linje som det är svårt att komma in på? Annars brukar man ju få precis det man söker till gymnasiet.

22. JediSara

Registered:
    Aug 1, 2004
    Tack så mycket! :)

Jag har sökt tre linjer. Mitt första val, som jag hoppas jag kommer in på, är estet. Det är ca 36 stycken som har sökt till 30 platser. Medelpoängen är 275.. Så mycket poäng har inte jag! Men dom har sagt att dom kanske ska göra så att alla som sökt ska få komma in.

Mitt andraval är samhälle och det är ju inte heller så dåligt. :)

23. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Lycka till JediSara!

Imorgon bär det av till det stora landet i väster. Ha det så bra här hemma!

24. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Yay! Mot USA, med språng! Eller flyg. Kanske. Typ. Nåt sånt. Whatever.

Fast Johanna får nog springa efter, för jag planerar att sälja hennes flygbiljett för att få in lite mer pengar.

25. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Ni få ha det så bra och så roligt som möligt därborta i väst :).