main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Norskprodusert Star Wars film

Discussion in 'Archive: Norway' started by dartherik, Dec 2, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Karoline, sjekk under ftp sekskjonen på starwars.nu...

    Der finner du en mappe som heter Fanfilms, du finner den der.
     
  2. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
  3. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Direct Connect er ganske bra...der får du lastet ned nesten max...mere som et LAN...
     
  4. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    Duality er nice :)

    noen som vet hvor jeg kan finne fanfilms for Boba Fett eneste jeg har er Bounty trail!!!

    si ifra hvis noen vet?
     
  5. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Fikk 3D Max 4.2 i går, satt i 'noen' timer. Fikk romskipet mitt til å se sånn noenlnde realistisk ut, fikk det til å ta av og å trekke inn gear. Noen sider hvor man kan finne modeller, landskap +++ ?
     
  6. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
  7. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Vet dere om et sted der man kan få 3d sjakter? slike som i episiode 5.. bare uten den platformen.. men et høyt detaljnivå? har sett på sci fi.. fant kunn èn brukbar en..
     
  8. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Ooshati:
    Nå har jeg prøvd å sette meg inn i 3Ds max 5. jeg har lastet ned noen modeller og slikt, men får ikke til å få de i bevegelse, eller sette key frames slik at de "flyr" når man trykker på play. vet du hvordan man gjør dette?
     
  9. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Hei. Jeg har bare noen få spørsmål.

    Jeg har lest at det er en del her inne som har peiling på 3D Studio MAX?

    Jeg skal ha en fordypningsperiode på skolen nå snart i sju uker, og lurte på om jeg skulle fordype meg i 3d Studio MAX.

    Jeg kan nesten ikke noen ting, men jeg har lyst til å sette meg inn i muligheter og lære de grunnleggende teknikkene.

    Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en bok, men det jeg lurte på var om det gjør noe om jeg kjøper en bok om 3d Studio Max 3, når jeg selv har Max 4?

    Er 3d Studio MAX Bible for nybegynnere?

    Håper noen av dere kan hjelpe meg med disse spørsmålene!!!
     
  10. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    dartherik:
    Ta et objekt (f.eks et fly, firkanta boks, x-wing)
    pass på at linjen kalt "timeline" står på 0. Trykk på animate knappen. Da blir noen av elementene røde. Dra timelineknappen til f.eks 50.
    Aktiver objektet (trykk h for å velge objekt) og dra mot f.eks. høyre.

    trykk på animate knappen igjen. 3ds max blir igjen slik du kjenner det. Dra timeline knappen til 0 og trykk på play!
     
  11. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Jeg har nettopp laget en webside hvor jeg har lagt ut noen av animasjonene jeg har laget i 3ds MAX... Du finner linken til siden i signaturen min...
     
  12. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    For de av dere som har prøvd å besøke websiden min og ikke kommet gjennom, så skyldes dette feil hos telenor... Dette er nå fikset og linken virker!
     
  13. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    HenrikSolberg:
    Det var noen bra animasjoner, likte spesielt Episode 1 inroen, Noboo attack og attack on the Death Star. Du brukte vanlig Lens Flare og Starfield i Video Post ikke sant?...

    La merke til en liten ting...lyset fra solen i Noboo Attack var litt feil i forhold til modellene, men ellers var det veldig bra...

    Skal legge ut noen animasjoner selv, men prøver å lage noen tester som kan minne litt om filmer...older på med emn nå...

    Du driver med 3D Mas på skolen?...har du noen tips på noen gode eksplosjoner, de jeg har laget blir best på stillbilder, menhvis de er animert ser det ut som e slags flammekaster...
     
  14. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Takk for ris og ros...
    Jobber med noen scener som inneholder eksplosjoner nå.

    Først så setter jeg inn en bombe (spacewarp/Geometric). Velger bind to spacewarp og velger hvilket fly, planet (whatever) du vil skal eksplodere. Deretter legger jeg til en SphereGizmo (Helpers/Atmospheric Apparatues og plasserer denne rundt objektet som skal eksploderes. Deretter legger jeg til en fire effect (modify/atmospheres) og trykker setup. Der får du flere valg. Juster litt her og der, pass på at flame type står på fireball og ikke tendril, for da får du en peis lignende flamme....

    Prøv deg fram rundt der. Det er ikke så mange valgmuligheter der tror jeg, men det er en helt basis eksplosjon. Eksplosjonene blir ikke akkurat slik jeg vil ha dem, men det får holde for det jeg jobber med for øyeblikket!!!

    Brukte starfield og lens flare ja... For bruk på motorer der de hadde lys så brukte jeg glow på lys som jeg plasserte rundt motorene... Dette ble ikke alltid like velykket, jobber med å finne bedre alternativer... Starfield er jeg heller ikke helt fornøyd med...
     
  15. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Jeg har laget noe eksplosjoner, ved hjelp av spray, og så lagt til Glow i Video Post...men det ser ut som en flammekaster i stedet(men en sinnsykt bra flammekaster)...har prøvd litt med ShereGizmo...

    har også prøvd med superspray, det gikk bedre...

    Syntes det er dumt at man må bevege kamereat rundt og slik, hvis man skal få full uttelling med Starfield...hvis du beveger kameraet sidelengs, ser det ut det ut som et bilde bare...
     
  16. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Tusen takk skal du for hjelpen HenningSolberg. Veldig stilige animasjoner du har laget..

    Filmen min er det mer stress med enn jeg trodde.. Mest pga mye skolearbeid. Jeg har framdeles ikke begynt innspillingen, men håper på å begynne veldig snart.

    websiden skal også snart oppdateres..

    -dartherik
     
  17. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Takk takk.... Har laga en del flere... Skoleprosjekt... Ferdige resultatet blir en musikkvideo (duel of the fates). Skal leveres neste fredag.... Kommer kanskje en versjon på nettet også!

    Navnet er forresten Henrik
     
  18. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Jeg har en omfattende 3D-test på gang...det en slags kort film på ett par minutter...skal legge den ut på siden min når den engang blir ferdig...

    forsker også videre på eksplosjoner...fant en tutorial i Max sitt "arkiv"...

    HenrikSolberg:
    hvilken skole går du på?...hvilken linje?...
     
  19. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Medier og Kommunikasjon VK1.
    Glemmen VGS, Fredrikstad.

    Sånn, nå kan alle gale seriemordere komme å ta meg!
     
  20. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Jeg kommer!

    Må bare sove litt først...
     
  21. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Beklager så mye Henrik.. skal huske på det fra nå av.

    GOD PÃ…SKE alle sammen! :D
     
Thread Status:
Not open for further replies.