main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Finland Milliways -Cantina-

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by ISD_Devastator, Feb 14, 2003.

1. TK-46_Duke

TK-46_Duke Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 23, 2002
    Se ottaa toiseen tassuun vesiletkun ja toisella tasulla riiputtaa tajutonta uhria katossa. Hothin lämpötiloissa jäädyttäminen tuskin vie kovinkaan pitkään. ;) Tosin jos jaksaisi niin voisi ottaa hyllystä kirjan ja vilkaista mitä EU selittää.

2. Tod

Tod Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Apr 29, 1999
    Jotain tuommoista arvelinkin...

3. ISD_Devastator

ISD_Devastator Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 11, 2002
    Jospa Wampatkin ovat Voimalle herkkiä ja sulattavat vihollisen / evään kattoon Forcella?
    Tautaunit kun kuulemma ovat typeriä, niin ne varmaan popsivat lunta, eivätkä tajua, ettei lumesta saa minkäänlaisia ravinteita. Ei ainakaan tarpeeksi. Tyhmyyttään selviävät.

4. Tod

Registered:
    Apr 29, 1999
    Mitenhän tautaunit muuten selviävät hengissä muutenkaan, kun ne tuntuu paleltuvan hengiltä aika nopeasti. Onko niillä keskuslämmitys kotikolossaan?

ISD, mites pääsykokeet meni? Oliko hauskoja tehtäviä?

5. Darth_Weirdo

Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 2, 2002
    Jaahas. Olen ollut muutaman viikon poissa ja porukka on heti spekuloimassa mielenkiintoisista aiheista. ;) Olin siis poissa ja nyt olen takaisin. Oma henk.koht. elämäni + pääsykokeet + ylioppilasjuhlat aiheuttivat sen ilmiön että nettiaikaa minulla ei ollut ollenkaan. Mutta nyt olen taas täällä. Mitäs maailmalle/ FFFinlandiin/ TFN:ään kuuluu?

6. KYP_DURRON85

KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

Registered:
    Apr 20, 2003
    Haha...Halme mahdollinen presidentti ehdokas! [face_laugh]

7. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Tauntaunien suolet ovat niiden oma keskuslämmitys. Ja öisinhän ne lojuvat jossain somassa kolossa.

Koe oli vallan hassu, kahdesta alatehtävästä en vaan onnistunut saamaan hillittömän ähellyksen jälkeen oikeaa (ratkaisuun sopivaa) vastausta. 2a ja 2b
    "Kahden peräkkäisen positiivisen kokonaisluvun neliöiden erotus on 1234567. Mitkä ovat nämä luvut?" Lukuisien erilaisten kikkailujen jälkeen kyllästyin "pitäkää laskunne, -prkl"
    ja sitten "ratkaise yhtälö:"
    x/7+7=x/13+13
    minkäänlaisen pyörittelyn jälkeen saadut x:n arvot eivät ratkaisseet tehtävää, kyllästyin tähänkin. (tiedän että olen aina ollut surkea näiden kaltaisissa tehtävissä)
    Kaikki muut menivät ainakin omien tarkistuslaskujeni mukaan aika oikein, FY ja KE tehtävistä taas on huonompi sanoa mitään, kun niitä en lukiossakaan ikinä pahemmin lukenut.
    Ja lukuaineistona ollut biotunnisteet oli hyvinkin mielenkiintoinen aihe. Olisin lukenut enemmänkin. Advanced Sormenjälkiskanneri, iris-skanni, retina, käyttäytymistunnistin (!) yms kiehtovaa.
    070703-180703 välisenä aikana pitäisi tulla tuloksia.
    Jännityksellä odottaen.

8. Tod

Registered:
    Apr 29, 1999
    "Kahden peräkkäisen positiivisen kokonaisluvun neliöiden erotus on 1234567. Mitkä ovat nämä luvut?" Lukuisien erilaisten kikkailujen jälkeen kyllästyin "pitäkää laskunne, -prkl"

617284 ja 617283. Tässä tarttee vaan jakaa 1234567 kahdella niin saa 617283,5. Neliöiden erotus on kyseisten lukujen summa. Periaatteen voi testata helposti pienillä luvuilla.

ja sitten "ratkaise yhtälö:"
    x/7+7=x/13+13

91 (=7*13)

9. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    *huokaus*
    Meitä on moneen lähtöön. Minä en ole ikinä ollut noissa mitenkään mainittavan hyvä.
    Itseasiassa olen aina vihannut kikkailutehtäviä.
    Peruslaskenta on enemmän meikäläisen heiniä.

10. Darth_Weirdo

Registered:
    Jul 2, 2002
    ISD, kyseiset tehtävät olivat kyllä peruslaskuja. ;)

Kahden peräkkäisen positiivisen kokonaisluvun neliöiden erotus on 1234567. Mitkä ovat nämä luvut?"

Tämänhän saa kun laskee lausekkeella n^2 - (n+1)^2 = 1234567. Tuosta ratkaisee n:n niin homma on hoidossa. (n^2 = N potenssiin kaksi.)

11. Tod

Registered:
    Apr 29, 1999
    Tämänhän saa kun laskee lausekkeella n^2 - (n+1)^2 = 1234567. Tuosta ratkaisee n:n niin homma on hoidossa. (n^2 = N potenssiin kaksi.)

Parempi varmaan laskea: n^2 - (n-1)^2 = 1234567.

12. Darth_Weirdo

Registered:
    Jul 2, 2002
    Itseasiassa sehän on ihan sama, pääasia että ne ovat peräkkäisiä lukuja. Muutenkin lukusarjojen laskuissa käytetään n+1 -muotoa enemmän.

13. Tod

Registered:
    Apr 29, 1999
    Jep, mutta jos lasket noin päin niin saat negatiivisen tuloksen.

14. Darth_Weirdo

Registered:
    Jul 2, 2002
    Oikeassa olet. [face_plain] No ainakin tuli yksi huolimattomuusvirhe kyseisessä kokeessa.

15. Tod

Registered:
    Apr 29, 1999
    No yksi huolimattomuusvirhe ei vielä haittaa pahemmin.

Poikkesin tässä itsekin yksissä pääsykokeissa tänä keväänä ihan huvikseni, jos vaikka saisi tehtyä kaksi ylempää tutkintoa yliopistolta. Mutta koe meni kyllä ihan käsille. Rupesin tekemään liian huolella ensimmäisiä tehtäviä ja aika loppui pahemman kerran kesken. Että saa nyt nähdä kuinka käy. No kyllä yhden maisterin tutkinnon pitäisi riittää.

16. Darth_Weirdo

Registered:
    Jul 2, 2002
    Itse kävin TTY:llä kolmissa pääsykokeissa (matikka, fysiikka ja kemia), hain tietotekniikalle ja sähkölle. Hain myös Tampereen yliopistolle tietojenkäsittelytieteiden koulutusohjelmaan (kävin pääsykokeissa) sekä matematiikan ja tilastotieteen koulutusohjelmaan (en ollut pääsykokeissa aikatauluongelmien takia). TAMK:seen hain tietotekniikan ja tietojenkäsittelyn puolelle (molemmissa omat pääsykokeet). Yhteensä siis seitsemän pääsykoetta joista kuuteen osallistuin. Toivottavasti pääsisin edes johonkin niistä linjoista joihin kävin tekemässä pääsykokeet. [face_plain]

17. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    "ISD, kyseiset tehtävät olivat kyllä peruslaskuja"
    Laskento menee kikkailuksi, jos minä en sitä samantien keksi :p
    Ja minähän olen vain tyhmä MaB:in lukija, en mikään kikkakeppostehtäviä aamupalakseen popsiva guru, vaan tosiaan ihan keskiverto urpo.
    Vaan eipä se noihin kahteen kaadu.

Ostin itselleni myöhäiseksi syntymäpäivälahjaksi Radioheadin uuden levyn :D. Puoli tuntia sitten. Myöhäisyys ei täten viittaa kellonaikaan, jos sitä joku oletti.

18. Darth_Weirdo

Registered:
    Jul 2, 2002
    ISD, sinänsä kuvaavaa että minusta kyseinen tehtävä on perustehtävä ja teen siinä karmean virheen.

Muistattehan te Popstars ohjelman, jonka kautta Gimmel syntyi? Itsevaltiaat sarjassa oli muistaakseni Politicstars (tms?). No tässä mielipuolisessa pääkopassani olen kehittänyt ModStars pelin tänne TFN:lle. Jos asia kiinnostaa niin käykää ihmeessä katsomassa aiheeseen liittyvää palstaa. Asia on siis vasta suunnittelupöydällä ja Adminien mielipidettä en ole saanut käsiini.

19. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Helpot pikkuvirheet ovatkin kaikista kammottavimpia... koska ne ovat noloimpia. Isoissa ja vaikeissa mokaaminen ei ole niin kamalaa.

Urkinkurkin äsken ideaa, ja sehän on, peijakas, loistava! Vaikka palkintona olisikin vaikka vain värit, niin silti.
    ISD kannattaa ja tukee turbolasereillaan.

20. KYP_DURRON85

Registered:
    Apr 20, 2003
    Hyvä idea,vaikka pelkän nimityksen takia. :)(ilman sen kummenpia modelaattorin voimia)
    Eli kannatan ideaa.

21. Tod

Registered:
    Apr 29, 1999
    Radiossa kerrottiin, että tutkimuksen mukaan nuorten kiinnostus politiikkaan on kasvanut. Eipä kyllä mikään ihme. Sen verran surkuhupaisaa tämä Annelin touhu on ollut.

22. KYP_DURRON85

Registered:
    Apr 20, 2003
    Sanoppas muuta.Kaikke hörhöilyä tapahtuu tätänykyä poliittisella rintamalla.Ei voi muuta kun huokaista kaikelle sille typeryydelle mitä tapahtuu joka puolella.

23. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Ach, totta. Vaan kun tuollaista toilailua seuraa, niin sisäpolitiikka kiinnostaa aina vaan vähemmän. Ja se on ennenkin ollut listalla "EVVVK" kolmen pahimman joukossa, niin...
    Illalla töissä tarina Anneli-tädin erosta levisi vauhdilla. Ketään ei harmittanut, pikemminkin päinvastoin.

Osa Annelin kannattajistahan on ollut sitä mieltä, että Paavoa tässä pitäisi syyttää, kun oli kehumassa Suomea Yrjö Pensas typerimmälle. Ei Anneli ole pahaa tehnyt, kun tua tämän julki.
    Minun mielestäni molemmat ovat väärässä ja tehneet sopimattomia. Minua ei tarvitse liitota minkään niin typerän kanssa.

Politiikka ei ole ystävä.

24. Tod

Registered:
    Apr 29, 1999
    No nyt minä lähden juhannuksen viettoon. Säät ei kyllä näytä hyvältä, mutta siihen on kerennyt jo tottua. Palailen taas näille nurkille viikonlopun jälkeen.

Pysykää pinnalla.

25. Baltic_herring

Baltic_herring Jedi Youngling star 2

Registered:
    Nov 10, 2002
    Pinnalla kyllä pysytään. Suurin uhka on hukkua omaan ammeeseen.
    Kaupungissa on kivaa kun ei pääse parveketta pitemmälle. Menenkin sinne -oitis!