main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Lord of The Rings - The Return of The King

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Mr_Mundi, Aug 4, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    For min skyld gerne. Det er alligevel ikke den store hemmelighed, hvad der er tilføjet filmene i EE-versionerne.
     
  2. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg synes der har været snakket om at "opgøret i Herredet" skulle være med i Kongen Vender Tilbage EE, men både Saruman og Grima Slangetunge dør i Isengard?

    Shame on you Jackson :(
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Efter min mening så har Peter Jackson gjort det eneste og helt rigtige ved at udelade opgøret i Herredet.

    Det er en fin nok sekvens i en bog, men det ville totalt ødelægge fortælle-stilen i en film. At have ENDNU en slåskamp med orker i meget meget småt format, ville være et kæmpe anti-klimaks som langt langt de fleste biograf-gængere ville kede sig ihjel over...

    Den store quest er overstået, ringen er væk og alt er fryd og gammen, så har man virkelig ikke brug for at vise en scene hvor de slås med et par orker IGEN.
    Det ville være dårligt filmhåndværk.
     
  4. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Det var nu ikke så meget for selve opgøret i herredet, men mere det at både Saruman og Grima dør i Isengard.

    Så syntes jeg han havde været mere tro mod historien hvis han helt havde udeladt dem i 'Kongen Vender Tilbage'. Så kunne de rigtige fans jo selv forestille sig hvad der skete med dem, frem for at slå dem ihjel på denne tilfældige måde :(

    Jeg er enig i at at endnu et slag bare ville være for langtrukkent (men det er vel det et Extended Edition er til for.... :D)
     
  5. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Vi skal jo have en afslutning på Sarumans historie, og eftersom han er en af de onde og det er et eventyr kan han ikke andet end at dø.
     
  6. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    ok :)

    Vil nu også give Mundi ret i at det er vigtigt at man får en afslutning på hvad der skete med Saruman, også selvom man kun er til filmene.

    Sekvensen var fed nok og han dør jo stort set på samme måde som i bogen. Det var måske en lidt mere voldsom død, at han både skulle dolkes, spiddes og druknes derefter, men det ser da cool ud ;)

    Ved dog ikke hvorfor Legolas skulle skyde Wormtongue?
    Troede han gjorde dem en tjeneste ved at dræbe Saruman? Det var dog en meget velskrevet scene mht. dialogen mellem Rohan kongen og Saruman.

     
  7. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Vil nu også give Mundi ret i

    Mundi?? Det må være Coras´ icon med gammelmandsskæg der forvirrer dig :p
     
  8. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hov hov, det er ikke mig der render rundt med fuldskæg som ældste nisse i flokken.[face_beatup]:p
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Argh, dammit... det er alt det ikon-skifteri...

    Og så burde jeg læse navnet istedet for at kigge på ikonet...

    Sorry Coras og Mundi.
     
  10. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
  11. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Så har jeg fået set alle tre i Special Extended Edition. Ikke helt så hurtigt, som der oprindeligt var planlagt, men dog i løbet af et par dage.
     
  12. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Hvad synes du så om den (Kongen Vender Tilbage)?
     
  13. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg synes at det generelt var nogle rigtigt gode tilføjelser der var kommet.
    SÃ¥ alt i alt er det en virkelig fed trilogi - specielt i SEE-versionen.

    Har du fået købt de andre Collector's bokse?[face_mischief]
     
  14. Nirvana

    Nirvana Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 10, 2000
    Jeg har fået collectors boxen fra min kæreste i julegave. Jeg syntes statuen er meget pænt.
    Og så kan man gæmme ting!! Tee hee!

    The fellowship of the ring er den eneste hvor jeg kun har fået extended DVDerne, og ikke den store collectors box. Lidt æveligt.
     
  15. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Den kan stadig købes hos Axel Music. Så kan du jo bare sælge filmen til en anden - men ikke til Floyd, for han skal også have Collector's boksene - ikke Floyd?![face_hypnotized]:p
     
  16. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Nej, jeg har ikke købt endnu, men jeg må nok se at få gjort det så jeg kan få fred :p
     
Thread Status:
Not open for further replies.