main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    God eftermiddag!!!

2. _Madeleine_

_Madeleine_ Jedi Youngling star 3

Registered:
    Jul 17, 2002
    Rudbeck är lika tråkig inuti som den är utanpå. Jag var verkligen en VÄLDIGT skötsam elev som alltid gick till skolan och gjorde läxorna, men nu...Nu har jag förvandlats till en riktig skolkare. ALLT är Rudbecks fel!! Hatar verkligen den där skitskolan (ursäkta språket) Ingen lärare lyssnar på en och deras åsikter är helt sjuka. T.ex så begär de att jag ska fixa fram ett sjukgymnastintyg utan att ens ha en sjukgymnast och en intervju med en modedesigner. När jag sa att det skulle bli omöjligt, kom de med argumentet att jag faktiskt hade en HEL VECKA på mig. Jo, tjena mittbena. Förra året hade vi en mattelärare som var lite sjuk också. När jag tog av mig jackan i klassrummet, frågade han om jag skulle strippa. Som tur är fick vi en ny mattelärare efter att ha klagat i ett helt år. Sen så har vi fått infinna oss på en annan skola på tisdagmornar bara för att de har tagit in för mycket folk så klassrummen inte räcker till. Igår upptäckte de visst att det fanns ett klassrum på rudbeck som var ledigt. Hoppsan, vi har bara fått kämpa oss till en annan skola i över två månader nu.
    Ja, sen struntar de att ta närvaro också. De brukar giss sig till vilka som varit på lektionen och inte.

Gah! det enda som är bra är min linje, bild & form. Yehoo! :D

Påminner mig om att jag börjar åtta imorgon och har bild. Sen har jag tre timmars hål tills datan börjar 14.50. Slutar sedan 16.20, på en fredag!! :(

Ojoj, det här blev en lång post...Men det är skönt att avreagera sig ibland :D
    En sak till bara: Listan på saker som är dåligt med Rudbeck kan göras lång, VÄLDIGT lång.

3. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Enji hur fick du fram de där stillbilderna som mtvhade gjort???

Vilka stillbilder??? :confused:

Kul att du fått en bättre bostad OA! Var nånstans ligger lägenheten?

4. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Det är ett studentrum på Döbelnsgatan, så det är inte så långt från där jag bor nu, blir skönt när det är dags att flytta. De håller också på att installera bredband där, ska vara klart senast vecka 7!!!!!!

5. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Ah, nice! Döbelsgatan... *funderar en stund på var den ligger* ah, där ja! Inte så långt från Kåbo nej (kanske tom hör till Kåbo?) :)

6. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag har fått hem episode II så jag kan kolla på den imorgon. *HURRA*

NÃ¥got som kunde pigga upp min dag idag...
    Behövde det efter att ha fått beskedet från lönekontoret får bara ut halva lönen eftersom de lovat en sak och sedan inte kan stå för det...

7. Lexi

Lexi Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 9, 2002
    Vi var på SACO-mässan idag och samlade på oss en massa godis, pennor, påsar och nyckelringar. Hm, ja... några kurskataloger blev det väl också.

Men nu är man i hemmets lugna vrå igen med läxor att göra.

8. wishnud

wishnud Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Oct 21, 2001
    Vänta lite nu, för många rudbeck eh?

En i Göteborg, en i Västerås och en i Stockholm?

Det var väl den i stockholm Rogue_fan gick förbi, i sollentuna? Isf fall går jag där! :) den är lite offer men har bra lärare och lokaler.

9. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    Det var Rudbeck i Västerås jag gick förbi.

10. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Rudbeck? Det får mig att tänka på ruda som får mig att tänka på Kalle Ankaversionen av Gudfadern...den var bra. :D

11. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    ... och Enji som läst idéhistoria tänker naturligtvis på den Rudbeck som försökte bevisa att Atlantis låg i Sverige... :D

12. Swedish_Jedi

Swedish_Jedi Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 15, 2002
    GOD MORGOAN ALLA

mina skoltider:
    MÃ… 08.10-17.00
    TI 09.50-17.00
    ON 08.00-16.00
    TO 08.10-12.00
    FR 08.00-16.00

jag gillar verkligen mina tider....

Ja enji lr avd detär... du vissade ju de här gömda överaskningarna på sw.nu forumet...trailern har jag fått fram men inte det andra ägget....vet inte ens hur man hittar det...

JIPPI! Jag e solo i stort sett hela kvällen...det e detsom e positivt med attha syskon som tävlar och att morsan och farsan följer med...

13. _Madeleine_

Registered:
    Jul 17, 2002
    Hoppas att de andra Rudbeckianska skolorna är bättre än min :D he...

14. wishnud

wishnud Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Oct 21, 2001
    Min rudbeck är bara almännt gigantisk. hade väldigta problem att komma i tid den frsta veckan :)

Annars är den väl bra, men det finns inga ffs/sw.nuare där vad jag vet..

15. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag är ganska säker på att alla skolorna är döpta efter universalgeniet Rudbeck, som också försökte bevisa att Sverige var Atlantis.

16. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Denne Rudbeck ska inte underskattas. Han påstod också att svenska var urspråket :D. Extremt värdelöst vetande: att hävda att ens eget språk är urspråket kallas för goropianism.

Jedi Knight Fett likes this.
  17. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    Med risk för att upprepa mig. :)

God eftermiddag!!!

18. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Jag är ganska säker på att alla skolorna är döpta efter universalgeniet Rudbeck, som också försökte bevisa att Sverige var Atlantis.

...som jag sa några inlägg tidigare :p

Närmare bestämt var Atlantis placerat där Uppsala ligger idag :D
    Rudbeck var även duktig medicinare, fysiker, kemist, musiker, matematiker, astronom, zoolog mm, mm. Han byggde bl.a. den unika anatomiska teatern i Uppsala, och andra byggnader. Jäkla allsysslare.

Ja enji lr avd detär... du vissade ju de här gömda överaskningarna på sw.nu forumet...trailern har jag fått fram men inte det andra ägget....vet inte ens hur man hittar det...

Trailern? Du snackar om FotR-DVD:n? Eller? Isf, för att få fram den roliga MTV-spoofen, ta skiva ett, gå till sista kapitlet (Elronds rådslag), markera det och tryck nedåt. Så ska en Ringsymbol komma upp. Klicka på den, och spoofen startar. Lite spew-varning dock för känsliga... :D

Sorry OA att jag skrev så mycket om FotR utanför dess trådar! Jag ska aldrig göra om det! *faller på knä och bönfaller den Allmäktige om att inte bestraffa henne*

19. Maladour-Fei

Maladour-Fei Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 17, 2000
    Jaha, så har man blivit inkallad till chefen för att "anställda" har klagat på att jag har haft en sån där starwars sida upp på min dator hela dagarna... Att jag sköter det jag ska göra och inte tar några fikaraster passerar dock obemärkt... jag vet inte om det är den svenska avundsjukan eller vad men visst är det härligt med gnällspikar!

Åja, detta betyder att jag kommer att bli betydligt mer sällsynt här omkring framöver...

20. _Madeleine_

Registered:
    Jul 17, 2002
    Agh! Äntligen hemma från skolan! Känns som om jag varit borta i en vecka så jobbigt som jag haft det idag.

Det enda roliga idag var att jag och några andra gick till Lagerhaus som just öppnat i Västerås. Nu finns det enligt mig inget skäl till att åka till Stockholm något mer (eller jo, sf-bokhandeln då ;) )

21. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Aj, vad taskigt Maladour. :(

Jag fick lite skäll igår när min närmaste chef gick förbi och såg att min ID-bricka låg på bordet bredvid mig istället för att hänga runt min hals. Tänk om någon tagit den och sålt den till en spion! [face_shocked]
    Troligt...

Jag hade faktiskt bara lagt ifrån mig den när jag tog av mig en tröja... [face_plain]

22. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Känner tyvärr igen det där allt för mycket Maladour.. Det var likadant på mitt förra arbete.. Så fort man inte gjorde något med jobbet klagade alla.. Även om man var den som hade minst tid ifrån datorn och gjorde mesta jobbet.. Jag tillbringade mina raster och mitt jobb sittandes vid datorn.

23. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    När jag jobbade som Nisse på Manpower en sommar var jag sex veckor på en postorderfirma i Sthml. Förmannen där blev förbannad om man satt ner två minuter och drack ett glas vatten, även om det inte fanns några order att plocka för tillfället.

Veckorna han var på semester var jättesköna. Han som chefade under sommaren hade jättemycket att göra och brydde sig bara om att vi hade fått iväg alla beställningar när dagen var slut. Det klarade vi utan problem, utan att någon gick och blängde på oss hela dagarna.

24. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Som en nuvarnade Nisse kan jag bara säga att jag känner igen det där.. men jag jobbade för Telia... Nu är jag utan uppdrag och bara går hemma och driver (och jag som behöver jobba för att må bra.. Blir ju bara slö av att gå hemma)...

25. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Vad trist för er alla!

Tillvaron verkar bara kunna bli bättre iallafall.