main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sci-Fi mässan i Malmö

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Vargman77, Feb 9, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    OT: Om Wookien gärna vill bjuda någon på godsaker kommer jag att vara på Stockholm C mellan 17.50 och 18.10 ikväll. Ska vi ses vid perrongen som tåget till Gbg 18.10 avgår ifrån? ;)

    Hoppas att alla som ska till mässan får en trevlig dag, men det lär ni väl inte få reda på att jag önskar er förrän ni kommer hem...
     
  2. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Ska se om jag tar mig ner till mässan sen, lite seg idag.
     
  3. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    Är lite lat av mig så jag kopierar in min text...

    Jaha...då har man varit på mässa i Malmö då

    Vad kan man säga om den då? Jo det var mycket trevligt och det var en lugn stämning på mässan tycker jag. Iaf om man jämnför med sthlm...där var det lite "kaos" liksom bland alla människor i mässhallen. Detta gjorde dock att det inte var så kul att klä ut sig som jag trodde det skulle bli, men jag hade jätteroligt ändå :)

    Vad köpte jag då?

    Jo jag köpte autograferna efter "vissa" omständigheter med Darth Maul. Jag fick vänta ungefär 2 timmar (minst) för att få autografen...dock hade jag tur och fick en biljett av Guardie som han kallade sig (mycket trevlig kille) och det gjorde att jag fick autografen lite fortare. Sedan köpte jag också en liten bok vid namn "Galactic Phrase Book & Travel Guide" som är mycket underhållande. Den förklarar de olika språken i galaxen och ger exemper på meningar man kan säga:

    "Yaag ruggwah maw huah huah?" :D

    betyder på wookiska: "Hur får du den glansen på din päls?"

    Men sedan undrar jag...Leto vart var du? o Maladour-Fei? :confused:
     
  4. The_Dark_Overlord

    The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Nu e ja tillbaka då, (var inte på det.. uhm, spontana FFS mötet i caféterian. Pga att jag var med några malmöit vänner). Mässan var under all kritik. Nästan inga propps all, bara massa leksaker.
     
  5. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    Hmm...vad var det du kallades här i GBG? Negativa Daniel? :D
     
  6. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Jag var hemma o softade, ute och festade igår så det var lite segt imorse. Ska kanske dit imorrn.
     
  7. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    ah...ok. Synd att du inte kom iaf...skulle vart kul o träffa dig ;)
     
  8. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    Swedish Sith gör sig beredd att storma mässan! Planet går 08:45 och jag har med mig tillräckligt med Darth Maul-prylar för att ge Ray Park kronisk skrivkramp :D
     
  9. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Been there, done that.

    Massor med Hasbro-leksaker för små barn, inte en enda leksak för stora barn (som mig). :( Jag frågade förgäves efter en MR Anakin FX. Det enda av Master Replicas jag hittade var en Jedi Training Remote av Master Replicas, för 2500kr. ($250 på MR's site, med då ingår inte frakt som brukar vara rätt mycket. Den stod till försäljning av en ensam kille vid ett bord till höger om autograferna)

    Jag frågade video-försäljaren som var där om han hade en "DVD där Han skjuter först <blink><blink><nudge><nudge>". Han förstod inte vad jag menade ... :eek:

    Det var inte många utklädda, men jag kan bjuda på en spoiler inför de många fotona som jag är övertygad om att folk kommer att posta: Berg är utklädd!
     
  10. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    (whoa! dubbelpost)
     
  11. GuardianJedi

    GuardianJedi Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 4, 2003
    Jaha då är man hemma igen då...
    Känns riktigt mysko att ha varit i Malmö över dagen (bor i Stockholm).
    Kan inte förneka att jag är lite mör just nu.

    Men det var helt klart värt mödan då jag hade mycket trevligt!
    Alla från FF var mycket trevliga :)
    Ett mycket stort tack till Aurra som hjälpte mig att hitta FF gänget samt mycket annat.
    Ett ytterligare tack till Wishnud som lät mig åka snålskjuts på hans Darth Maul biljett!
    Äntligen fick jag träffa Enji också, vilken liten sockersöt vampyr!
    Självklart fanns även Obi Anne där och man måste verkligen beundra hennes klänningar (blev lite inspirerad att hamra ihop en Jango kostym...)
    Jawa jag tackar för kommentaren [face_blush]
    Jag skickar den tillbaka till dig :)
    (Du förstod att det var jag som är Guardian Jedi på .nu forumet?)
    En annan trevlig FF´are är Berg som jag hade nöjet att få prata med.
    Utklädd till en förrädare om jag inte missförstått alldeles??
    Lady Vader vet jag dock var utklädd till en Japansk lolitafigur enligt vad Ironfist förklarade.
    Fick även en kort pratstund med emilsson vilket klart visade vilken JC veteran hon är!
    Saknade dock Jedi Lynx i den diskussionen...

    Hoppas vi ses på fler FF träffar, mässor eller bara över en muffin :D

    Ps. Visst var Ray Park oväntat trevlig?
     
  12. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Vi ses kanske nån annan gång, inga som ska gå imorgon eller? Ska kanske dit men det e ju MFF match och ja va på konsert ikväll, finns risk för att jag kommer va för trött imorrn.
     
  13. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Tillåt mig gråta en smula för att ha missat er alla och en trevlig mässa... :( :_|

    Misstänkte att Ladyn skulle ha någon av sina Lolita-kreationer på sig. Läckert! ;)
    Guardie, saknade dig med. Men vi ses väl på tisdag? Åtekommer så snart biljetterna är bokade. :) (Säg det inte högt, men jag fick ge en liten förklaring till Jawan om vem du var, även om han hade sina misstankar...)

    Nu återstår att se om Sithan lyckas med sitt uppdrag nu på söndag... [face_mischief]
     
  14. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    tillåt mej att stämma in i lynxs gråt...
     
  15. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg vil gerne sige tak til Obi Anne for godt udvist initiativ.
    Samtidig vil jeg også gerne udtrykke min sympati med Jer, da lagkagerne i Sverige er så små. :p

    Det tog "kun" Lord_Coras 15 min. at få kagen til at forsvinde.

    [image=http://community.webshots.com/sym/image4/0/84/10/71008410viHWIH_ph.jpg]

    [image=http://community.webshots.com/sym/image4/0/86/0/71008600gGfgWl_ph.jpg]

    Obi Anne, vores glade giver.

    [image=http://community.webshots.com/sym/image4/0/87/75/71008775ChvVZs_ph.jpg]

    Hele banden.
    Kunne I ikke lige identificere Jer. Jeg kan fortælle, at det er JN327(Jim Nielsen) og Lord_Coras(Glenn Nielsen) helt ude til højre.

    [image=http://community.webshots.com/sym/image4/0/91/67/71009167sggEKH_ph.jpg]

    Hvis det har interesse, så er der flere billeder her. Billederne er i jpg og fylder ca. ½MB/stk.
    Darth Mulacki kom desværre først efter billederne blev taget.
     
  16. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    aww...va ni e söta...
     
  17. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    Guardie jo jag anade att det var du som var Guardian Jedi och sen fick jag en liten förklaring av Lynx också, så nu vet jag iaf vem du är ;)
     
  18. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Bra bilder Mr_Mundi!

    Jag måste nog hålla med Overlorden och DartLars om att jag tyckte övervikten av leksaker och frånvaron av replicas gjorde mig lite besviken. Trodde även att det skulle vara mer props.

    Fast är ändå nöjd med min Boss Nass gubbe och SW-kepsen. Köpte också MIB II på VHS, 3 julkort med R2-D2 och C3-PO samt ett "bokmärke" med dom på. Dessutom hittade jag en Bounty Hunters affish till en jobbarkompis barn (blott 10 spänn!).

    Hoppas det blir bättre nästa gång...fast det var ju kul att träffa er andra förstås! :)
     
  19. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Bra bilder Mr_Mundi!

    Tak, Jedi-W :)


    Jeg kan forstå, at ikke alle fra FF-S, som deltog i messen også er med på billedet.
    Hvis du er med på billedet, kan du så ikke lige fortælle hvem du er, tak. :)

    Edit: Ved nærmere eftersyn af billedet, så kan jeg se, at det må være dig, som står med en hvid sweatshirt påtrykt "Jedi-W".
     
  20. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Tebax i Göteborg igen.

    Det var inte så mycket saker jag köpte på mässan i år.
    En del patches (tygmärken) samt autografer på foton (och medhavda saker) och en del vintage.
    Ändå försvann alla pengarna.
    Nåja. Min Vintage kollektion har i alla fall ökat en hel del i storlek under helgen. :)

    Själva mässan tycker jag höll samma standard som tidigare. Treevligt dock att den var lite större lokal nu och att dte fanns en stor cafedel där man kunde sätta sig ibland och ta det lugnt.
     
  21. The_Dark_Overlord

    The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Jawan.. shhh!

    *nickar instämmande med Jedi-Dubble Du*


    Hemresan var ju.. hmm.. Aprentize bestämde sig för att bjuda mig på en snus, jag var dum nog att svara ja.

    Så, jag blev jättetrött efter en kvart, illamående efter en timma. :( Mådde illa resterande delen av dan.
     
  22. seizetsu

    seizetsu Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 20, 2003
    Så, då var mässan slut för i år :(

    Själva mötet blev ju ganska så löst med ett gäng här och ett där och några som försvan med jämna mellanrum eller inte syntes över huvud taget, men det var kul. Plånboken är smalare och hyllan för Star Wars prylar är desto fullare. :)
     
  23. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Helt korrekt Mr_Mundi! ;)

    Vargman, hittade du SW-tygmärken?
     
  24. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    " Hemresan var ju.. hmm.. Aprentize bestämde sig för att bjuda mig på en snus, jag var dum nog att svara ja.

    Så, jag blev jättetrött efter en kvart, illamående efter en timma. Mådde illa resterande delen av dan.
    "

    LMAO! :D
     
  25. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Ja.. Det fanns några stycken...
    Enji verkade ju också ha hittat...
     
Thread Status:
Not open for further replies.