main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Musik

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Maladour-Fei, Dec 18, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Exakt, de brukar ju sänka priset på dem efter ett tag. Nätbutikerna brukar ju också ha olika erbjudanden som man kan fynda på.

2. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    I helgen hörde jag en låt som lätt tar sig in på min top 5 över vansinniga sånger. Någon hade lagt Michael Jacksons Bad över ett gitarrkomp som gick i samma takt som Whiskey in the jar.

3. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Jisses... [face_shocked]

Häromdan stötte jag på Beatallica. Två killar som blandar Beatles och Metallica... rätt kul. Min favorit är nog "Everybody's got a ticket to ride except for me and my lightning". [face_laugh]

4. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag kan ju nämna att de fyra andra låtarna på den där vansinnighetslistan är:

5. Oooa hela natten på finska (samma arrangemang)
    4. Kebabvisan (tror det är Hasse Alfredsson som ligger bakom den)
    3. Habba Habba zoot zoot (videon med soptunnorna som springer i skogen är fantastisk)

Den där Bad-versionen ligger nog på andra plats. För ohotade på första platsen finns Should I stay or should I go med ukrainsk ukulele-orkester.

Det här listandet har fö absolut inget att göra med att jag saknar mitt ex av High fidelity ;).

EDIT: ändrade lite.

5. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    Leto
    Var på skivmässa i helgen och hittade ett nytt ex av Jens Lekmans cd för bara 89:-
    Det var ju ett litet fynd så att säga. :)
    I morgon ska jag se Jens Lekman & Erik de Vahl live på Herrgår'n här i stan för 60:- och det ser jag fram emot.

6. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Argh, det var inte rättvist du ;)

Han spelade på kb i lördags men den var ingen som ville gå med mig. Var lite trött från fredagen annars hade jag nog gått själv. Hoppas konserten blir bra.

7. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Trevligt med sådana fynd, SLL :). Ska ner på skivbörserna i stan och se om jag kan hitta något begagnat. Jag har hamnat i en skivköparperiod igen och har bl a skaffat The Smiths Strangeways, here we come. Mycket bra.

Jag har äntligen skaffat ett engelskt ex av High fidelity. I ren inspiration ska jag sortera om skivsamlingen och ha den i kronologisk inköpsordning istället för i alfabetisk.

8. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    hehehehe lite synd är det ju att du inte hade samma möjlighet att få tag på skivan till det priset.
    Men någon gång får du säkert tag på den till lite billigare pris få vi ju hoppas.
    Läste du något om folket tyckte att konserten på kb var bra ??
    Själv hoppas jag den blir bra och att han bjuder på sig själv, gillar inte konserter där artisterna/grupperna ställer sig och bara spelar rakt av och inte tar notis om publiken.

emilsson
    Kommer du ärligt talat ihåg exakt i vilken ordning du köpt alla dina skivor ?? ;) :D
    Jag skulle inte ha en chans att göra en sådan lista efterom jag knappt kommer ihåg vilka skivor jag äger. ;)

9. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Den fick en riktigt bra recension i sydsvenskan, riktigt sur att jag missade den :(

10. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Låter ju lovande, får hoppas han kommer tillbaka till kb eller ett annat ställe i närheten under året.

11. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    "emilsson
    Kommer du ärligt talat ihåg exakt i vilken ordning du köpt alla dina skivor ??"

Jo, faktiskt :D. Jag behöver bara titta på en skiva för att minnas 1. när den köptes, 2. var 3. vilket väder det var vid inköpstillfället. Den enda jag har problem med är U2s Achtung baby. Jag vet att den är köpt i Falun en kall höstdag. Men jag minns inte om det var 1999 eller 2000.

12. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Ok , det är skummt :p

När jag tänker på det så skulle jag nog kunna komma på var jag köpt mina skivor, men absolut inte när. Blir lite svårare när man köper mycket via nätet.

13. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    För att göra Achtung Baby-historian än mer skum så är det märkligt att jag ska ha så svårt att placera tidpunkten när jag verkligen sökte efter den så länge. Normalt sett brukar jag minnas när man finner något man letat efter länge. Jag hittade den som begagnad.

Jag köper också en hel del på via nätet. Men oftast blir det speciella grejer så de minns jag därför.

Idag har jag köpt Pet Shop Boys Bilingual och Release. Så nu har jag alla deras album :D.

14. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Skapligt minne du måste ha, du kan kanske uppgardera mitt lite ??. :D
    Konserten med Jens Lekman var mycket bra, enormt mycket folk på en liten yta skapade ett enormt tryck, inte bara på min bröstkorg utan även musikaliskt sett också.
    Se live om ni gillar musiken och om ni får chansen.

15. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Argh, ännu surare att jag missade honom då ju :(

Kanske får ta och köpa hans cd, fast det är att ta i lite väl kanske ;)

16. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    hehehehe speciellt när det kommer från dig. ;) ;)
    Men ta du och fixa den skivan för den är verkligen bra rakt igenom.

17. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Jag vet ;)

18. Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

Registered:
    Aug 26, 1999
    Kan någon förklara för mig vad som är så bra med Peter Jöback?

19. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
  20. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Någon som tog chansen att se melodifestivalen 1974 som de sände på ettan ikväll? Mycket intressant och man förstår att Waterloo sopade banan med konkurrenterna.

21. Navid

Navid Jedi Youngling

Registered:
    May 12, 2004
    Är det ingen som har hört metal/hårdrock gruppen UnLoco? dem är väldigt bra www.Unloco.com men dem splittrades och han som spelade gittar började i gruppen A dozenfuries WWW.adozenfuries.com...Dem är också. Kolla även upp Rob Zombie www.Robzombie.com

22. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    LÃ¥t-How Soon Is Now?
    Grupp-The Smiths

På vilket av deras album finns denna låt med ??

23. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag har för mig att den gjordes i samma veva som Meat is murder, men europeiska upplagor av den skivan brukar inte ha den med. Istället dyker den upp på samlingsskivor såsom The Smiths: Best I (som jag själv har).

Gör en sökning på allmusic.com så hittar du vilka skivor den är med på.

24. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Okej, tack för svaret.
    Ska kolla upp lite närmare. :)

25. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Har nu löst mysteriet med när jag köpteAchtung Baby. Det skedde hösten 1999. ;)

för att fylla denna post med lite mer intressant innehåll kan jag berätta att jag tycker att det är väldigt synd att många bra fanzines om musik läggs ner.

Bruce Springsteen, som tidigare uttryckt sitt stöd för USAs krig mot terrorism, ställer sig nu kritisk till situationen i Irak.

Fö är Belle and Sebastians Your cover's blown en mycket fin låt.

Thread Status:
Not open for further replies.