main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

FF Swedens historia

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Enji, Nov 21, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Som ni kanske har sett på hemsidan så finns där en liten kategori som kallas historia. Där tänkte jag att vi skulle berätta FFS historia, vad som hänt förr och så. Den första delen är uppe, men nu behöver resten skrivas! Det gäller alltså allt from AotC premiären, och framåt.

    Detta är ett rätt rejält jobb, och jag har börjat så smått. Men jag kan omöjligt göra allt själv, eftersom jag inte själv varit med på alla möten eller minns allt och så. När det gäller saker i Stockholmstrakten har jag hyfsad koll från hösten 2002 och framåt, men när det gäller möten i Göteborg är jag hopplöst lost.

    Så, det vore roligt om man kunde få nåt litet ihopskrivet om möten i Göteborg! Bland annat detta möte, som jag inte vet nåt alls om... samt naturligtvis de stora sommarmötena i Göteborg.

    Här är en lista som jag försöker sammanställa över alla FFS möten from 2002. Jag har försökt hitta så många möten som möjligt, men det saknas antagligen massor, främst från Göteborg. Jag vill ha så komplett som möjligt, så säg till så stoppar jag in dem i listan! Jag har inte hunnit gå igenom alla trådar här i forumet heller, så där kan jag ha missat en del som redan finns skrivet om möten.


    2002
    Malmömässan (datum?)
    Kö till Ep2 (Stockholm, Göteborg?)
    Göteborgsmötet 28-30 juni
    Möte hos Vargman Göteborg 27 juli (finns en del skrivet)
    Sollentunamässan 26-27 oktober
    Sista visningen av AotC, Stockholm 15 november
    Two Towers-premiär (Stockholm. ?Göteborg?) 17 december

    2003
    Göteborg, hos Kuang-Eleven 21 feb
    Leksaksmuseet + laserdome i Stockholm 15 mars
    Malmömässan 26-27 april
    Picknick Stockholm 24 maj
    Pannkaksparty Uppsala 29 juli
    Göteborgsmötet 4-6 juli
    Kräftskiva Uppsala 16 augusti
    Sy/fanfilmsmöte hos Berg, Stockholm 4 oktober
    Hos Neko, Göteborg 22 oktober
    Sollentunamässan 25-26 oktober
    Halloweenfest Uppsala 1 november
    Return of the King-premiär (Stockholm. ?Göteborg?) 16 december

    2004
    Rocky Horror-möte, Uppsala 27 februari
    Göteborgsmässan 13-14 mars
    JediCon Düsseldorf (egentligen inte FFS-möte, men ett par från FFS var där) 9-11 april
    Malmömässan 24-25 april
    Grillfest Uppsala 12 juni
    Göteborgsmötet 2-4 juli
    Kräftskiva Uppsala 21 augusti
    DVD-släppsmöte Stockholm 25 september
    Sollentunamässan 30-31 oktober
    Filmkväll Uppsala 10 november


    Någon som är intresserad av att skriva ihop nåt litet om möten i Göteborg? Eller kanske bara komma med tips om saker jag glömt? För att få FFS historia så komplett och rättvisande som möjligt behövs er hjälp nu!
    Help me FFS:ers, you're my only hope!
     
  2. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    2002
    Malmömässan (datum?) skulle tro det var 27 - 28 april om inte mitt senila minne sviker mig för mycket


    Kö till Ep2 (Stockholm, Göteborg?)

    Till Episode II var det Zaphod som stod först i kön utanför Biopalatset från morgonen onsdagen den 1:a maj (biljetterna släpptes kl. 8.00 måndagen den 6:e maj) kön vid Palladium började några timmar senare samam dag av att Kuang-Eleven sate sig där. Han var då dock inte med i FFS. Det var Aprentize och Vargman77 som kom på plats tre och fyra i kön som tog på sig att visa upp för Göteborg att FFS fanns genom en bit lakanstyg som de skrivit på. Flugan, Aleia och några andra lyckades vi värva men de flesta blev inte långvariga på forumet. Kön vid Palladium blev väldigt rolig och bl.a. roade vi oss med att anfalla Bioplatsets kö med plastsabers från BR och berätta för folk att vi faktiskt köade för nya Pokemon filmen o.s.v.
     
  3. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Oh, tack för det! :)

    Just ja, om folk har foton från gamla möten får de gärna typ skicka dem eller nåt... i stort sett alla länkar i gamla mötestrådar är döda nuförtiden, så det är inte så lätt att få tag på några foton att lägga upp... :(
     
  4. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Sista visningen av AOTC, November 2002 var väl också ett möte.
    Vi åt muffins och gav sura miner åt Vanilla Coke kommer jag ihåg. Jag vann en DVD-poster i starwars.nu's lotteri.
    Medverkande var jag, Enji, Berg, emilsson, RogueFan, Cobblestone och MS Kenobi och kanske några andra obetydliga personer som jag inte kommer ihåg ;).
     
  5. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Ja, jag har lagt till det i listan nu. Tack för påminnelsen! :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.