main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Er Matrix Reloaded for sej, eller er den bare for fed?

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, May 21, 2003.

?

Er Matrix Reloaded for sej, eller er den bare for fed?

Poll closed Mar 25, 2012.
  1. Totalt Superduper Extremt fed film.

    58.3%
  2. Super cool og ret fed.

    16.7%
  3. Okay cool.

    0 vote(s)
    0.0%
  4. ok, men den haltede et par steder.

    25.0%
  5. Jeg vil hellere til tandlægen og have tænder hevet ud

    0 vote(s)
    0.0%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    De skal ikke smadre alle maskinerne. Og menneskerne skal ikke unplugges på en gang. Alt gøres lidt efter lidt.

    Dem i Matrix får sikkert valget, om de vil ud eller blive, og så vil menneskeslægten leve videre på den naturlige måde.

    Så opfinder mennesker og maskiner sikkert en måde at få sollyset igen så alle kan leve.

    EDIT: Den her post er nr. 100. :D

     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Så opfinder mennesker og maskiner sikkert en måde at få sollyset igen så alle kan leve.
    Det havde jeg faktisk ikke tænkt på, det ville jo være den ultimative happy end!

    Hvad angår befrielsen af menneskene så siger Morpheus:

    'Unfortunately no-one can be told what the matrix is, you have to see it for yourself.'

    De kan ikke fortælle folk hvad matrix er, så risikerer de at de bliver sindssyge, eller vågner op.


    EDIT: Denne post er #101 (et nummer der går igen i Matrix trilogien :D )
     
  3. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Nu skal jeg være lidt kritisk... :D

    Hvad ved Morpheus om det? Vi så jo i 2éren at han ikke aner en meter og han blev snydt med hensyn til profetien...

    Det kan være maskinerne har bildt ham noget ind?

    Jeg aner det ikke, men glæder mig til at se hvordan de ender den.


     
  4. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er rigtigt nok, men han har sikkert haft nogle uheldige erfaringer med befri folk for sent.

    Hvem ved, måske har de flere gange kommet til at befri folk som ikke har kunne acceptere at de ikke længere er i Matrix, og som efterfølgende er blevet sindssyge.

    I Neos tilfælde gør de så en undtagelse, da der er en chance for at han er 'the one'.

    Jeg læste lige i min 'art of the matrix' bog at da Neo taler med Cypher i i etteren, skulle Cypher fortælle ham at der havde være 5 potentielle 'The ones' før ham. Men det klippede de ud og gemte til to'eren.
     
  5. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Men det var da ikke med i 2'eren? Med mindre han mener hans 5 forgængere?

    Matrix har bare ikke at komme med en X-files "afsluting". "Så det hele var altså løgn.... eller VAR det???"
     
  6. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    SÃ¥ bliver jeg tosset. Hader de der slutninger. :mad:

     
  7. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Læste engang en artikel om en eller anden filosof der kom med forskellige gode argumenter for, at vi faktisk levede i et slags Matrix univers:

    Hvis man tænker på hvor hurtigt udviklingen af computere er gået siden den første blev lavet, så så tænk på var kraftige de vil være om tusind år eller en million år! Hvorfor skulle det ikke være muligt, til den tid, at lave virtuelle universer med skabninger som tænker på samme måde som os? Tænker man lidt længere frem, end til den første skabelse af sådan et univers, vil der højst sandsynligt være en hel del af dem. Det kan være at folk måske bruger dem som en slags computerspil e.lign. Hvis der nu er tusind verdener som indeholder skabninger som tror de lever i en rigtig verden, hvorfor skulle DU så være så heldig at leve en den verden, som er den virkelige??

    Faktisk behøver de virtuelle verdener ikke være magen til den virkelige. For hvis du var en programør og skulle lave et helt univers, ville du så ikke vælge de nemme og stabile løsninger? Altså bygge din verden med simple formler som skulle holde styr på alle ting. v=m/s , E=1/2mv^2 , E=mc^2. Det er jo ren programørsprog :D
    Jeg mener at Einstein engang har sagt noget med, at det mest utrolige han kunne tænke på, var at naturen faktisk kunne "afkodes" i fysiske formler.
     
  8. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Skræmmende at tænke på :( ....

    Diskussionen om hvorvidt det vi kalder virkeligheden, bare er en drøm eller ej, går helt tilbage til filosofferne i det gamle Grækenland.
     
  9. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Og de var tossede.

    Ligesom der er et kinesisk filosofi spørgsmål:

    Når en mand drømmer han er sommerfugl, og han vågner, er det så ham der drømte han var en sommerfugl eller er det sommerfuglen der drømmer den er menneske?

    Langt ude...
     
  10. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Weird...

    Tror dog ikke at sommerfugle drømmer, men man kan sq blive helt rundtosset af sådan nogle ting... Det er ligesom hvis man tænker over at universet er uendeligt eller over konceptet 'evigheden'. Den menneskelige hjerne har det bedst med en start og afslutning.
     
  11. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jeg tror heller ikke sommerfugle drømmer, men det giver stof til eftertanke.

    Tænk hvis du bare er en sommerfugls drøm... :D

    Jeg tror ikke på det eller andre lignende teorier. det er bare lavet for at give folk ondt i hovedet og spille smart. Jeg er mig selv, færdigt arbejde.

    Mit bedste argument: En sommerfugl ville ikke glæde sig til at tage i biografen på mandag.

     
  12. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det må være et relativt nyt argument! :D
     
  13. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
  14. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Synes lige at jeg ville vise jer mine Neo boots, nu da jeg endelig har fået taget et nogenlunde ordentligt billede af dem.

    [image=http://www.cgiam.suite.dk/temp/Neoboots.jpg]

    Jeg har selv gjort snuden på dem lidt mere beskidt, og blitzen har gjort dem lidt lysere end de er i virkeligheden.
     
  15. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    De ser fede ud Krede. Så må vi jo bare håbe, at de arrangerer noget specielt til den sidste Matrix-film. Det vil nok være lidt federe, at komme udklædt til en speciel forevisning (for nørder og andet godtfolk) end til en almindelig forestilling. ;)
    Jeg glæder mig til, at se dig i full Neo-gear. :D
     
  16. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja det er det helt sikkert, måske laver de en marathon med Reloaded og Revolutions denne gang? Der var ihvertfald mange udklædte til den sidste marathon i Imperial.
     
  17. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Var der?

    Jeg så kun 2. Mig og min agent tvilling...
     
  18. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg så da indtil flere i trenchcoats, ikke nogen så seje som min dog, men de var der.

    Der er mange der, af uransagelige grunde, tror at Neos trechcoat i Matrix 1 er af læder. Hvis man har set filmen mere end bare en gang så kan man tydeligt se at den bestemt ikke er af læder. Morpheus trench er dog af sort krokodille-skind.
     
  19. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Jeg synes da bestemt heller ikke der var særlig mange udklædte til matrix reloaded premieren. Der var langt flere til xmen 2 premieren, men den havde imperial også gjort mere ud af :(

    Hæhæ så må jeg vel bare møde op i en stram trinity læderdragt :D
     
  20. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Den meget talentfulde Matrix komponist Don Davis har været så sej at lægge en bid af soundtracket til Matrix Revolutions ud på sin hjemmeside, til fri download.

    Og det lyder selvfølgeligt fantastisk! :D
     
  21. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    :eek: *gåsehud*

    Jeg kan ikke vente til den kommer... :_|

     
  22. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg fik også helt gåsehud at at høre det, han kan bare det dér med storslået og spændende filmmusik.
     
  23. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Der er kommet 6 TV-spots til Matrix Revolutions. De kan ses her - hvis man skulle have lyst til det!
     
  24. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det virker ikke helt for mig, jeg kan kun finde screenshots fra reklamerne :(

    Mine fransk-kundskaber er heller ikke så gode som de burde være.
     
  25. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Nye billeder fra Matrix Revolutions.
     
Thread Status:
Not open for further replies.