main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. Jedigrandmaster

Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag har redan skrivit min önskelista till jul. Min mamma älskar julen. Hon börjar köpa julklappar i oktober, typ. Därför måste jag skriva önskelista tidigt, för om jag inte kommer med några önskingar förrän i december så har hon köpt alla paket inna jag hunnit önska något.

2. Jedi_Emilie

Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

Registered:
    Aug 19, 2004
    Min mamma också, hon börjar skriva julkort och slå in julklappar på höstlovet. Fast julstämning är mysigt. :)

3. Celebrion

Celebrion Jedi Youngling star 3

Registered:
    Sep 27, 2005
    Jul är mysigt...

Kanske borde ta och göra släkten uppmärksam på vad som önskas i år... Börjar nästan bli dags...

4. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag funderar på att köpa en ny dator idag ... Det är något som jag hade tänkt göra tidigare i år, innan jag slängde ut pengarna på en resa jag aldrig tog istället. Tyvvär har flera hemska år av studentekonomi gjort mig så förbaskat snål att jag velar om alla utgifter. [face_worried]

Edit: Fyra timmar i kö tog det, men jag fick den billigt. :D [face_tired] Påminde väldigt mycket om resan jag inte tog...[face_laugh]
    Ska bli min julklapp till mig själv.

5. Lexi

Lexi Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag upptäckte en rolig sak idag. Jag håller på med min uppsats just nu som ska handla lite om Star Wars så därför läste jag en text i nån australiensisk filmtidning som handlade just om SW. När jag kollade källorna såg jag att hon hade använt Janne Helander. Hehe, SW-världen är allt bra liten :).

6. Kohrath

Kohrath Jedi Youngling star 2

Registered:
    Jan 1, 2004
    Nu har jag köpt och börjat spela det senaste och sista Myst spelet. Vill nog inte klara det faktiskt, då är det ju slut för alltid. Inget mer Myst :(

Myst var, bör det tilläggas, ett av dom första spelen som jag verkligen fastnade för (efter Tetris och Lemmings), och började spela det när jag gick i fyran (97), när jag knappt kunde engelska. Jag och en kompis spelade och vi satt och skrev ner ALLTING. Målade av nästan allting vi såg också, har fortfarande kvar papprerna, är nästan ett helt block :)

7. Charlii

Charlii Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 16, 2005
    Oh, ja Myst är en fantastisk spelserie, även om den hade sina nackdelar...
    Men bara känslan av att få räkna lite D'ni eller få igång ännu ett konstigt kraftverk är fullständigt obetalbar.

Nu känner jag att jag vill köpa femman.

I DI KI hI och så vidare...

/Charlii

8. Celebrion

Registered:
    Sep 27, 2005
    Waaaah! För dyrt! Har kommir ut massor med spel i höst som jag vill ha...
    Jäkla studentekonomi...

9. Anneleia

Anneleia Jedi Youngling star 1

Registered:
    Feb 9, 2004
    Den 7/11 klockan 23.42 kom Jonathan till världen. 4400 g och 53 cm. Så istället för en stor fast mage har jag en degklump fram;). Planerade dräkter får nog vänta ett tag till...

10. Celebrion

Registered:
    Sep 27, 2005
    Grattis! Mammalycka sprudlar antar jag?

11. Jade_trs

Jade_trs Jedi Master star 2

Registered:
    Jul 7, 2002
    Ett jätte grattis Anneleia.
    Ge honom några muffins från oss, och sätt på en starwars film. Det gäller att börja i tid.

12. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Det var härliga nyheter Anneleia! :).

13. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Grattis Anneleia! =D=

14. Kohrath

Registered:
    Jan 1, 2004
    Grattis!

15. Jaide

Jaide Jedi Master star 4

Registered:
    Nov 27, 2004
    Grattis Anneleia! :)

I dag har man fått skicka gratis sms med Telia. Jag har ont i fingrarna.

16. Jedigrandmaster

Registered:
    Dec 3, 2004
    Snart ska jag åka till universitetet och ha tenta i ljudlära. Tjohoo...

17. Kohrath

Registered:
    Jan 1, 2004
    Myst borde drogklassas.
    Sitter och spelar spelet alldeles för mycket, och när jag är tvungen att sluta kladdar jag ner det sista klurigheten på papper och löser på bussen eller annat ställe. Usch, det är inte nyttigt..

18. Charlii

Charlii Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 16, 2005
    Drogklassas?? Det spelet som är så klockrent??? Jag hade just en flagga uppsatt med Dun'i för fem på min klass lilla klassfest! K'krukh lever!! Och man ska inte posta full varför??

/Charlii

Edit: Hälsningar från Kolonnen och Björn!!

19. Lexi

Lexi Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 9, 2002
    JGM, jag hörde om den där tentan... Två av mina kompisar gjorde också den och det lät inte roligt. Hoppas att det gick bra för dig.

Jag har blivit sjuk, vilket jag inte alls har tid med att vara *tycker synd om mig själv*. Å andra sidan får jag äta glass med gott samvete för det är bra för halsen :D.

20. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Hej hopp, jag har snott en dator på V-Dala. Nu är det bal men jag ska inte gå. Tycker dock att Kee och OA ska posta bilder på sig själva i sina hemsydda klänningar sen... de är tjusiga. :)

Bah, blev precis erbjuden en ny (eh, gammal) dator billigt, men den hade inga USB-portar eller nånting, så jag tackade nej. Kan ingen ge mig en ny fin gratis dator? ;)

21. Jedigrandmaster

Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag tror att det gick rätt bra, i alla fall. Även om tentan var svårare än väntat och jag har en krypande känsla av att jag råkade glömma några av skillnaderna mellan brittisk och amerikansk engelska.

22. Aayla-91

Aayla-91 Jedi Youngling

Registered:
    Nov 11, 2005
    Hej, allihopa:)

Jag är 14 år och har gillat starwars ända sen 1997 när jag såg Episide 6 med pappa.
    efter jag hade sett den fick ja reda på att det fanns två filmer till som skulle utspela sig före episode 6.
    jag såg dem(inte i ordning[face_worried])och jag gillade starwars, fast det var inte förrens 1999 när episode 1 kom jag blev ett riktigt superfan.

Jaja, det var lite om mig. ska försöka hålla till här ganska ofta:)

PS: Jag älskar Aayla Secura[face_love]

23. Berg

Berg Jedi Youngling star 3

Registered:
    Nov 16, 2002
    Visst Enji men du får ta och hämta den själv

24. Aayla-91

Aayla-91 Jedi Youngling

Registered:
    Nov 11, 2005
    Kanske lite efter men...Grattis Anneleia:)

25. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    *plockar fram en obligatorisk välkomstmuffin*

Hur var det nu? Kastar vi muffins på de nya eller överlämnar vi dem på ett någorlunda civiliserat vis? :oops:

Därmed inte sagt att muffinskrig nödvändigtvis är ociviliserade... ;)