main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Hurra!!!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Quiet Queen, Dec 6, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maladour-Fei

Maladour-Fei Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 17, 2000
    Liseberg är kul! Gröna kaniner får alltid mig att bli lycklig!

2. menilma

menilma Jedi Padawan star 4

Registered:
    Aug 25, 2001
    Liseberg är läskigt!! åtminstone för fegisar som mig.. ;)

3. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Till och med cholkadhjulet?

4. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag har vunnit en gang pa chokladhjulet, da tappade jag bort vinsten pa en av toaletterna.

*springer ut igen, har inte tid for det har*

5. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Jag tappade mina favvo-solglasögon på en toalett en gång. :(

Ang. Liseberg säger jag: BRING IT ON!!! :D

6. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    En gång fick pappa i uppdrag att titta efter en plånbok som ramlat ner från en persons ficka på Skara sommarland. Grejen var att personen åkt ett av de där skeppen som vänder sig upp och ner (heller hur man nu ska förklara det) så pappa fick sitta och titta när han var upp och ner.

7. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Hmm, det skulle nog inte jag kunna gora, skulle inte se nagot utan glasogon.

8. MemberOfTheNewRep

MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 6, 2002
    Nä, det är alltid svårt att sitta och titta på sig själv när man varit upp och ner. Jag avundas din pappa.

EDIT: Förresten, var det nån som gjorde högskoleprovet igår eller finns här bara otäcka soon-to-be-utexaminerade-civilingenjörer?

9. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag gjorde högskoleprovet för tre år sedan. En plåga jag inte vill minnas (men det gick bra).

10. JediLynx

Registered:
    Sep 2, 2000
    Hmm... jag gjorde det i tvåan i gymnasiet. Det borde bli... ööh.. så här bra är man på matte när man snart är civilingenjör... 1995. Jag har för mig att jag gjorde det på hösten. Annars var det 1996.

Usch, vad jag låter gammal. ;)

11. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag borde ha gjort provet för tre år sedan. Jag gjorde det bara en gång under sista terminen på gymnasiet. Det var tur för det var på det resultatet jag kom in :D.

12. JediLynx

Registered:
    Sep 2, 2000
    Jag skulle ha kommit in på mina betyg, men precis till året jag skulle söka så bestämde sig HSV att omräkningsskalan för våra betyg till svenska betyg var för snäll så de sänkte den. Rejält. Så i slutändan kom jag in på högskoleprovspoängen, som jag pluggat till någon dag bara och knappt hade tänkt göra, istället för gymnasiebetygen som jag slet mig gråhårig över i tre år.

Slutsats: lita aldrig på HSV och gör högskoleprovet.

EDIT: var tog lilla Rep vägen nu då?

13. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag pluggade inte ens till högskoleprovet. Jag gick dit mest bara för att testa. Som sagt tur var väl det. Jag minns att jag hade the force theme i skallen medan jag skrev provet :D.

14. MemberOfTheNewRep

Registered:
    Feb 6, 2002
    Lilla Rep råkade somna eftersom han hade stigit upp tidigt för att göra högskoleprovet. Han hälsar att det gick relativt bra för honom men i det här sällskapet ligger han nog i lä.

EDIT: Ursäkta att jag skriver med så små bokstäver. Mormor Lynx får svårt att läsa det förstår jag men det finns utmärkta förstoringsglas ute i välsorterade butiker, ring färdtjänst så skjutsar de dig.

15. JediLynx

Registered:
    Sep 2, 2000
    [face_laugh]

Jag tror att det gick jättebra. Själv hade jag mest problem med de svenska orden och fick mest fel där. Förresten, har inte högskoleprovet gjorts om?

16. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag minns inte vad jag var bäst respektive sämst på. Tror faktiskt att jag inte ens kollade. Jag väntade bara på resultatet.

17. MemberOfTheNewRep

Registered:
    Feb 6, 2002
    Jag vet inte hur det såg ut på din tid Lynx men dagens högskoleprov består av fem delar; engelsk läsförståelse, diagram & tabeller, logisk matematik, svensk läsförståelse samt ordkunskap.

Jag kammade faktiskt hem flest poäng på de svenska orden, det var en rätt viktig del eftersom den var så stor.

18. JediLynx

Registered:
    Sep 2, 2000
    Det låter misstänkt likt det högskoleprov som jag gjorde. Alldeles för humanistiskt för min smak. ;)

19. MemberOfTheNewRep

Registered:
    Feb 6, 2002
    Jo jag håller med, som naturvetare skäms jag över de resultat jag fick på matematikdelarna men sånt är livet. You win some, you lose some.

EDIT: Fast på diagram- statistikdelen gick det ju inte så pjåkigt och matteuppgifterna var inte svåra i sig.

20. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Och så sitter vi humanister och klagar över att högskoleprovet är för naturvetenskapligt.. :)

21. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag gjorde inte ens hogskoleprovet, visste att mina betyg racker anda, samt att jag anser att det ar alldeles for inriktat pa sma naturvetare och matematiker, inte oss humanister som vagrar gora mer an matte B.

22. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Jag sket högaktningsfullt i högskoleprovet och pluggade till fotograf istället... och nu jobbar jag i en bokhandel... jaja?... livet är lite lustigt ibland...

23. Wolverine

Wolverine Jedi Master star 5

Registered:
    Dec 17, 1999
    Jag sket i högskoleprovet och går på balettakademien....

24. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Det känns som om vi ska hålla ihop mot alla illigenta som finns här på FFSweden...

25. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    illigenta betyder det superintelligent eller anti-intelligent?

:confused:

Thread Status:
Not open for further replies.