main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. Jedi_Emilie

Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

Registered:
    Aug 19, 2004
    Usch va jobbigt det låter Obi Anne!
    Själv Kommer jag också att vara frånvarande ett tag (minst en vecka), eftersom jag åker till Bedford tidigt imorrn. Kul tillfälle att åka till England.... Men förutom det ska det bli väldigt roligt, ska i första hand träffa och umgås med släkt (farbror och kusiner).
    Hej så länge! [:D]

2. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Om två månader fyller jag 30

3. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Ondskefull blixt, OA... men kulblixtar är riktigt häftiga. Såg en sådan för många år sen, riktigt cool.

4. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Kulblixtar är kul blixtar...

Nu skall jag in o kolla på Gothia Cup. Har städat hela dagen tills nu och väldigt mycket igår. Så här ren har min lägenhet nog inte vart sen jag flyttade in...

Därmed slut på rapporten från "Slarviga o stökiga Vargman"s just nu ganska rena och ostökiga lägenhet. :)

5. Jedigrandmaster

Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag vakande i morse av att det åskade så att hela huset skakade. Eller så var det bara en ovanligt stor lastbil som körde förbi. Det är inte så lätt att veta...

6. Lexi

Lexi Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag satt och tittade på en film idag som det var ett förskräckligt åskväder i. Det tog ett tag innan jag förstod att det även åskade här. Då fick jag genast bråttom att dra ur alla sladdar. Jag vill inte att vi ska råka ut för samma missöde som för några år sedan när blixten slog ner i modemet och vi var utan internet en hel sommar.

7. Pontus_Windu

Pontus_Windu Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 21, 2005
    Mitt internet är konstigt efter fem dars åskande. Trots att vi drog ur modemet.

EDIT: Kom på att detta nog är min sista post innan jag åker på semester till Västervik och Lysningsbadets camping!

8. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Jag blir galen på SAS! Försöker köpa biljetter till mig och OA till Milano, men den skruttans hemsidan vill inte funka!! Argh!!!!! Tänk om de billiga biljetterna tar slut!! *muttrar* :mad:

9. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Stackars Ninaloca... [:D] Men det ordnar sig nog.

Det regnar! Ska egentligen ta mig genom halva stan men om det ska vara sådant här väder...

10. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=98027&item=6528875811&

Vader in Hoth-gear eller vad? :p
    Han borde ju i alla fall haft den om han inte ville synas så mycket...

11. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Hehe.. Jag tror jag också har sett en bild från ett bröllop där brudgummen bar en vit Vader-kostym, utan hjälm då.

12. theforcearewithyou

theforcearewithyou Jedi Youngling

Registered:
    Jul 9, 2005
    Hi hi!
    -You Anakin Skywalker take this droid to you loving wife?
    -That name means nothing to me anymore!
    -Oh! I mean do you Darth Vader take this droid to you loving wife?
    -*andetag*Yes i do!
    -You can no ki.. i mean you can now hugg the bride.
    *brölopps musik*
    Brud paret går ut ur kontrollrummet ut i hangaren där en massa stormtroopers står på led och kastar konfetti!
    Utanför skeppet de ska åka iväg i står kejsaren för att möta dem:
    -Du har mina lyckönskningar säger kejsaren.
    -Thanks my master.Säger Vader
    Droid bruden vänder sig om och och kastar sin blombujett bestånde av handplockande köttätande växter.
    De fångas av stormtroopern sx347 som sedan får 19 andra stormtroppers på sig och det blir ett väldigt slagsmål.
    Vader och hans nya maka kliver in i sin imerial shuttle och flyger ut ur hangaren.
    Bak på det lilla skeppet ovanför motorena sitter en skylt där det står "Just married" och efter det lilla skeppet kommer en eskort bestående av 20st tie fighters som flyger i formation så det inte ser helt olikt ett hjärta...
    SLUT.

13. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Ah, Infinities-Vader från C3... han var rätt cool. Tyvärr såg man då att masken inte är helt perfekt, det är nåt med bakstycket. Ska se om det syns på nån bild...

Äh, hade ingen sån bild online. Jaja.

Idag ska min granne sommarprata i radio. Coolt. Jag tycker att alla ska lyssna! På P1 alltså, klockan 13:05 eller 22:05.

Nu ska jag hem och koka saft. Oj så huslig jag är!

14. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Vi diskuterade saftkokande hemma hos Linne iförrgår och kom fram till att det var väldigt pk. Eller så var det det inte...

Magnus hade inte läst HBP så vi kunde inte prata om den. :eek:

15. Lexi

Lexi Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 9, 2002
    Idag var jag och smygtittade på mitt nya korridorsboende och hälsade på några gamla kompisar. Det visade sig att jag tydligen inte har något lokalsinne. Jag lyckades på något sätt köra vilse, trots att jag förut har bott i den staden i ett år, och fick nästan min kompis att missa bussen hem. :oops:

16. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Åh! Jag måste få klaga lite en stund!

Vet ni hur mycket jag HATAR flash-sidor??? Ord räcker inte till. Det händer lite då och då att man försöker gå in på en hemsida, och så får man upp en ruta där det står "du måste ha flash blablabla för att kunna titta på sidan". Jaha? Och om man inte har det? "Jo ser du, då kan du ladda hem det här". Okej... men om man sitter på en offentlig dator som inte tillåter att man laddar ner saker från nätet? Vad gör man DÅ?

Blah. Skitsidor som inte ens kan ha en enklare version också. Jag ville ju bara kolla upp vad det kostar med ett åkband på Gröna Lund, men inte ens en sån enkel sak ska man visst kunna göra utan det där jämrans Flash. GAAAAAH!!! *muttrar mycket ilsket* Jag tror jag ska skriva ett argt mail till Grönan... eller vänta, det kan jag inte, för att få reda på deras mailadress måste jag in på hemsidan som kräver... FLASH!!! :mad:

17. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Flash är av ondo..

En sån här gråmulen dag skäms jag inte för att sitta inomhus och pyssla lite.

18. Gruvfrun

Gruvfrun Jedi Youngling

Registered:
    Jun 15, 2005
    Jag smiter in här, även om vi egentligen inte får gå ut på nätet från gruvan. Igår var jag typiskt nog tvungen att hoppa in och ta en tysktur, istället för den tur jag skulle göra på engelska en kvart senare. Grejen var att på den engelska turen så var det en liten fransk tjej i 4-5-årsåldern med som hette Padmé. En av de som bestämde turerna hade verkligen försök få in att jag skulle gå den turen bara för att få fråga efter vad hon hette, och så var man tvungen att gå ner med 30 tyskar istället. :(

19. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Kanske var lika bra, OA, tänk på hur den stackars tjejen hade känt sig om du började en utläggning om klänningar och håruppsättningar... ;)

Jag har varit produktiv och betalat räkningar. Jag är så bra! :D

20. Dark-Olsson

Dark-Olsson Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 23, 2004
    Hejsan alla FFSare! Det är väldigt jobbigt att varje sommar ha en Star Wars svacka eller vad man nu ska kalla det. Var så förra sommar också och sedan efter så kommer Sw intresset tillbaka i farlig dos! Men i år försökte jag iaf stå emot denna svacka som alltid återkommer genom att köpa massa SW grejer (tja mer än vanligt iaf:p ) Men ikke sa nikke :(.

Jaja vill bara säga att i be back iaf! :D

EDIT: MISS U ALL! Ha fortsätt trevlig sommar! [:D]

21. JediSara

JediSara Jedi Grand Master star 5

Registered:
    Aug 1, 2004
    Usch, vad det har regnat i dag. Och som vanligt måste man ut på stranden och jobba. De var de tråkigaste 5 timmarna i hela mitt liv. Jag gick ner till vattnet en gång för att mäta temperaturen - och blev dyngsur! [face_frustrated] Men jag har i alla fall hunnit läsa ut min Mord i Sinnet-bok som jag lånade på biblioteket och som jag snart måste lämna tillbaka. I morgon hade jag tänkt ta med mig en SW bok att läsa.

Hej hopp.

22. Jedigrandmaster

Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag har städat mitt rum idag. Det var hemskt jobbigt och dammigt. För att ha lite roligt medan jag städade lyssnade jag på soundtracket till ROTS och en talbok på kasset jag brukade lyssna på när jag var liten. (En person i den boken sa att hon hette Prowse i efternamn precis när jag höll på att damma av en Darth Vader-figur). Dessvärre bestämde sig bandspelaren för att tugga i sig kasseten och gjorde ett stort trassel av alltihopa. Så jag kollade på Harry Potter istället.

23. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Ni anar inte vad jag gjorde i förrgår. Inte nog med att jag kokade massa saft, jag bakade också sesambaguetter, och en kladdkaka... och en sats muffins när jag ändå var i farten. Nu vet jag inte vad jag ska göra av allt, jag kan inte äta allt. Nån som vill ha muffins? Kom hem till mig!

24. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Vi har ju planeringsmöte på lördag ... och ett möte är inte formellt ett FFS-möte utan muffins. ;)
    Kladdkaka har jag dock fått nog av. Det åt jag i går tills jag mådde illa :p

Jag borrade en massa i resin i går kväll, och extra länge eftersom bara pyttesmå borrar och fräsar passar i min lilla "dremel". En granne har borrmaskin, men jag ville inte störa honom för mycket. Det usla med det hela är att det luktar fortfarande resin-damm här hemma trots att jag vädrat, dammsugigt och kört min luftrenare länge.

25. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Jag kan komma hem till dig, Nina. Fast det kan jag nog inte alls när jag tänker efter. måste städa hela dagen imorgon och övermorgon, tror jag. Så ta med dig till mötet!

Hemma hos min bror och jag har hittat en halv gräddtårta i kylen... Den blir bara dålig om den står här tills nästa vecka när de kommer hem igen...