main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sci-fi-mässa i Sollentuna! När ska vi träffas?

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Enji, Aug 25, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sebontheweb

sebontheweb Jedi Youngling

Registered:
    Jul 15, 2002
    Vaddå trött? Hur mkt är klockan egentligen? Hos mig är den 04.45 och jag har inte sovit någonting än så länge. Inte för att jag hinner göra det heller, har en del packning kvar. Sista minuten, nädå...

2. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Jeebus... du är inte klok, seb... [face_shocked]

Har just vaknat, och har fortfarande ingenstans att sova ikväll. Nåja, det löser sig nog. :)

3. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Ok, jag e ei nte på mässan men om man skall snacka om att inte sova..
    Jag har under desenaste 4 dygnen sovit sammanlagt 4 timmar... (jag vet, jag är idiot (men det har jag aldrig förnekat :)

Skulle verkligen vara med er alla på mässan men det blev inte så denna gången. Hoppas ni har underbart kul och tar många bilder...

"Nåja, vad är en mässa i Stockholm?
    Den kan vara tråkig, urtrist eller alldeles.. alldeles underbar... "

*gråter en liten skvätt för jag ej kan medverka*

4. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Så har man varit på mässan två dagar, varav i kostym första dagen. Det måste ha tagits minst 50 bilder på mig. Fem bilder bara under de första 30 sekunderna jag var där.

Fick Andy Serkis och Richard Kiels autograf. Richard Kiel klagade varje gång någon med VIP-pass (som jag och Enji hade) fick sin autograf gratis. Jobbigt att jag behövde gå snuvig och nästan borta i huvudet... Jag kan inte ha gett något vidare bra intryck inför gästerna. Om någon ville köra runt med mig, så hade denne ett perfekt tillfälle att göra så på mässan. :p

Det var kul att träffa de flesta av er som var där! Jag får berömma Obi Anne och Helena Skywalker för sina kostymer.

5. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Också hemma igen, efter en lång helg...

Var roligt att träffa alla och kuta runt, precis som förväntat! Sen att Richard Kiel närmast var direkt otrevlig mot oss som hade VIP-pass är en annan sak, och det vägdes lätt upp av de übertrevliga Ray Park och Andy Serkis. :)

Har gjort slut på mer pengar än jag hade tänkt mig (vilket kanske egentligen inte var så oväntat), och fått en del nya roliga SW-saker. :D

DL's kostym var fantastisk, likaså OA's och Helenas. Synd bara att det inte var så många andra utklädda på mässan... ja, förutom Chris & Co i sina kostymer! Underbara... inte var dag man får bli kramad av Vader. ;)

Var jätteroligt också att gå på TTT och höra Andy Serkis tala om sina upplevelser och sånt...

Ni som bara var där på lördagen kanske såg att jag var lite trött (klar underdrift... jag var DÖDSTRÖTT), ifall ni undrar varför jag kläckte ur mig massa konstiga saker och var lite halvt frånvarande ibland... ;)

Nu ska jag undersöka mina fynd! :D

6. oB-Anshee

oB-Anshee Jedi Master star 1

Registered:
    Aug 19, 2003
    Ja, det var en kul lördag, synd att jag inte kunde komma på söndagen. Det vore ju trevligare om det kunde vara fler utklädda förstås. Jättekul att träffa alla igen, eller de som man inte har träffat förut.

NÃ¥gon som kommer upp med sina bilder snart?

7. Vader_Darth

Vader_Darth Jedi Youngling star 3

Registered:
    Mar 14, 2002
    Då var man hemma i VARMA Skåne igen ;)

Var skoj att träffa er och hoppas ni hade skoj där uppe.

Som sagt införskaffa min kära Aurra med swoop biken annars var det väl inte mycket mer.

8. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    *hemma i Gbg igen*

Neko lyckades hålla sina inköp inom den budgeterade ramen! *stolt*
    Men jag fick ändå en hel del som jag ville ha :)
    Dock inte en Chewbacca-figur i metall . . .
    Men men . . .

Nu ska vi sova. Neko har tvättdag imorgon o sedan städarvecka med en mamma som boss . . .

*gäsp*

Tack allihopa som var på mässan! Ni var ett mycket trevligt sällskap! [face_love]

9. Jawan

Jawan Jedi Youngling star 3

Registered:
    Feb 24, 2003
    Jaha då var man hemma i GBG då igen!

Jag fick köpt en del saker, vilket var bara bra skit tror jag :p

Sedan var det extra roligt med att vi bodde på samma hotell som hela "mäss-crewet", åt frukost med Gollum, det ni! :D

Måste berömma alla för fina dräkter också, CR hade sina übersaker...hehe, men jag tycker också att de hemmagjorda var riktigt bra gjorda! :)

10. Crazy_Replicas

Crazy_Replicas Jedi Youngling

Registered:
    Aug 28, 2002
    Tackar Jawan!

Synd att du inte hade din dräkt på Söndagen!

Hoppas våra dräkter uppskattades! Vi hade iallafall brutalt roligt! OCH DET E SVETTIGT ATT VA VADER!!!!

;-)

Har lite bilder uppe nu även om dom e lite CR inriktade just nu:

http://www.aimoo.com/forum/postview.cfmid=364058&startcat=1&start=181&CategoryID=59442&ThreadID=915299

Chris
    Lord Vader

11. Berg

Berg Jedi Youngling star 3

Registered:
    Nov 16, 2002
    Jaha så var mässan slut och vardagen är åter tillbaka. Men trevligt var det helt klart. Höjdpunkten för mig var när Andy Serkis svarade på frågor innan de visade TTT, men även crazy´s håla var helt klart kul att kolla in. Bästa kostym går nog till DL trots padme, vader, tropers etc som också var helgrymma. Bästa humor går till propworld som tvingade treekkers (eller hur de stavar det vem, bryr sig) att bära imp/reb loggan för att kunna komma in igen. Bästa surpuppa går till Kiel för sin trevliga inställning.
    Som vanligt tycker jag det är synd att inte Lego är där och har ett eget bås jag saknade även lite fler bås som hade signerade bilder.
    Till slut ett tack till Isberg som även om det är hans sätt att tjäna pengar gör ett bra jobb för oss sf-fans

12. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Chris, det må vara lite jobbigt att gå runt i den där Vaderdräkten, men mycket uppskattat! Även om det är ganska hårt att bli kramad av nån i en sån dräkt... ;)

Skulle också uppskattat om Lego varit där, men jag hittade iaf en liten Lego-pryl jag kunde köpa. (Desert Skiff... nu har jag en Han!)

Isberg visade sig vara trevlig, om än lite förvirrad... vi VIP:are var t.ex. inte uppskrivna på gästlistan trots att han sagt det, och sen skulle vi få biljetter till TTT trots att vi redan hade köpt, och då fick vi pengarna tillbaka, trevligt. :)

13. oB-Anshee

oB-Anshee Jedi Master star 1

Registered:
    Aug 19, 2003
    Ja, man kan nog hålla till länge i CRs håla (och då menar jag inte Enji den här gången) också för att det var mycket trevligt folk däromkring.

Mest komiska scen måste ändå ha varit när jag behövde hjälp av tre personer (Keé, Niné och Majé) för att fixa till min kostym på lördagmorgonen.

14. Jawan

Registered:
    Feb 24, 2003
    Alltså jag hade gärna tagit på mig dräkten på söndagen, om det bara hade funnit nånstanns i närheten o byta om...det var liksom lite jobbigt o släpa runt på dräkten hela dagen...

Men Crazy (eller Cinema) Replica hade ett litet rum där bakom...kom på att man kankse hade fått låna en bit där på söndagen om jag frågat snällt, men äh! strunt samma gjort e gjort och jag är nöjd ändå...

Men till nästa mässa vore det riktigt skönt om man kunde "byta om" nånstans...o kanske låsa in sina saker, så slipper man hålla på o bära på en stor bökig hjälm hela tiden :(

15. wishnud

wishnud Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Oct 21, 2001
    Jodå, det var en trevlig mässan som vanligt :)

Kul att träffa allt folk igen, fast än jag säkert missade hälften pga att jag bara var där på söndgen..

16. Crazy_Replicas

Registered:
    Aug 28, 2002
    [image=http://www.cinemareplicas.com/massan25.jpg]
    Dom här känner ni igen tror jag!

[image=http://www.cinemareplicas.com/massan26.jpg]

Fansen blir bara större och större!

17. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    Okay . . .
    Här kommer en massa bilder! (dålig kvalité dock . . .)
    Sida 1
    Sida 2
    (av nån anledning ligger bilderna huller om buller, men ni kan
    ju titta på dem i nummerordning om ni orkar)

edit: blev fel o kodningen . . .

18. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
  19. Berg

Berg Jedi Youngling star 3

Registered:
    Nov 16, 2002
  20. Helena--Skywalker

Helena--Skywalker Jedi Youngling

Registered:
    Jun 16, 2003
    Vill passa på att tacka för en mycket trevlig helg, fick även träffa ganska många här på FFS med. Till mina stora förvåning lyckades jag inte göra av med så mycket pengar heller, vilket min plånbok är mycket glad över. =)

En liten fåga bara, jag kan inte se Crazy Replicas bilder, nåt tillfälligt fel eller?

21. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Länken går till en tråd på Cinema Replicas forum, och forumet är nere. :(
    Du kan knappa in URL:erna till bilderna själv: http://www.cinemareplicas.com/massan1.jpg och så vidare.

22. Crazy_Replicas

Registered:
    Aug 28, 2002
    Nu funkar det igen här!!

Bilder

23. Crazy_Replicas

Registered:
    Aug 28, 2002
    Bump!!

Funkar igen!

24. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    Aaah! Va e detta nu då.. inte en enda bild på mig :( neko ja minns allt att du tog kort på mig, jag kräver rättvisa :p

25. Jawan

Registered:
    Feb 24, 2003
    Hoho...jo Replica konkurrerade ut de flesta med sina dräkter tror jag :p

Thread Status:
Not open for further replies.