main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sci-Fi Mässa i Stockholm

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Dark-Olsson, Aug 16, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kohrath

Kohrath Jedi Youngling star 2

Registered:
    Jan 1, 2004
    Och varför lägger dom mässorna när jag inte kan?
    Det är en ond konspiration säkert.. eller nåt..
    Ha det så bra ni som ska dit iaf..

2. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    Fredrik Strage ... och vill gärna hänga med några SW-fans på mässan och kanske göra lite intervjuer ... hur är det med er andra?

Njaaaaaaaaaaaa, väldigt tveksamt till det.
    Han kan ju intervjua er andra om han nu vill intervjua någon, jag ställer inte upp på det i alla fall.

3. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Mediakåta Vargman hade som sagt var ställt upp direkt om jag bara skulle dit :(

4. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    När det gäller Strage har han bara sagt att han vill följa med några SW-fans under mässan. Jag och Johanna ställer jättegärna upp, ni andra får väl springa ifrån oss om ni inte tycker att det verkar roligt. Så enkelt är det.

5. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Så länge som Journalisten Med De Stora Läpparna hänger med er så tänker jag låtsas som om jag inte känner er.

6. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Bokade bord igår för 16 personer klockan 18 på Mandarin City, Sveavägen.

7. wishnud

wishnud Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Oct 21, 2001
    Bra val enji! [:D]

8. Cobblestone

Cobblestone Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    jag kommer att komma senare, jag åker från vingåker imorgon. men jag hittar väl er så småningom...

9. Jade_trs

Jade_trs Jedi Master star 2

Registered:
    Jul 7, 2002
    mat kl 18 då kanske jag hinner me tget 20:07 t.o.m.
    kommer för övrig senare jag med men det ordnar sig alltid

10. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    För de som vill så är kommer Uppsalagänget till Spottkoppen sisådär 9:45. Vi kommer även möta upp herr Strage där.

11. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag lade upp mina få bilder jag tog på mässan. Jag var där i bara två timmar, så det blev inte så mycket.

Strage var inte så farlig... men jag vet förstås inte vad han kommer att skriva. Jag tror inte att han kan ha fått ut mycket av det - vi nördade oss mycket mer efter mässan än under den.
    Synd att man missade Em och SLL ... :(

12. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Fina bilder, DL. Både jag och SLL tycker att det är synd att vi inte hann träffa dig :). Men det kommer fler möten.

13. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Ännu en loppmarkn... förlåt, mässa över... var helt okej, var som vanligt roligast att träffa alla skojiga SW-människor. Kram på er allihop! [:D]

Nöjd med mina inköp, blev lite mer än jag tänkt, men jag får väl leva billigt resten av månaden. Köpte på mig två Lucifer-album, Nanny Ogg's Cookbook, en Clone Wars-figur (Asajj Ventress) och på SF-bokis efteråt köpte jag Jedi Trial. Mkt trevligt. :)

Tog tyvärr inga bilder då jag inte kom ihåg att ta med mig kameran, men får väl leva på minnesbilder, och så kan jag kika på Warwick Davies autograf. :D

EDIT: Dumma markups...

14. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Mässan var helt okej, har ju aldrig tidigare varit på den som är i Stockholm, så nu har jag även sett hur den är.
    Men det roligaste är ju att träffa alla andra FFS:are :)

Jag handlade inte direkt någonting, köpte lite manga och så fick emilsson en fin Luke av mig.

Hoppas det blir en nya FFS-träff snart igen :)

15. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Det får vi fixa. :)

Är lite besviken på att jag inte fick tag på nån vintage x-wing pilot... alla var för dyra! Den billigaste jag hittade kostade 50 spänn, jag betalar max 25. Var var alla dessa lådor som funnits på tidigare mässor med svinbilliga gamla halvtrasiga vintagefigurer???

16. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Låter som en mycket trevlig idé, jag kommer gärna på framtida FFS-träffar.

I går när jag och Malin var på stan så passade jag på att köpa en riktigt fin ram till min autograf, blev verkligen glad för den :)
    Så nu ska jag se till att den kommer upp på ett riktigt fint ställe. :D

Håller med om att det var väldigt lite med lådor och billiga figurer, letade själv efter en ewok men det blev ju ingen :( hittade ingen som såg vettig ut.

Ni andra som varit på mässan i Sthlm tidigare år, brukar den vara så här eller växer den och blir större för varje år ??.

17. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Ytan har blivit större, jämfört med första året är det mer plats, men utbudet av saker tycker jag inte har förändrats. Dock bra med mer yta, i Göteborg var det gräsligt, fruktansvärt trångt, man kunde knappt röra sig.

18. Jade_trs

Jade_trs Jedi Master star 2

Registered:
    Jul 7, 2002
    Har blivit mer fantasy tycker jag.
    Annars är utbdet ungefär det samma men det förändras ju iaf lite från år till år.

19. Jedi_Emilie

Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

Registered:
    Aug 19, 2004
    Fina bilder!!
    Verkligen synd att man inte hade möjlighet att komma. Jag tycker faktiskt att jag känner igen vissa ansikten, har några varit på mässa i Göteborg eller Malmö utklädda kanske jag sett er där, tittat beundrande och önskat mina vintergatskläder långt bort...... (Naturligtvis för att ersättas av andra mer passande kläder)

20. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Är mässan i Sthlm den största nu eller är det den i Malmö ?? (med tanke på att dom hade en större yta i malmö från och med i år)

21. Dark-Olsson

Dark-Olsson Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 23, 2004
    Här har ni ett par bilder: http://hem.passagen.se/vargman/bilder/

Jo men det var en trevlig mässa! Speciellt efter åt på ffs träffen, även om jag var väldigt blyg och inte snackade med så många. Men det kommer fler tillfällen antar jag :)

Tack igen till enji och till vargman för att jag fick lägg upp bilderna på hans felia konto :p

22. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Hihi, jag gillar sista bilden... :)

23. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    [face_laugh] [face_laugh] Hahahahaha!
    -Ja, den sista bilden var klockren.

24. Dark-Olsson

Dark-Olsson Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 23, 2004
    Jo scout troopern löd mina order :p

Har fler bilder med andra vapen som trek dockorna är med i. Så om nån vill se kan jag lägga upp mer :)

Thread Status:
Not open for further replies.