main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Norskprodusert Star Wars film

Discussion in 'Archive: Norway' started by dartherik, Dec 2, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Darth_Incubator

    Darth_Incubator Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 22, 2002
    Hvorfor ikke bruke litt sminke på jediene?
    Kult med sasikts tattooer og sånn!
     
  2. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    Vil gjærne være med i filmen dartherik
    blir det slike saberfights som han Ooshati
    har det hadde vært kult siden jeg har en trening med sverd og videre......
    har spilt mye live og vant en konkuranse på viking dagen !! her i vestfold!!
     
  3. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    OMJ:
    Den er god!
    Det skal være masse sabredueller. med doble og enkle sabler. Noen raske, slik som den du så i episode 1 og 2, og noen powerbattles, slik som i episode 5 og 6. Så det kommer godt med å få med et par som som er dyktig med sverd. Men det kommer til å bli myyye korigrafering.. men så blir det jo imidlertidig et nydelig resultat av det også da, nemlig en kamp som ser "ekte" ut.



     
  4. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Er det noen her som er flink til å lage animerte bakgrunner til å legge bak en bluescreenperson? Tenker nemlig på å lage en scene med en jedi som følger etter en sith på speeder-bike. der jeg filmer to personer på hver sin sykkel(uten hjul og litt justeringer slik at det ser realistisk ut.)i et bluescreen rom.
    Jeg har ikke så god peiling på å animere bakgrunner, så jeg kommer til å trenge all den hjelp/tips med det jeg kan få.
     
  5. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    takk takk!! har dere søkt om kultur støtte?
    og film støtte?????
     
  6. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    ja, det går ann å søke om støtte...vi var en gjeng med teaterfolk som søkte om støtte til et teaterstykke vi ville sette opp, fikk 15 000,-

    dartherik:
    hva slags bakgrunn, og hvilke vinkler skal du ha?...kanskje jeg kan hjelpe til...har du prøvd å filme fra bil i høy hastighet(skaper mer realisme enn 3D'en)..., hvis det skal være skogbakgrunn og det er noe sånt i Bergen...

    skjekk siden min for 3D bilder jeg har laget her
     
  7. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Støtte er sikkert ikke så dumt.. kor søker man da?

    Ooshati:
    Utmerket!

    Jeg hadde tenkt meg en scene med skog omgivelser. Vi har masse skog i Bergen, men jeg vet ikke om noen steder man kan oppnå en hvis fart med bil..

    i tillegg til denne scenen har jeg tenkt ut en der en jedi fekter mot en sith i et typisk star-warsduellrom.. har du sett duality? tenker på å gjøre mye det samme de har gjordt, men vet ikke hvordan det gjøres/lages.. vet du?

     
  8. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Jeg har sett Duality, tror jeg har den også...skal se hva jeg får gjort, enten jeg bruker noe andre har laget eller lager noe selv...

    du burde sjekke siden min, jeg har fått ut en dal 3D bilder jeg har laget de siste dagene

    arnty14.tripod.com
     
  9. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Kult!

    Har skjekket den ;) masse bra 3d bilder.. har skrevet i gjesteboken din også...

     
  10. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    Duality er en dritt bra fanfilm!!
    har den selv :)

    den må være prff laget!
    de har sikkert trent en del med de sabelene

    Er det en ting jeg ikke greier så er det og sloss med dubbla bladed saber! mye enklere og sloss med single eller dubbla single!

    det sier egentlig seg selv!
    det med og drille med sabelen er ganske artig egentlig ! noen som har sett anakin_FX sabelen på masterreplicas.com den har jeg egentlig ganske lyst på !! Noen som har shippa fra USA før??

    artige blider du har laget Ooshati!!
     
  11. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    NÅ ER NO IKKE FIGHTEN I DUALITY DEN BESTSE DA.. Det er heller animeringen som er syk der..(spør du meg) i min film skal i allefall fektingen være ett noe høyere nivå en det folka i duality har klart å prestere.. og som nevnt før hadde heller ikke litt mer story og replikker vært å forlange for mye. men som sagt, animeringen er genial.

    Det går helt greit at du ikke fikser dobble lightsaber.. har en fra før av som skal bruke det.. så.. det er bare kult det...

    Holder på å fine steder der man kan kjøre fort med bil i nærhenetn av skog.. det måda finnes ett sted her i Bergen.. :)

    Fete bilder du lager Ooshati. Keep it up!! ;)

     
  12. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    hehe jaja.....
    fan filmen Bounty Trail er også kul!
    Jeg liker den saber kampene i duality!
    ganske artig fordi jeg ikke kan dubbla!
    syntes egentlig at Ooshati var grei i skills!
     
  13. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    ja jøss! det var ikke dårlig det.. jeg kan ikke så mye selv så jeg skulle jo egentlig ikke snakke... ;)

    OMJ:
    kan du komme til Bergen i vinterferien? det er rundt da vi filmer så..(mest sannsynlig)

     
  14. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Ooshati:
    Var atter en gang inne på sci-fi 3D.. Denne gangen fikk jeg øye på at de også hadde personer og bygninger.. UTROLIG stilig! Har et par spørsmål ang det: Går det ann å animere de personene som er å finne på den siden? er det vanskelig?(eller rettere sagt, får du det til?)

    De bakgrunnene som er der.. er det vanskelig/går det ann å animere de animationspersonene oppå der? slik at de kanskje løper osv.. Går det ann å skifte vinkler på de "bakgrunnene" som er inne på "MISC STRUCTURES" som f.eks "Frigate & Capital Ship hangar"?

    Ble bare så grådi nysgjerrig da jeg så disse ;)
     
  15. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Det går ann å animere de forskjellige charcterene, men jeg har ikke prøvd det ordtlig enda...jeg må installere noe ekstra til Max(noe crack greier) for at jeg skal kunne animere "mennesker" i Max(det er noe som heter character studio)...

    bakgrunns bildene som f.eks. hangaren til death star og ISDen og alle de der går det ann å animere, skifte vinkler, ja, hele pakka...har prøvd det før og det ble kult, men hvis man ikke har enså rask PC(må ikke si jeg har en så rask en) da kan det ta litt tid å rendre, animere og alt det der, fordi det er mange deler og slikt i de bakgrunnsmodellene...
     
  16. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Ok! Høres kult ut... Det er jo genialt alt det de har der.. håper jeg klarer å lære meg å animere en gang.. ser skikkelig gøyt ut..

     
  17. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Det er faktisk ikke så vanskelig som man skulle tro.
     
  18. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    nei, det er ikke det...kanskje jeg lager en tutorial på det(når jeg har tid)....
     
  19. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Det hadde vært rått! Satt hos en kamerat og prøvde å finne ut av max for et par uker siden.. satt vel en halv times tid. Vi skjønte ikke bæret.. Fikk ikke en gang importert de ferdiglagte modellene på sci-fi.. så jeg synes det var vanskelig.. men jeg syntes jo også at after effects var vanskelig i starten.. og det er jo enkelt..

    Si i fra hvis/når du lager en tutorial på det.. ;)
     
  20. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Ja...det er starten som er vanskelig...
     
  21. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    hehe skal nok sikse noe sånt DarthEirk
     
  22. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Wow. Raa side. Impressive....

    Indeed fins det en Kazaa lite, og den er like bra som Kazaa minus spywaren. Jeg finner det vanskelig aa laste ned programmer fra Kazaa, vanligvis ender jeg opp med en proveversjon eller en versjon med feil i. :( Dette har likevel ikke hindret meg i aa faa tak i Photoshop 7 og ImageReady.... Men finnes det et bedre program aa laste ned programmer med?
     
  23. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Takker!

    Win MX er jo ganske bra.. ikke like bra design som kazaa, men funker like bra(mener no jeg da).. prøv det ;)
     
  24. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Jeg foretrekker egentlig iMesh framfor Kazaa.
    iMesh går raskere og er mer stabilt enn Kazaa, men man finner ikke fullt så mye.
    Store programmer som Adobe afterFX, premier, photoshop, 3dSmax osv. finner man da :)

    Direct Connect har jeg også hørt skal være bra, men jeg har ikke testet det.
     
  25. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Veldig bra. Hvor faar man forresten lastet ned Duality? :D
     
Thread Status:
Not open for further replies.